Problem med at printe en side med frames
Fra : Jesper Lund Hansen

Dato : 14-10-04 08:48

Hej,

Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?
Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
problem.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-10-04 09:05

Jesper Lund Hansen wrote:
> Hej,
>
> Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?
> Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
> problem.

Nej, det kan man ikke

Hvis du er ved at lave en hjemmeside, så bør du overveje at skippe
frames. They are so much last millenium.
Brug istedet CSS til at positionere dit layout.

Jeg sender dig lige et postkort ang. frames.
http://www.lazycat.org/postcards/frames.html

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-10-04 02:08

Jesper Lund Hansen <jlh@ewoc.dk> skrev:

> Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?

Det er ikke umiddelbart til at løse.

> Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
> problem.

Når du alligevel er i opbygningsfasen, så overvej at undlade
frames - se også http://html-faq.dk/2009.asp

Se også http://html-faq.dk/2012.asp med hensyn til printervenlige
sider.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 17-10-04 12:07

"Jesper Lund Hansen" <jlh@ewoc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?
> Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
> problem.

Du kan ikke få det til at ske, - men den enkelte bruger kan ved indstilling
af udprintet (ihvertfald i IE, jeg har ikke prøvet i andre browsere).

/Per

Fra : kim isaksen

Dato : 18-10-04 15:40

Jesper Lund Hansen wrote:

> Hej,
>
> Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?
> Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
> problem.

Nej ikke umiddelbart man alt er jo muligt. Jeg vil lige som så mange
andre fortælle dig at frames i rigtigt mange situationer er vejen væk.
Men dermed ikke sagt at du ikke kan løse dit problem.

Du skal nok overveje at lave en print funktion der formatere et output
til printeren.

Der kan du så vha javascript hente content ind fra dine frames og
placere det som du ønsker. Ofte vil en god udskrift af det viste på
skærmen alligevel skulle formateres med css+media='print' til ordentlig
printvisning.

mvh Kim Isaksen

Fra : Daniel Damgaard

Dato : 29-12-04 15:42

Jesper Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej,
>
> Kan man ikke printe alle frames ud på en gang (samme side)?
> Jeg er ved at lave en hjemmeside og kan ikke få løst dette
> problem.

Du kan vel bare lave et popup vindue med javascript, hvor i dine
frames er sat sammen, hvor du samtidig kan lave en css print
file.