CD-rom menu i html med link til pdf filer
Fra : Frank Knudsen

Dato : 12-10-04 18:18

Jeg har nogle pdf filer som skal distribueres på cd. Jeg har
lavet en autostart som åbner en html fil med noget tekst og link
til pdf filerne (det er kopieret fra en del af en webside).

Problemet er at det virker over nettet, men åbentbat ikke når
pdf'erne ligger lokalt. Når man trykker på linket sker der bare
ikke noget.

Jeg har ikke noget problem hvis jeg vælger filer/åben og vælger
pdf filen - så åbner den fint i MSIE med acrobat reader.

linket ser sådan ud '<A href="pdf/filnavn.pdf">

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-04 18:32

Frank Knudsen skrev:

>linket ser sådan ud '<A href="pdf/filnavn.pdf">

Systemet vil så lede efter en mappe ved navn pdf som ligger som
undermappe til den aktuelle. Det vil fejle hvis man står et andet
sted end i overmappen til pdf.

Det smarteste er nok at angive en sti der er absolut i forhold
til roden. Hvis pdf ligger i roden, vil det se sådan ud:

--
Bertel

Fra : Frank Knudsen

Dato : 12-10-04 19:12

> Systemet vil så lede efter en mappe ved navn pdf som ligger som
> undermappe til den aktuelle. Det vil fejle hvis man står et andet
> sted end i overmappen til pdf.

det er ikke det der er problemet

filen ligger i en undermappe og jeg har prøvet at lægge den i den
samme mappe ... det virker stadig ikke.

hvis jeg omdøber htmlfilen til f.eks. asp, vil MSIE pludselig godt
... problemet er bare at jeg kan ikke starte med at åbne en html fil
(forsiden) og så have undersider der hedder .asp det vil den heller
ikke åbne (.asp bare for at kalde dem noget andet .. der er jo ikke
en server ind over det så der kan udføres noget anyway)