Problemer med relativ positionering samt c~
Fra : JSB

Dato : 06-10-04 08:34

På siden: http://www.ktb.ihk.dk/udm4/template.asp har jeg problemer med
venstre del af siden.
Jeg har brugt relativ positionering generelt, dels siden op i 3 overordnede
kolonner med hver deres faste bredde i pixels. Hver af disse div-kolonner er
herefter opdelt i separate divs.

Venstre-kolonnen, div#vKoll, har problemer med sine links i alt andet end
Internet Explorer (NS 7.2/Mozilla Firefox, Opera). Alt placerer sig som det
skal, men hverken billedet eller venstremenuens links er aktive.

Jeg har på fornemmelsen, at problemet delvist relaterer sig til float og
clear-attributten.

Kan nogen gennemskue problemet?

VH
Jesper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-04 15:05

JSB skrev:

> På siden: http://www.ktb.ihk.dk/udm4/template.asp har jeg problemer med
> venstre del af siden.

Start med at validere din css-kode. Se links i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : N/A

Dato : 06-10-04 15:21

Fra : JSB

Dato : 06-10-04 15:21

Sorry - forkert sti:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.ktb.ihk.dk%2Fcss%2Ftest_700.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all

VH
Jesper

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.ktb.ihk.dk%2Fcss%2Ftest_760.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-10-04 15:40

JSB skrev:

> Sorry - forkert sti:
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.ktb.ihk.dk%2Fcss%2Ftest_700.css&warning=1&profile=css2&usermedium=all

Valider i forhold til html-siden - så får du alle css-filer samt
inline-style med:

<http://kortlink.dk/c3q>

NB: Læs gerne min (anden) signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JSB

Dato : 06-10-04 15:53

>Jens Gyldenkærne Clausen skrev:
> Valider i forhold til html-siden - så får du alle css-filer samt
> inline-style med: <http://kortlink.dk/c3q>

Hej igen Jens.

Denne validator kendte jeg ikke.
Jeg har nu tilrettet et par småting - nu validerer siden også her:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.ktb.ihk.dk%2Fudm4%2Ftemplate.asp&warning=1&profile=css2&usermedium=all

Stadig er mit oprindelige problem med venstrekolonnen dog ikke løst.
Har du et forslag til en konkret løsning på problemet, nu HTML'en og CSS'en
validerer på kryds og tværs

Fra : JSB

Dato : 06-10-04 21:41

Har selv løst problemet nu.