ang. Opera ?
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 05-10-04 11:06

Jeg fik aldrig svar på mit andet spørgsmål, så jeg prøver igen ;)

Er der en der kan forklare mig hvorfor, jeg ikke kan se
mine underlinks i Opera ?
Eller hvorfor menuslide ikke virker i Netscape og Mozilla?

På forhånd tak
mvh Marianne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-10-04 13:14

Marianne Tidemann skrev:

> Er der en der kan forklare mig hvorfor, jeg ikke kan se
> mine underlinks i Opera ?
> Eller hvorfor menuslide ikke virker i Netscape og Mozilla?

Har du et link til siden? (det er muligt at du har angivet det i en
tidligere tråd, men den er ikke lige ved hånden).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 05-10-04 16:24

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev:

>Har du et link til siden? (det er muligt at du har angivet det i
en
>tidligere tråd, men den er ikke lige ved hånden).

Jo da. ;)

mvh Marianne

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 05-10-04 21:47

Marianne Tidemann <tidemann@M1ZO3tdcadsl.dk> (slet M1ZO3) skrev:
>Jo da. ;)

Har fundet lidt omkring Opera/HV-Menu:
" Nogle noter om Opera
Opera er navnet på en ganske fremragende norsk udviklet browser,
der er kendt for 2 ting: For det første er Opera-browseren i
førertrøjen mht korrekt fortolkning af CSS formregler, og for det
andet er den i baghjul i sin fortolkning af JavaScript.

Det sidste har haft den effekt, at det menusystem, jeg
foretrækker, Ger Versluis' HV-men (Se artiklen Konfigurering af HV-
menu), ikke har kunnet fungere i Opera-browserne. Jeg har derfor
haft en omdirigering af brugere med denne browser til en side, der
forklarer dette.

Version 9 af HV-menu fungerer imidlertid i den nyeste Opera
browser, Opera 7. Derfor har jeg nu lavet om på min omdirigering
af disse browsere. Det, der nu sker, er at Opera brugerne første
gang, de kommer på denne site, ser denne webside: Omdirigerede
Operabrugere. Vælger sådanne brugere at gå videre med accept af de
forhold, jeg beskriver, sættes en cookie, således at den enkelte
bruger ikke længere omdirigeres.

Er du interesseret i den teknik, der er anvendt, har jeg beskrevet
den på websiden Cookiebaseret browsersniffing."

Det må jeg lige studere lidt nærmere

mvh Marianne