tabs i ie?
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 02-11-04 16:16

kan dette lade sig gøre???

eller findes der et plugin til firefox der gør at den "køres som ie"???

/peter

Fra : Leony

Dato : 02-11-04 16:44

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> eller findes der et plugin til firefox der gør at den "køres som
> ie"???

Af ren nysgerrighed:
Hvad mener du med "køres som IE"?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 02-11-04 16:55

tja.... hvad mener jeg...

at sider som fx bg-bank (netbank eksempelvis) virker som de gør i internet
explorer...

virker nemlig ikke i firefox :(

/peter

Fra : Stig Nygaard

Dato : 02-11-04 17:23

Hej Peter

(-Peter-) wrote:
> at sider som fx bg-bank (netbank eksempelvis) virker som de gør i internet
> explorer...

> virker nemlig ikke i firefox :(

Ang. BG Bank og Danske Banks netbank, så har jeg hørt at der er godt
browser-nyt senere her i november, selvom det nok kræver en løsning de
vil opkræve 250kr. for, så vidt jeg ved (noget a'la deres eksisterende
til Safari/Mac).

Nej du kan ikke putte IE "ind i" Firefox, men der findes da nogle
Windows-browsere som bruger motoren fra IE. Kan ikke lige huske deres
navne, men det er *kun* brugerfladen der er anerledes. Du vil altså stå
i samme situation som "de ægte" IE-brugere hvad angår f.eks. sikkerhed
og manglende/mangelfuld understøttelse af seneste webstandarder.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-11-04 18:16

Den 02 nov 2004 skrev (-Peter-) i dk.edb.internet.software.browser:

> at sider som fx bg-bank (netbank eksempelvis) virker som de gør
> i internet explorer...

http://www.maxthon.com/en/index.htm

Lars Klintholm

Fra : L[x]

Dato : 02-11-04 18:05

(-Peter-) wrote:
> kan dette lade sig gøre???
>
> eller findes der et plugin til firefox der gør at den "køres som ie"???
>
> /peter

Der findes en user agent switcher extention til Firefox. Hvor godt den
virker, og om den virker i den seneste version, ved jeg ikke, men det er
da et forsøg værd. Jeg legede lidt med den i under en tidligere version,
dog uden held.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-04 22:44

Jep: <http://www.chrispederick.com/work/firefox/useragentswitcher/>

> Hvor godt den virker, og om den virker i den seneste version,

Den virker fint - også i seneste udgave af Firefox - men det får på
ingen måde Firefox til at blive IE.

En user agent switcher ændrer ved den måde browseren identificerer
sig selv på til et websted. Det har betydning for de steder der
aflæser denne identifikation og bruger den til at sende
browserspecifik kode ud.

Men det man skifter er altså _kun_ navnet på browseren (i http-
headerne) - det ændrer ikke noget ved hvordan browseren viser en
given html/css-kode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : L[x]

Dato : 03-11-04 07:57

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Men det man skifter er altså _kun_ navnet på browseren (i http-
> headerne) - det ændrer ikke noget ved hvordan browseren viser en

Det er jeg klar over. Det jeg tænkte, og er grunden til jeg nævnte den,
var om det måske ikke kunne løse et/flere problem/er. Man kunne jo
forestille sig at f.eks. nogle netbanker, blankt afviser brugen af siden
udelukkende pga. browsertype, og ikke fordi koden ikke ellers ville
fungere (om det så faktiskt forholder så således ved jeg ikke). Jeg har
oplevet, og sikkert ikke som den eneste, at blive nægtet brugen af en
side pga. browser, og _ikke_ fordi koden udelukkende fungerede i IE
(hvilket iøvrigt for mig til _aldrig_ at besøge siden igen).

Det er ikke utænkeligt at jeg har misforstået det oprindelige indlæg, og
vildleder mere end vejleder. Hvis det forholder sig således, beklager
jeg meget og beder jer se bort fra mine indlæg i denne tråd.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-04 13:02

L[x] skrev:

> [...]
> forestille sig at f.eks. nogle netbanker, blankt afviser brugen af siden
> udelukkende pga. browsertype, og ikke fordi koden ikke ellers ville

Det er rigtigt - og det er de tilfælde hvor en user agent switcher giver
mening.

Det er dog sjældent at jeg støder på sites hvor det hjælper at skifte
user agent-strengen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen