tøris til halloween
Fra : henriksen

Dato : 26-10-04 20:11

Hejsa

Vi skal holde en fest for min søns skoleklasse, og vil gerne lave nogle
"drinks" der ryger.. kan man bruge tøris til det, og hvor i nærheden af
amager kan man få det, og hvor meget koster det???

mvh
tommy

Fra : Gert Krabsen

Dato : 26-10-04 20:32

Tue, 26 Oct 2004 21:11:01 +0200, henriksen <tommy@tdcspace.dk> skrev:

> [...]
> "drinks" der ryger.. kan man bruge tøris til det, og hvor i nærheden af
> amager kan man få det, og hvor meget koster det???

I må absolut ikke komme tøris i drikke til en skoleklasse!

Hvis det ikke er helt 'smeltet', inden drikken indtages, kan tøris give
_voldsomme_ forfrysninger/forbrændinger.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-10-04 20:31

henriksen skrev:

>Vi skal holde en fest for min søns skoleklasse, og vil gerne lave nogle
>"drinks" der ryger.. kan man bruge tøris til det

Jeg læste engang om én der skulle servere drinks for en berømt
person, og hun puttede klumper af tøris ned i drinksene så de
både boblede og røg.

Jeg ville dog være forsigtig med at bruge tøris, for det kan give
skader fordi det er så koldt: minus 72 grader foruden at det
kræver varme til fordampning.

--
Bertel

Fra : Merete

Dato : 26-10-04 20:50

"henriksen" <tommy@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "drinks" der ryger.. kan man bruge tøris til det, og hvor i nærheden af
> amager kan man få det, og hvor meget koster det???

Hey !

Da min venine skulle bruge tør-is til at holde øllerne kolde med hentede hun
det gratis nede på havnen (Århus), men ved ikke om man også kan det i Kbh ?

Mvh Merete

Fra : henriksen

Dato : 26-10-04 21:04

Den opskrift jeg har står der at man skal rive det med et rivejern eller
købe det i pulverform, og drysse over saftevandet i en bowle inden den
bliver sat ind på bordet... men hvor længe vil det så ryge?? det stopper vel
når det er smeltet?

tommy

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 26-10-04 23:52

> [...]
> "drinks" der ryger.. kan man bruge tøris til det, og hvor i nærheden af
> amager kan man få det, og hvor meget koster det???

Nu har du fået flere advarsler mod at servere tøris i drinks da det jo nok
ikke er specielt sundt/behageligt at sluge noget af det. Jeg vil foreslå at
lave en bowle med tøris og lade en voksen servere derfra. Her er et par
foreslag til steder at skaffe tøris:
- Industrihavne
- Hjemmeisdepoter
- http://www.hydrogas.dk/dk/
- http://www.aga.com/dk
- http://www.ltl-dryice.dk

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 27-10-04 06:45

> [...]
at
> lave en bowle med tøris og lade en voksen servere derfra. Her er et par

Og selvfølgelig:
http://www.hede-nielsen.dk/en/corporate/kontakt_os/index.asp

Jeg plejer at give ca. kr.10,5 pr. kg. dertil kommer gengrugsemballage og
moms..

vh
Søren

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-10-04 09:32

Søren H. Nielsen wrote:

> Og selvfølgelig:
> http://www.hede-nielsen.dk/en/corporate/kontakt_os/index.asp
>
> Jeg plejer at give ca. kr.10,5 pr. kg. dertil kommer
> gengrugsemballage og moms..

Og endelig kan en CO2 ildslukker bruges - men husk at den skal fyldes op
igen, så det er nok den dyreste løsning
--
/carsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-10-04 15:59

In news:417f5d07$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Carsten Holck <cholck@malling.invalid> wrote:

> Og endelig kan en CO2 ildslukker bruges - men husk at den skal fyldes
> op igen, så det er nok den dyreste løsning

Ikke hvis CO2 slukkeren er brugt til at bekæmpe en mindre (hals)brand,
så fyldes den gratis af Falck / dit forsikringsselskab.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg