Svamp i haven, men hvilken???
Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-04 15:05

Som subj. siger har jeg et spørgsmål omkring en svamp jeg har stående i min
græsplæne.
Jeg har søgt overalt på nettet, men kunne intet finde.

Hvilken svamp er det??
Jeg har postet et billede i news:dk.binaer under emnet 'Svamp'
Direkte link:

Mvh
Benjamin

Fra : Bjørli Lehrmann

Dato : 27-09-04 15:41

> Hvilken svamp er det??

Det er en Almindelig Blækhat (Coprinus atramentarius)
http://www.vestrehus.dk/svampeplantesider/blækhatte.htm

Hilsen Bjørli

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-04 16:04

"Bjørli Lehrmann" <bjorli@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en Almindelig Blækhat (Coprinus atramentarius)
> http://www.vestrehus.dk/svampeplantesider/blækhatte.htm

Mange tak skal du have..
Så fandt jeg da ud af at jeg dyrker antabus i haven, det skal nok blive
sjovt at servere sådan nogle svampe til fester

Mvh
Benjamin

Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 27-09-04 16:58

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så fandt jeg da ud af at jeg dyrker antabus i haven, det skal nok blive
> sjovt at servere sådan nogle svampe til fester

En anden gang, så prøv dk.natur eller bedre www.fugleognatur.dk, hvor du
også kan lægge billeder op.

M.v.h.

Poul Evald Hansen

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-04 18:38

"Poul Evald Hansen" <pevh@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Antabus er da syntetisk medicin mod alkoholisme - det kan man ikke dyrke?

Fra : Rado

Dato : 01-10-04 23:22

On Fri, 1 Oct 2004 19:38:16 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

>"Poul Evald Hansen" <pevh@mail.danbbs.dk> skrev i en meddelelse
>
>Antabus er da syntetisk medicin mod alkoholisme - det kan man ikke dyrke?

Alm. blækhat indeholder et antabuslignende stof.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein