C64 på PC?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 17:41

Er det muligt at hente et program, hvor man kan spille disse gamle
klassikere? Muligvis et web-site med programmet og nogle spil...

Fra : Devast8or

Dato : 24-10-04 17:13

Søren Kjeldsen wrote:
> Er det muligt at hente et program, hvor man kan spille disse gamle
> klassikere? Muligvis et web-site med programmet og nogle spil...

Ja.

http://www.google.com/search?hl=en&q=c64+emulator

Devast8or

Fra : Sune Salminen

Dato : 24-10-04 18:03

Søren Kjeldsen wrote:
> Er det muligt at hente et program, hvor man kan spille disse gamle
> klassikere? Muligvis et web-site med programmet og nogle spil...

Jeg anbefaler CCS64, den er meget stabil i de nye DirectX versioner, og
så er den bare for gennemført.
Tryk F9 efter du har startet for at komme ind i menuen og indstille ting
og åbne disk- og tape images.
1024x768 er den opløsning der ser bedst ud her hos mig i CCS64.

Du kan finde tape dumps her:
http://tapes.c64.no/

Og alt mellem himmel og jord her:
http://arnold.c64.org/

CCS64 bor her:
http://www.computerbrains.com/ccs64/

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 20:02

> [...]
> og åbne disk- og tape images.
> 1024x768 er den opløsning der ser bedst ud her hos mig i CCS64.

Skal man bruge Joystick for at spille og skal der gå så lang tid?

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-10-04 15:34

Søren Kjeldsen wrote:

> Skal man bruge Joystick for at spille

Nej, du kan bruge tastaturet. Jeg mener det er piletasterne og højre
CTRL der er port 2. Læs dokumentationen!

>og skal der gå så lang tid?

Med hvad?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 16:42

> Med hvad?
>
> -Sune

For at spillet går i gang. Men så vidt jeg husker gik det heller ikke så
stærkt på min egen kære maskine back then...

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-10-04 18:20

Søren Kjeldsen wrote:

> For at spillet går i gang. Men så vidt jeg husker gik det heller ikke
> så stærkt på min egen kære maskine back then...

Hvilket spil, hvilket format (.tap, .t64 .d64) er det i og hvordan
starter du det med emulatoren?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 19:23

> Hvilket spil, hvilket format (.tap, .t64 .d64) er det i og hvordan starter
> du det med emulatoren?
>
> -Sune

det er taps... jeg trykker f9 går ind i Tape Device 1 og vælger et spil...
hvorefter den så går igang, men det er ikke alle spil den kan køre...

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-10-04 19:33

Søren Kjeldsen wrote:

> det er taps... jeg trykker f9 går ind i Tape Device 1 og vælger et
> spil... hvorefter den så går igang, men det er ikke alle spil den kan
> køre...

Okay. Med .tap filer kan du trykke alt+F3 for at skifte mellem 100% og
500% hastighed. Det hjælper lidt på det.
Du kan også prøve om du kan finde det samme spil i .d64 format.
Emulatoren loader en del hurtigere fra disk.

Jeg har endnu ikke fundet et spil som jeg ikke kunne få til at virke i
CCS64 - kun dårlige disk eller tape dumps der var fejl på.
Man kan som regel finde en anden version der virker.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.