Søger spil ala Monkey Island
Fra : Jimmy

Dato : 23-10-04 22:48

Hej

MI er fede spil.
Grim Fandango var ikke lige mig.

Hvilke andre advendture spil a la MI findes der?

Grafikken er ikke det vigtigste.

Mvh
Jimmy

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-10-04 23:56

> Hvilke andre advendture spil a la MI findes der?

Har du prøvet alle 4 MI? Jeg har aldrig gennemført 4'eren... fordi...
fordi... FORDI CD2 SPRANG I MIT CD-DREV.... arrrghhh... snøft, snøft...

Men hvis du kunne lide de gamle MI spil så er der følgende, mange af dem fra
Lucasarts: Fallout, Sam and Max, Indiana Jones and the Fate of Atlantis,
Inherit the Earth, Simon the Sorceror og en stor anbefaling til Day of the
Tentacle som er pisseskægt.

Fra : Jimmy

Dato : 23-10-04 23:10

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Har du prøvet alle 4 MI?

Jeps, det er et fedt spil!
Super humor og lækker grafik.

> [...]
> Inherit the Earth, Simon the Sorceror og en stor anbefaling til Day of the

Dem skal jeg da have fat i.
Kan de fås på en samlet bonuspakke eller noget?

Mvh
Jimmy

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 00:20

> Dem skal jeg da have fat i.
> Kan de fås på en samlet bonuspakke eller noget?
>
> Mvh
> Jimmy

Jeg bruger SCUMM, men det gør bare at jeg kan spille spillene på XP, tror
jeg, men øh... jeg hentede ihvertfald IKKE spillene ulovligt, fordi jeg ikke
kunne finde og købe dem.

hmm... ved ikke om der er nogle web-sites, hvor man kan hente spillene. Kan
være nogen vil være så flinke at svare på denne tråd og give nogle hints.

Fra : David Lebech

Dato : 24-10-04 20:08

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Dem skal jeg da have fat i.
> Kan de fås på en samlet bonuspakke eller noget?

www.cdon.com <-- kig under spil - særlige tilbud - lucasarts 129 kr

Jeg har bl.a. købt DOTT og Sam & Max. Har desværre ikke fået spillet dem så
meget :(

Mvh
David Lebech

Fra : Devast8or

Dato : 24-10-04 18:41

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> of Atlantis, Inherit the Earth, Simon the Sorceror og en stor
> anbefaling til Day of the Tentacle som er pisseskægt.

Yeah, DOTT var cool :)

Et par flere til listen: Full Throttle of The Dig

Devast8or

P.S. Læg iøvrigt mærke til at Bernard (var det ikke det han hed, ham geeken
fra DOTT) er ekspedient i en butik i Sam & Max. IIRC er der også et billede
af Sam & Max i huset i DOTT.

Fra : Avalanche

Dato : 24-10-04 10:05

> [...]
>
> MI er fede spil.
> Grim Fandango var ikke lige mig.
>
> Hvilke andre advendture spil a la MI findes der?

Syberia 1 +2
The Longest Journey
Runaway a road adventure
Broken Sword 1+2+3

Er også alle ganske gode...måske ikke så skægge som MI, men lidt mere
seriøse.

Mvh
Bo

Fra : Jimmy

Dato : 24-10-04 14:17

"Avalanche" <crow_104@hotmailxxx.com> wrote in message

> "Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> Syberia 1 +2
> The Longest Journey
> Runaway a road adventure
> Broken Sword 1+2+3

Helt sikkert - Tak til begge for feedback.

Mvh
Jimmy

Fra : Koeffe

Dato : 24-10-04 22:16

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> MI er fede spil.
> Grim Fandango var ikke lige mig.
>
> Hvilke andre advendture spil a la MI findes der?

Space Invaders (mener jeg det hed) fik jeg engang, men kom aldrig igang med
at spille det særlig meget. Men det var godt nok en skæv humor *gg*

--
Koeffe

Fra : Koeffe

Dato : 24-10-04 22:19

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Space Invaders (mener jeg det hed) fik jeg engang, men kom aldrig igang
med
> at spille det særlig meget. Men det var godt nok en skæv humor *gg*

sludder - Stupid Invaders hedder det.

--
Koeffe

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 24-10-04 23:21

> med
>

> sludder - Stupid Invaders hedder det.

Jeg forstod heller ikke hvad det klassiske spil havde med adventure at gøre