HVORFOR MÅ JEG IKKE SPILLE GAMLE SPIL?
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-10-04 17:27

Jeg så gerne spille nogle ældre spil, som fx Monkey Island 1 og 2, men XP
vil det ikke! Nogen som har et råd, til hvordan jeg kan spille disse
fantastiske klassikere?

Fra : bb

Dato : 21-10-04 16:39

>Jeg så gerne spille nogle ældre spil, som fx Monkey Island 1 og 2, men XP
>vil det ikke! Nogen som har et råd, til hvordan jeg kan spille disse
>fantastiske klassikere?

Lav en genvej til spillet, højreklik og vælg Egenskaber og find
"Compatability" (Kombatabilitets") fanen.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-10-04 18:04

> Lav en genvej til spillet, højreklik og vælg Egenskaber og find
> "Compatability" (Kombatabilitets") fanen.

Den siger:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre
MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
programmet.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-10-04 18:04

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

> Den siger:
> C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre
> MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte
> programmet.

Så har du brug for et af disse to programmer:

VDMSound:
http://sourceforge.net/projects/vdmsound/

DosBox:
http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1

Mvh
Benjamin

Fra : Martin Christensen

Dato : 21-10-04 17:58

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> Jeg så gerne spille nogle ældre spil, som fx Monkey Island 1 og 2, men XP
> vil det ikke! Nogen som har et råd, til hvordan jeg kan spille disse
> fantastiske klassikere?

Ja du skal da bare lige tage et hurtigt kig på

http://www.scummvm.org/

Jeg fatter ikke du har kunnet leve uden

Mvh.
Martin

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-10-04 18:11

Martin Christensen wrote:
> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
>>
> Ja du skal da bare lige tage et hurtigt kig på
>
> http://www.scummvm.org/

Genialt program Og sammen med programmet ScummVM Quick & Easy (
http://quick.mixnmojo.com/downloads.shtml ) går det også som en leg

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-10-04 20:05

> Genialt program Og sammen med programmet ScummVM Quick & Easy (
> http://quick.mixnmojo.com/downloads.shtml ) går det også som en leg

Jeg undrer mig over noget når jeg spiller Indiana Jones and the Fate of
Atlantis, jeg har da engang hørt en version, hvor der var voice på... Kan
man ikke få den eller hva'?

Fra : Martin Christensen

Dato : 21-10-04 19:54

> Jeg undrer mig over noget når jeg spiller Indiana Jones and the Fate of
> Atlantis, jeg har da engang hørt en version, hvor der var voice på... Kan
> man ikke få den eller hva'?

Jo det kan du da, jeg skal ikke opfordre til alt for meget snavs, men du kan
da finde den på diverse fildelingsprogrammer.
Jeg ved ikke om det er muligt at finde et sted hvor du kan købe den.

Mvh.
Martin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-10-04 22:03

> [...]
> da finde den på diverse fildelingsprogrammer.
> Jeg ved ikke om det er muligt at finde et sted hvor du kan købe den.

jeg bruger ihvertfald IKKE eMule, og der har jeg BESTEMT IKKE fundet en del
versioner, hvor de alle sammen har manglet det.

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-10-04 18:19

On Thu, 21 Oct 2004 22:02:31 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>jeg bruger ihvertfald IKKE eMule, og der har jeg BESTEMT IKKE fundet en del
>versioner, hvor de alle sammen har manglet det.

De versioner med indtalte stemmer hedder som regel noget med "talkie".

--
Kasper Aae

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-10-04 22:04

> [...]
> da finde den på diverse fildelingsprogrammer.
> Jeg ved ikke om det er muligt at finde et sted hvor du kan købe den.

Findes der egentlig en Monkey Island 2 med voice?

Fra : Kasper Aae

Dato : 22-10-04 18:20

On Thu, 21 Oct 2004 22:03:58 +0100, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Findes der egentlig en Monkey Island 2 med voice?

Nej, men der findes en version af MI1 med cd-soundtrack på skiven.

--
Kasper Aae

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-10-04 21:10

"Martin Christensen" <dumdidumSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> da finde den på diverse fildelingsprogrammer.
> Jeg ved ikke om det er muligt at finde et sted hvor du kan købe den.

Der er også en mulighed på diverse online auktionshuse, der har jeg fundet
en del ældre spil der ikke fås i butikker mere.
Prøv f.eks.
www.ebay.com
www.qxl.dk
www.danauktion.dk
www.sunbid.dk

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-10-04 18:24

Søren Kjeldsen wrote:
> Jeg så gerne spille nogle ældre spil, som fx Monkey Island 1 og 2,
> men XP vil det ikke! Nogen som har et råd, til hvordan jeg kan spille
> disse fantastiske klassikere?

Brug SCUMMVM til de gamle Lucasarts-spil. Den er gratis.
http://www.scummvm.org/

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Juel / Odense

Dato : 22-10-04 03:52

Kan de ovennævnte progs også bruges til det goe' gamle lemmings 3D?
--
------
Mvh

Fra : Simon Nejmann

Dato : 22-10-04 11:33

On Fri, 22 Oct 2004 04:51:30 +0200, "Juel / Odense" <news1978@mjp.dk>
wrote:

>Kan de ovennævnte progs også bruges til det goe' gamle lemmings 3D?

VDMSound og DosBox kan sikkert (?). SCUMMVM kan ikke.

Scumm er et slags script sprog udviklet af Lucasarts, og ca. alle
deres adventurespil består af noget grafik og lyd, noget Scumm script,
og en virtuel maskine (VM) der fortolker og kører Scumm scripts.

SCUMMVM er en open-source VM der kan kører Scumm programmer, og som
faktisk er skrevet til at køre på nyere Windows versioner. Så man kan
give den sit gamle Lucasarts adventure spil, og så erstatter den så
den gamle VM = Tadaa, spillet virker igen.

Sårn' kort fortalt...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 28-10-04 20:44

Kan ikke installere programmet, og jeg har leget med kompatilitet, og har et
dos-program jeg har prøvet, men så står der at programmet har brug for
Windows.. JEG HADER XP!!! Men dog kan jeg ikke leve foruden, lissom' med
kvinder