SIMS2 hva kræver det af pc
Fra : Superdrive

Dato : 16-10-04 19:20

Ja hva skal min pc indeholde af ram og cpu kraft for at køre det

Min pc indeholder følgende

2500XP barton
512mb ddr pc 2700
radeon V9100 (128mb) grafik

har hørt det kræver 1gb ram, men det lyder sindsygt i mine øre

Fra : Sune Salminen

Dato : 16-10-04 19:46

Superdrive wrote:
> [...]
> 512mb ddr pc 2700
> radeon V9100 (128mb) grafik
>
> har hørt det kræver 1gb ram, men det lyder sindsygt i mine øre

Prøv google, og skriv Sims2 minimum requirements i søgefeltet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Casper Bang

Dato : 16-10-04 20:01

> har hørt det kræver 1gb ram, men det lyder sindsygt i mine øre

Jeg kører det "fint" med 512 MB.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-04 20:20

Casper Bang wrote:
> Jeg kører det "fint" med 512 MB.

Jeg skal til at have opdateret min datters pjuter med nogle
stumper jeg har liggende. Vil Sims2 køre fint med:

Athlon XP 1800+
640MB PC133
GeForce4 Ti4400 (kan overclockes til næsten Ti4600)
SoundBlaster Live! Value
Microstar K7T Turbo2 (Via KT133A)

Jeg går ud fra at det vil kunne trække det i 800x600x32, men
1024x768x32 er måske at stile for højt?

Fra : Superdrive

Dato : 16-10-04 21:22

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg går ud fra at det vil kunne trække det i 800x600x32, men
> 1024x768x32 er måske at stile for højt?

KLip

Linket på google gav pote, der kan man downloade en checker.. og min
understøtter det, men maxi´s kender ikk mit grafik kort, men den kan trække
det da jeg har T&L

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-10-04 20:38

Superdrive wrote:

> har hørt det kræver 1gb ram, men det lyder sindsygt i mine øre

Det må siges at være en and...

Jesper G. Poulsen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-10-04 00:28

> Det må siges at være en and...

Ikke hvis du kører på Windows XP, som også er ramkrævende. Så Windows XP og
The Sims 2 tilsammen forbruger lige omkring 600 mb ram. Spillet kan godt
køre på computere med 512 mb ram, men jeg går ud fra at det bliver
væsentligt bedre med 1024 mb ram.

En anden ting er, at rammen har betydning for hvor mange gæster du kan
invitere over til dit hus, i spillet altså. I den engelske newsgroup for The
Sims 2, nåede de frem til at _nogle_ med 512 mb ram, kunne invitere 8 gæster
(hvilket er maxium). Andre kunne kun invitere 2, 4 eller 6 gæster, alt
afhængig af deres system og ram-mængde. Men _alle_ med 1024 mb ram kunne
invitere 8 gæster uden problemer.

Mvh

Emil

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-10-04 01:17

Emil Jensen [2100] wrote:

> Ikke hvis du kører på Windows XP, som også er ramkrævende. Så Windows
> XP og The Sims 2 tilsammen forbruger lige omkring 600 mb ram. Spillet

Og Windows swapper det kode den ikke lige skal bruge ud i sidefilen.

> En anden ting er, at rammen har betydning for hvor mange gæster du kan

Du mener 'man'. Jeg er ikke TS-spiller og bliver det heller aldrig.

Jesper G. Poulsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 17-10-04 10:15

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> kan godt køre på computere med 512 mb ram, men jeg går ud fra at det
> bliver væsentligt bedre med 1024 mb ram.

Det har du sikkert ret i, men det er IMO ikke det samme som at sige at det
_kræver_ 1024mb ram, da det jo netop kører udmærket med mindre..

Spillet kører jo også bedre med et Radeon X800 XT PE eller Geforce 6800
Ultra end det gør med et Geforce4, men det betyder jo ikke at spillet
_kræver_ de voldsomme kort (min bror spiller det ihvertfald uden videre
problemer på en XP2000+ med GF4 Ti4200, 512mb ram og WinXP)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 10:58

René Lønstrup wrote:
> [...]
> spillet _kræver_ de voldsomme kort (min bror spiller det
> ihvertfald uden videre problemer på en XP2000+ med GF4 Ti4200,

Det svarer nogenlunde til hvad jeg skal have opgraderet min
datters pjuter til. Kan du huske hvilken opløsning han kører i?

Fra : René Lønstrup

Dato : 17-10-04 11:36

Per Nielsen wrote:

> Det svarer nogenlunde til hvad jeg skal have opgraderet min
> datters pjuter til. Kan du huske hvilken opløsning han kører i?

Jeg mener bestemt at det er i 1024x768, men så er det heller ikke med alle
kvalitetsindstillingerne på højeste niveau. Men kan man leve uden
refleksioner i spejlene, kantudjævning og den slags småting, kører det skam
ganske fint

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-10-04 12:12

René Lønstrup wrote:
> [...]
leve uden
> refleksioner i spejlene, kantudjævning og den slags småting,

Fint, takker

Fra : usenet

Dato : 16-10-04 21:52

"Superdrive" <Nielsen_daniel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: Ja hva skal min pc indeholde af ram og cpu kraft for at køre det
:
: Min pc indeholder følgende
:
: 2500XP barton
: 512mb ddr pc 2700
: radeon V9100 (128mb) grafik
:
: har hørt det kræver 1gb ram, men det lyder sindsygt i mine øre
:
Mine unger kører det på en 3 år. gammel 1000Mhz Celeron med 384Mb ram og et
Asus Geforce 2 kort med 32Mb.
Det kører ikke højeste opløsning, men det kører faktisk rigtigt fint. Bedre
end jeg havde regnet med.

Dan

---