Søger gammelt spil.
Fra : ~~Wing~~

Dato : 10-10-04 06:53

Hejsa med jer

For mange år siden på min lokale grillbar var der et spil som jeg godt kunne
tænke mig at prøve igen hvis det er lavet til pc. Det var et spil hvor man
skulle undgå at blive ramt af nogle lyn mens man skulle tegne streger hen
over skærmen og indrage mere og mere plads. Når man havde indraget ca. 90 %
af skærmen gik man til en ny bane. Håber at i kan hjælpe mig med at finde
det jeg søger..

Med venlig hilsen

Petersen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 10-10-04 07:12

~~Wing~~ wrote:

> [...]
> af skærmen gik man til en ny bane. Håber at i kan hjælpe mig med at finde
Det lyder lidt som spillet Eryx (Erix) der er på de fleste Sony Ericsson
mobiltelefoner - men prøv at søge på navnet - det findes måske også til PC.

MVH
Mads

Fra : Myt

Dato : 10-10-04 08:29

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse
> [...]
> %
> af skærmen gik man til en ny bane. Håber at i kan hjælpe mig med at finde

Du skulle kunne hente det her
http://ftp.se.kde.org/pub/games/PC/gamesdomain/shareware/3d/vgakix15.zip

Myt

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-10-04 09:00

> [...]
%
> af skærmen gik man til en ny bane. Håber at i kan hjælpe mig med at finde

Det lyder meget som et spil jeg også var meget glad for..
Det hed Super Qix og kostede mig mange penge

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 10-10-04 18:55

~~Wing~~ wrote:
> [...]
> Når man havde indraget ca. 90 % af skærmen gik man til en ny bane.
> Håber at i kan hjælpe mig med at finde det jeg søger..

Qix, som Benjamin siger. Du kan spille den originale arkadeversion i
arkadespil-emulatoren MAME.
Prøv at søge på Qix her: www.mameworld.net/maws - det har en hel
kategori for sigselv fordi der findes så mange varianter af det.
Her er en MAME guide: www.mameworld.net/easyemu - og her er Mame32's
hjemmeside: www.classicgaming.com/mame32qa og her er MAME's hjemmeside
hvor du kan finde al dokumentationen, incl. FAQ: www.mame.net . Mame32
har indbygget hjælp, så hvis du ellers kan finde spillene burde det ikke
være noget problem at få det op at køre.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : ~~Wing~~

Dato : 10-10-04 20:03

I er sku nogle guttermænd

Jeg kan næsten lugte det gamle friture olie og mærke hyggen fra dengang

Takker

Mvh Petersen

Fra : John Lund

Dato : 11-10-04 22:23

Wow, det er et flash back der vil noget.

Der findes en dos veriosn af spillet der vidst nok hedder "stix" eller
"styx". Der var konkurrence på kontoret om at få adgang til PC'en efter
fyraften. Og så skulle der spilles STIX. Det hændte at man først kom hjem
kl. 22.00.

Det var tider.

Tusind tak for at der var noget der bragte spillet frem af tågerne igen.

Mvh

John