gammelt spil: hedder det ping pong eller t~
Fra : Tove

Dato : 07-10-04 18:17

Hej
Jeg er pludselig kommet i tanker om et gammelt spil som jeg godt kunne tænke
mig at spille igen. Det er helt tilbage fra win 3.1 tiden. Og jeg har
desværre smidt de gamle cd-er ud med spil. men nogen må ku' hjælpe mig om
det hedder ping pong eller tennis.
Det går i al sin enkelhed ud på at en bold skydes op mod forskellige mure
der så ramler eller gennemhulles, hvis jeg rammer rigtigt. Man ser det
ligesom ovenfra. jeg har prøvet at google mig frem men er usikker på hvad
det er jeg downloader. Kan nogen hjælpe?
mvh
Tove

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-10-04 19:20

Tove (tvp@mail.tele.dk) skrev følgende:
> [...]
> ser det ligesom ovenfra. jeg har prøvet at google mig frem men er
> usikker på hvad det er jeg downloader. Kan nogen hjælpe?

Der er en mia. variationer. Et par stykker kunne være Arkanoid og DXBall.

- Martin

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-10-04 19:37

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Der er en mia. variationer. Et par stykker kunne være Arkanoid og DXBall.

Hvis det er Arkanoid kan du hente den her
http://www.freeoldies.com/search.php3?keyword=Arkanoid&query.x=10&query.y=13

og her http://www.magicwandsoft.com/games/dxball/download.html kan du hente
DXBall

"Åh, disse minder, den tid kommer aldrig igen"

Allan Knaap

Fra : Allan Knaap

Dato : 07-10-04 19:29

"Tove" <tvp@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ligesom ovenfra. jeg har prøvet at google mig frem men er usikker på hvad
> det er jeg downloader. Kan nogen hjælpe?

måske du kan finde sit spil på http://www.abandonwarering.com/
eller et andet site som har med abandoware at gøre.

Allan Knaap

Fra : Tove

Dato : 07-10-04 20:21

Hej
det var lige præcis det jeg var ude efter.
Tusind tak for hjælpen,
mvh
Tove

Fra : Gerner

Dato : 07-10-04 20:09

On Thu, 7 Oct 2004 19:17:24 +0200, "Tove" <tvp@mail.tele.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ligesom ovenfra. jeg har prøvet at google mig frem men er usikker på hvad
>det er jeg downloader. Kan nogen hjælpe?

Det er "breakout" som findes/fandtes i 1000 varianter, og som også var et
arkadespil i cafeer og tivoli's.

Ping-pong, som var det første (?) spil til computer og arkade, spilles af 2
personer, hvor hver spiller har en padle som styrer en streg på skærmen som lå
fast på bagplanen og kunne kun styres op og ned.
En "bold", som i breakout skulle så skydes afsted mod den anden spiller, hvor
bolden så skulle fare forbi spillerens streg (bat?). Her kom der også 1000
varianter. Tennis kunne vist spilles på samme måde men uden brug af banderne.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mads

Dato : 07-10-04 21:20

On Thu, 07 Oct 2004 21:09:04 +0200, Gerner
<nospamadressen@postkasse.org> wrote:

>Ping-pong, som var det første (?) spil til computer og arkade,

Nej, spillet hed kun "Pong" og ikke "Ping Pong"
Arcademaskinen "Pong" blev lanceret af Atari i 1973,
men det er du vel ikke gammel nok til at huske.

http://www.pbmcube.com/OriginalPong.html

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-10-04 21:56

"Mads" <Mads@nospam.portalen.no> skrev i en meddelelse

> http://www.pbmcube.com/OriginalPong.html

LOL
Det var sgu da en sød film, det må da vist være Pong directors cut *GG*

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-10-04 23:26

Laziter [9440] wrote:
> "Mads" <Mads@nospam.portalen.no> skrev i en meddelelse

> LOL
> Det var sgu da en sød film, det må da vist være Pong directors cut
> *GG*

Hvis du synes det var sødt, så se det her.
http://www.cyberniklas.de/pongmechanik/indexen.html

Er det ikke bare vildt??

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-10-04 06:37

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du synes det var sødt, så se det her.
> http://www.cyberniklas.de/pongmechanik/indexen.html
>
> Er det ikke bare vildt??

Jo for pokker da, det er da vildt at de har kunnet lave en "computer" på den
måde.
Der blev jeg sgu godt nok imponeret

Mvh
Benjamin

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 10:41

On Thu, 07 Oct 2004 22:20:15 +0200, Mads <Mads@nospam.portalen.no> wrote in
dk.spil.computer:

>Nej, spillet hed kun "Pong" og ikke "Ping Pong"
>Arcademaskinen "Pong" blev lanceret af Atari i 1973,
>men det er du vel ikke gammel nok til at huske.

Hej lortehoved, tak fordi du giver mig ret, gang på gang.
At du skal lede efter den information på internettet, siger en del om din alder,
baby.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : N/A

Dato : 08-10-04 12:01

Fra : Dennis Seide

Dato : 08-10-04 12:01

in article 41667032$0$14228$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, Lars B. Jensen at
lars[snabela]zulfo[dot]dk wrote on 08/10/04 12:50:

> Nååårrrhh... tog du fejl ligge gVerner.... træls...

> Lars B

haha - ja, eller m. toyota-bruces ord "det var synd - synd for dig!".

/dennis

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-04 12:02

"Dennis Seide" <dennis@creativefactory.dk> skrev i en meddelelse
> in article 41667032$0$14228$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, Lars B. Jensen
> at

> haha - ja, eller m. toyota-bruces ord "det var synd - synd for dig!".

:)

Inden gVerner nu selv kommer med kommentaren : "Nej, jeg kan ikke stave
gVerner - jeg har set min stavefejl"...

> /dennis

Lars B

Som har alt for kolde fingre lige nu.... hvor blev min kaffe af?!

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 13:30

On Fri, 8 Oct 2004 13:02:12 +0200, "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>gVerner - jeg har set min stavefejl"...

>Lars B
>
>Som har alt for kolde fingre lige nu.... hvor blev min kaffe af?!

Du er også kold i røven over for at ødelægge denne gruppe som snart er den
eneste i sin genre. Tillykke.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-10-04 13:39

Gerner wrote:

> Du er også kold i røven over for at ødelægge denne gruppe som snart
> er den eneste i sin genre. Tillykke.

Der skal meget mere til. Denne gruppe fungerer i det store hele ganske
glimrende.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-10-04 13:54

Det eneste som ødelægger gruppen, er dem som svarer på Gerner. For jeg har
puttet Gerner i mit kill-filter, men kan stadig læse jeres kommentarer til
ham

> Der skal meget mere til. Denne gruppe fungerer i det store hele ganske
> glimrende.

Ellers er jeg enig, den gruppe fungerer ganske udmærket.

Mvh

Emil

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-10-04 15:05

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste som ødelægger gruppen, er dem som svarer på Gerner. For jeg har
> puttet Gerner i mit kill-filter, men kan stadig læse jeres kommentarer til
> ham

Tja han hygger sig også i mit filter, men alligevel ses hans svar jo gennem
de andres svar..
Kan nu ikke lade være med at grine lidt alligevel

Mvh
Benjamin

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 13:29

On Fri, 08 Oct 2004 13:00:45 +0200, Dennis Seide <dennis@creativefactory.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>in article 41667032$0$14228$ba624c82@nntp02.dk.telia.net, Lars B. Jensen at

>haha - ja, eller m. toyota-bruces ord "det var synd - synd for dig!".
>
>/dennis

Mere mudderkast. Jeg får hele tiden ret.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Dennis Seide

Dato : 08-10-04 14:25

in article 3v1dm0hgqhaep12lgljm9d2fb442uhgh6d@4ax.com, Gerner at
nospamadressen@postkasse.org wrote on 08/10/04 14:28:

> Mere mudderkast. Jeg får hele tiden ret.

Jamen, du smider da med bønner??

/dennis

Fra : Gerner

Dato : 08-10-04 21:00

On Fri, 08 Oct 2004 15:25:01 +0200, Dennis Seide <dennis@creativefactory.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>in article 3v1dm0hgqhaep12lgljm9d2fb442uhgh6d@4ax.com, Gerner at

>Jamen, du smider da med bønner??

Jeg er forhelvede da ikke præst.

Hold du op med dit mudder, så kommer der heller ikke noget fra mig.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Dennis Seide

Dato : 09-10-04 11:22

in article kasdm05kqh60coula437qg9rfdbb0nrc5d@4ax.com, Gerner at
nospamadressen@postkasse.org wrote on 08/10/04 22:00:

> Jeg er forhelvede da ikke præst.
>
> Hold du op med dit mudder, så kommer der heller ikke noget fra mig.

Nåh, ikke bønner på den måde - dit signature "fuku wa uchi, oni wa soto"...
er det ikke noget med at smide bønner efter trolde, eller noget i den stil??

/dennis

Fra : Akichi

Dato : 09-10-04 13:04

On Sat, 09 Oct 2004 12:22:03 +0200, Dennis Seide
<dennis@creativefactory.dk> wrote:

>Nåh, ikke bønner på den måde - dit signature "fuku wa uchi, oni wa soto"...
>er det ikke noget med at smide bønner efter trolde, eller noget i den stil??

Korrekt. Det er en japansk bøn der bruges ved Setsubun ( 3. februar )
hvor man kaster med bønner (mame) for at drive de onde ånder bort.
Gerner har dog fået vendt bønnen forkert, for den korrekte brug af den
er "Oni wa Soto. Fuku wa Uchi" ( Forsvind onde ånd. Kom ind glæde )

vh Akichi

Fra : Gerner

Dato : 09-10-04 13:19

On Sat, 09 Oct 2004 14:03:40 +0200, Akichi <akichi@homeX3.gvdXnet.dXk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>Gerner har dog fået vendt bønnen forkert, for den korrekte brug af den
>er "Oni wa Soto. Fuku wa Uchi" ( Forsvind onde ånd. Kom ind glæde )

Endnu et barn.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 15:52

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> On Sat, 09 Oct 2004 14:03:40 +0200, Akichi <akichi@homeX3.gvdXnet.dXk>
> wrote in
> dk.spil.computer:

> Endnu et barn.

Og endnu et bevis for at du ikke kan andet end at smide flamebite i
nyhedsgrupperne...

Jeg til ikke kalde dig troll, for du er ikke intelligent nok til at trolle!

> --
> Gerner

Lars B

Fra : Gerner

Dato : 10-10-04 00:12

On Sat, 9 Oct 2004 16:52:15 +0200, "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>nyhedsgrupperne...
>
>Jeg til ikke kalde dig troll, for du er ikke intelligent nok til at trolle!

Lær du engelsk først inden du kommer over åndsvage stadiet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 17:44

> On Sat, 9 Oct 2004 16:52:15 +0200, "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk>
> wrote
> in dk.spil.computer:

> Lær du engelsk først inden du kommer over åndsvage stadiet.

Sagde du noget, nar?

Tilbage i filteret med dig - aner ikke engang hvordan du er kommet ud?! Du
har vel skiftet udbyder, endnu engang....

> --
> Gerner

Lars B

Fra : Gerner

Dato : 10-10-04 20:07

On Sun, 10 Oct 2004 18:43:59 +0200, "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>
>Tilbage i filteret med dig - aner ikke engang hvordan du er kommet ud?! Du
>har vel skiftet udbyder, endnu engang....

Hold kæft hvor er jeg heldig.
Lorten spiller helt og tror jeg giver en skid for hans killfilter, HA.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 09-10-04 13:17

On Sat, 09 Oct 2004 12:22:03 +0200, Dennis Seide <dennis@creativefactory.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>er det ikke noget med at smide bønner efter trolde, eller noget i den stil??

Min sig skal du bare holde nallerne fra og sigkommentarer er for børn og
barnlige.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pnille

Dato : 19-10-04 19:46

ja sådan en kan vel ikke hedde andet end Gerner

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-10-04 23:44

Gerner wrote:
> On Thu, 7 Oct 2004 19:17:24 +0200, "Tove" <tvp@mail.tele.dk> wrote in
> dk.spil.computer:

> Det er "breakout" som findes/fandtes i 1000 varianter, og som også
> var et arkadespil i cafeer og tivoli's.

Det originale, aller første Breakout blev designet af Nolan Bushnell og
realiseret af Steve Jobs og Steve Wozniak. Steve Jobs arbejdede som
tekniker for Atari dengang hvor han også designede et par spil til den
legendariske Atari 2600 spillekonsol. Breakout kom ud i spillehallerne i
1976, men i et andet design da det viste sig at være for svært at
masseproducere Steve Wozniaks udgave. Kort tid derefter startede Steve
Jobs og Steve Wozniak Apple Computer. Startkapitalen blev skaffet ved at
sælge en regnemaskine og et folkevognsrugbrød......er i faldet i søvn
nu..?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.