Problemer m. spil...
Fra : J W Nielsen

Dato : 01-10-04 15:58

Hej !

Min søn har en PC:
ASUS A7V8X-MX SE
Socket A / VIA UniChrome KM400 / 333 MHz / Micro-ATX
AMD Athlon XP2200 256 Mb RAM
Radeon 7000 64Mb AGP-kort
Windows XP

Når han skal spille f.eks. følgende Red Alert, Zoo Tycoon eller
Rollercoaster2 sker der følgende når man aktiverer ikonet:
- Spillet forsøger at starte - der kommer den sort skærm i 2-3 sekunder
(nogle gange med spillets lyd)
- Herefter vender man tilbage til skrivebordet - alle skrivebordets ikoner
reetablerer sig.
- Spillet lægger sig i programlinien nederst.
- Aktiverer man programmet forneden, kører hele nævnte seance forfra...

Havde en ide om, at det var onboard-grafikdelen som gjorde knuder - men
ingen ændring efter isætning af agp-kortet.
Spillene er originale...
Har forsøgt at ændre komp.-tilstande uden virkning...
Har haft et indlæg hardware.bundkort uden held med løsningsforslagene
- Har nogen af jer oplevet noget af ovenstående og har nogle gode ideer, vil
vi være meget glade.

Mvh og god weeked

Jørgen (og Mathias på 6 år)

Fra : Devast8or

Dato : 01-10-04 16:08

J W Nielsen wrote:
> [...]
> Har haft et indlæg hardware.bundkort uden held med løsningsforslagene
> - Har nogen af jer oplevet noget af ovenstående og har nogle gode

Driverproblemer måske?

Devast8or

Fra : J W Nielsen

Dato : 01-10-04 17:12

Devast8or wrote:

> Driverproblemer måske?
>
> Devast8or

Hej igen...
Hmmm, jeg har downloadet og installeret _alt_ fra Asus' hp i forbindelse med
VIA UniChrome KM400-delen og problemet fortsætter. I går satte vi så Radeon
7000 64Mb AGP-kort-et i og benyttede med medfølgende cd - stadig samme
problem.
Men måske skal man slet ikke se så meget på grafik-delen. Jeg synes bare, at
det "skift" der forekommer (sort skærmbillede-og tilbage igen) kunne tyde på
grafikken...
Kan det være Windows som laver problemer ?

Mvh
Jørgen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-10-04 17:17

J W Nielsen wrote:

> [...]
> grafikken...
> Kan det være Windows som laver problemer ?

Service Pack 2 ?

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-10-04 17:57

Mikael Schøler wrote:

> Service Pack 2 ?

DirectX?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Mercenary

Dato : 01-10-04 18:21

> [...]
> på
> grafikken...
> Kan det være Windows som laver problemer ?

Medfølgende CD indeholder med garanti ikke de sidste nye drivere. Prøv at
hente nyeste Catalyst fra ATI's hjemmeside.

--
What is the difference between a wife and a job ?
After 10 years, the job still sucks.

Fra : Jasper Norman

Dato : 01-10-04 23:10

Eller det kunne måske være fordi at spillene krævet at PC´ens indstillinger
står til engelsk i stedet for DK?

/Jasper

Fra : J W Nielsen

Dato : 02-10-04 10:26

Hej - og mange tak for jeres input som jeg har fulgt slavisk.
Efter download af senste DirectX fra MS kom der gang i systemet og sønnen
spiller nu for fuld kraft !!!

Mvh og tak
Jørgen (og Mathias)

Fra : Carsten

Dato : 02-10-04 11:12

Godt du fik løst din søn problemer.
Har fulgt dit indlæg nøje.
Tak for tilbagemelding om løsning af dit problem
så ved man der ikke behøves hjælp mere.

Mvh
Carsten