Sims2 newb
Fra : [NH]7H

Dato : 27-09-04 12:21

Hej alle

Jeg har lige købt Sims 2, da nysgerigheden overvandt min alder, hehe. Jeg
har prøvet et par spil, og det er sku imponerende alt det man kan få de
forskellige figurer til. Jeg er totalt newb og det fandt jeg ud af da jeg
futtede 2 personer af igår aftes da der gik ild i komfuret.

Er der et sted på nettet der forklarer i uddybende forklaringer hvordan man
spiller spillet rigtigt. Jeg har kørt "lær spillet" igennem, men jeg synes
der er så mange uafklarede spørgsmål. Så det ville være rart med en dansk
forklaring.

Bl.a. så har jeg svært ved at se hvem der er i familie med hinanden, og
hvordan. Jeg kom bl.a. til at smide 2 personer i samme seng forleden da jeg
troede de var ægtefolk, det kom der sku ikke noget godt ud af.

Hjælp.

Venligst

Bo

Fra : Gerner

Dato : 27-09-04 12:55

On Mon, 27 Sep 2004 13:20:46 +0200, "[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>forskellige figurer til. Jeg er totalt newb og det fandt jeg ud af da jeg
>futtede 2 personer af igår aftes da der gik ild i komfuret.

Du burde have bedt dem om at slukke ilden. De har adgang til skumslukkere.

> [...]
>der er så mange uafklarede spørgsmål. Så det ville være rart med en dansk

Man lærer mere hurtigere ved at fumle i det.
Men læs andres spørgsmål hos http://www.sims2.dk/pages.view_frontpage.asp
Manualen fortæller også en del.

>Bl.a. så har jeg svært ved at se hvem der er i familie med hinanden, og
>hvordan. Jeg kom bl.a. til at smide 2 personer i samme seng forleden da jeg
>troede de var ægtefolk, det kom der sku ikke noget godt ud af.

I spilmenuerne kan du se familieforhold til den aktive simmer ved at trykke på
stamtræ ikon.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-09-04 14:41

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> dk.spil.computer:

> Du burde have bedt dem om at slukke ilden. De har adgang til skumslukkere.

Man kan også ringe efter brandvæsnet, man skal dog huske at holde ens
simmere væk fra ilden mens man venter.
Har haft et par "uheld" i køkkenet, og der har jeg lynhurtigt ringet efter
brandvæsnet.
Det er det sikreste, det kræver dog en telefon.

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 15:03

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:41581822$0$248
> [...]
> brandvæsnet.
> Det er det sikreste, det kræver dog en telefon.

Jeg havde et uheld med et par der lige var flyttet ind, og jeg havde ikke
nået at installere hverken telefon eller røg-alarm. De stod og flippede helt
ud, og jeg kunne ikke rigtig få dem til at løbe væk fra ilden - det vil
sige, de løb tilbage igen. I mellemtiden kom nogle naboer for at byde dem
velkommen til kvarteret, og det lykkedes mig, at få dem til at gå ud og
hilse på dem. Der stod de så og snakkede med hinanden mens køkkenet brændte
Jeg gik ud af spillet uden at gemme, og startede forfra. Jeg
installerede straks en telefon og en røg-alarm.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-09-04 17:49

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:41581822$0$248$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Man kan også ringe efter brandvæsnet, man skal dog huske at holde ens
> simmere væk fra ilden mens man venter.

Eller købe en røgalarm. Når den ringer, kommer en brandmand automatisk.

Med venlig hilsen
Børge