Sims 2 - krav til computer
Fra : Jens

Dato : 20-09-04 15:04

Hej gruppe.

Min ældste datter (10år) købte i fredags Sims 2 og var meget glad....indtil
jeg fik fortalt hende hvad der stod bagerst på kassen mht. minimumskrav til
pc'en........
Hun har en Cel.433 med ikke så megen ram og et standard grafikkort, som
kører Sims 1 uden problemer.....har jeg ikke ret i at denne pc ikke kan køre
det nye spil ?
Jeg har selv en P4 1.8GHz med et GForce 2 (MX-400) 64MB, og 256MB
ram.....kan den evt. klare spillet ?

Jeg har derudover et mini-itx motherboard med en 1GHz Via liggende som
egentlig skulle være brugt til stue-pc (MP3, DVD, netradio osv.).....vil den
kunne køre spillet ?

Ved godt det er mange spørgsmål ;) men vil jo helst ikke lade hende pakke
spillet ud hvis hun ikke kan spille det ?

Kan man evt. hente en demo på nettet (som stiller samme krav som det rigtige
spil) og forsøge med denne ?

På forhånd tak

Jens

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 20-09-04 17:44

"Jens" <jens_jespersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hun har en Cel.433 med ikke så megen ram og et standard grafikkort, som
> kører Sims 1 uden problemer.....har jeg ikke ret i at denne pc ikke kan

Jo, det har du. Sims II kræver minimum en 800 MhZ proc., og anbefalet krav
er oppe over de 1,5 GhZ mener jeg at kunne huske. Ordet standard i
forbindelse med grafikkort lyder heller ikke rart =)

> Jeg har selv en P4 1.8GHz med et GForce 2 (MX-400) 64MB, og 256MB
> ram.....kan den evt. klare spillet ?

Med stor sandsynlighed - men det er ikke helt sikkert det vil køre
flydende...

> Jeg har derudover et mini-itx motherboard med en 1GHz Via liggende som
> egentlig skulle være brugt til stue-pc (MP3, DVD, netradio osv.).....vil
den
> kunne køre spillet ?

Prøv det, muligvis

> [...]
> spillet ud hvis hun ikke kan spille det ?
>
> Kan man evt. hente en demo på nettet (som stiller samme krav som det

Prøv at kigge her :
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx
Du skal selvfølgelig køre det fra den comp. du vil teste.

> På forhånd tak
>
> Jens

Mvh. Rasmus

Fra : Jens

Dato : 20-09-04 22:22

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:vND3d.635$U83.371@news.get2net.dk...

> Prøv at kigge her :
> http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx
> Du skal selvfølgelig køre det fra den comp. du vil teste.

Findes noget tilsvarende til Windows 98 & 2000 ?

Jens

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 21-09-04 17:34

> "Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:vND3d.635$U83.371@news.get2net.dk...

> Findes noget tilsvarende til Windows 98 & 2000 ?
>
> Jens

Ikke hvad jeg ved...

Fra : Cirque

Dato : 29-09-04 21:43

"Jens" <jens_jespersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen_NOSPAM@tele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:vND3d.635$U83.371@news.get2net.dk...

> Findes noget tilsvarende til Windows 98 & 2000 ?
>
> Jens

Du kan bare bruge den samme test. Jeg prøvede for sjov skyld at teste min
bærbare,
selvom jeg ved at den ikke kan klare Sims2. Jeg kører med millenium, og det
accepterede den som brugbart!!.... - jeg havde bare hverken grafikkort der
duede eller
ram nok.... hehe....

Cirque