Det blev en pige :o)
Fra : Jens Jensen

Dato : 20-09-04 09:32

Mine Sim 2'ere er blevet de stolte forældre til en køn lille pige.

Dette spil er sgu da for grineren. Jeg forsøgte flere gange, at få dem til
at forsøge at få et barn, men jeg vidste ikke rigtig om der skete noget.
Efter et stykke tid lagde jeg mærke til, at hun blev hurtigere sulten og
træt. Min mistanke blev yderligere bekræftet, da hun begyndte at kaste op på
toilettet. Pludselig en dag voksede hendes mave "en størrelse ud", og jeg
fik en besked om, at hun ikke længere behøvede at gå på arbejde, da hun var
i anden semester.

Jeg fik dem også forlovet. Her gjorde jeg en fejl. Hun ønskede at blive
forlovet, og så fik jeg hende til at foreslå det, og han afviste hende! Øj,
hvor blev hun ked af det ;o( Hun gik rundt og jamrede sig, og stod op om
natten for at kigge på ham. Det var så synd for hende. Jeg fik dem dog
forlovet ved, at når det er noget hun ønsker, så skal jeg jo selvfølgelig få
ham til at foreslå det - han vil med garanti ikke få et nej fra hende
Lige sådan med at fri til hende, men her ønskede de det begge to.

Hvordan får man dem til at gøre det frække? Hun har ønsket det flere gange.
Det at forsøge at få et barn, er ikke det samme som at gøre det frække (der
er mange point at score ved at gøre det frække).

PS: Tøsen er blevet en lille tumling nu, og hun elsker at lege med
toilettet, og plaske hele gulvet til.

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-09-04 10:06

Jens Jensen wrote:
> PS: Tøsen er blevet en lille tumling nu, og hun elsker at lege med
> toilettet, og plaske hele gulvet til.

LOL

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-09-04 10:39

Jens Jensen wrote:
> [...]
> er mange point at score ved at gøre det frække).
>
> PS: Tøsen er blevet en lille tumling nu, og hun elsker at lege med

Se dét er det det jeg kalder fornøjelse at læse! Jeg sidder jo
næsten og får lyst til at købe spillet selv og gå i gang :)

Håber tumlingen vokser sig stor, stærk og smuk som sin mor

Mikael

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-09-04 10:59

Mikael Schøler wrote:
> Håber tumlingen vokser sig stor, stærk og smuk som sin mor

Gad egentlig vide om moderen har det samme toilet-"problem".............

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-09-04 12:10

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gad egentlig vide om moderen har det samme toilet-"problem".............

Nja... det så ikke så godt ud, da hun kastede op under sin graviditet

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-09-04 11:52

> [...]
(der
> er mange point at score ved at gøre det frække).

Øh, jeg troede ikke man kunne få et barn uden at gøre det frække?

Men Ja Huu (engelsk Who Hoo) er et dæknavn for sex/samleje. Det kan kun
gøres når begge ligger og slapper af i dobbeltsengen, så bliver det muligt
at foreslå Ja Huu...

Men en dejlig historie som jeg også har været igennem. Blev lidt våd om
øjene da vi (Sim-familien) fik vores første barn

Det er det første spil som jeg knytter positive varme følelser til, alle de
andre spil er det jo jubel/nederlag (sportsspil), rædsel (horror spil),
angst / skærpet saner (skyde spil), men ikke omsorg og familære føleser,
ikke før nu hvor The Sims 2 er kommet!

Mvh

Emil

Fra : /Ole

Dato : 20-09-04 12:07

> [...]
> andre spil er det jo jubel/nederlag (sportsspil), rædsel (horror spil),
> angst / skærpet saner (skyde spil), men ikke omsorg og familære føleser,

Hvad kræver spillet for at køre ordentligt?
Har en 2800+
Geforce4 ti4200 /128mb ram
512 mb kingston ram

/Ole

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-09-04 12:38

"/Ole" <ole_ryo_FJERN@_DETTE_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kræver spillet for at køre ordentligt?
> Har en 2800+
> Geforce4 ti4200 /128mb ram
> 512 mb kingston ram

Jeg har lige samlet nogle stumper, som indtil videre bare ligger på mit
bord, og det består af:

CPU: ADM Athlon64 3500+ (Socket 939)
Bundkort: MSI K8N Neo2 Platinum m. Nvidia nForce3 Ultra chip set.
RAM: 1 GB PC2700 Samsung ( 4 x 256 MB)
Harddisk: 1 WD Raptor WD740GD 10.000 RPM S-ATA (Fuck! den er hurtigt)
Grafik: Radeon "Tachyon G9500Pro" fra Tyan (venter på mit Radeon X800XT)
Lyd: Indtil videre bare on-board, hvilket er Realtek ALC850, som overholder
AC '97
OS: WindowsXP Pro UK m. SP2

Spillet kører flydende med højeste settings i det hele. Jeg vil tro, at en
mindre opsætning kan gøre.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-09-04 13:33

> Hvad kræver spillet for at køre ordentligt?
> Har en 2800+
> Geforce4 ti4200 /128mb ram
> 512 mb kingston ram

Det burde være godt nok til at kunne køre The Sims 2 ordenligt. Men hvis du
kører Windows XP kunne det måske være en god idé med ekstra ram, da Windows
XP er ret krævende mht. ram. Når spillet er installeret, indstiller spillet
automatisk forskellige options så de passer til din maskine. Hvis du oplever
f.eks. manglende skygger, eller at der ikke kommer sollys ind af vinduerne,
skal du ændre det i options.

Min konfigurationer:
Windows XP
P4 3.0 Ghz
GeForce FX 5600XT 256 mb ram
1024 ram

Og jeg får alt i max under options-indstillinger. Så dit konfiguration burde
også kunne køre med alt slået til, eller ihvertfald næsten alt.

Mvh

Emil

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-09-04 12:08

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Øh, jeg troede ikke man kunne få et barn uden at gøre det frække?

Joh, det lykkedes mig, at få dem til det i det "røde boblebad" som man kan
få via stræber-point. De hygger sig rigtig godt i det boblebad. Mine sim'ere
er meget udadvendte, og har tit en kollega med hjem. Disse kolleger plejer
at gå direkte hen i spa'en

Er der i øvrigt nogen af Jer, der har fået nogle karriere-point? Manden og
kvinden er blevet forfremmet flere gange, men der er intet på den konto?!

> Men Ja Huu (engelsk Who Hoo) er et dæknavn for sex/samleje. Det kan kun
> gøres når begge ligger og slapper af i dobbeltsengen, så bliver det muligt
> at foreslå Ja Huu...

Ahh.... Jeg har ikke forsøgt at lade dem begge slappe i dobbeltsengen på
samme tid. Det skal prøves i aften. De kan lave JuHu i boblebadet, men det
gav ikke nogen "gøre-det-frække-point"

> [...]

> andre spil er det jo jubel/nederlag (sportsspil), rædsel (horror spil),
> angst / skærpet saner (skyde spil), men ikke omsorg og familære føleser,

Og så er det også ret interessant, at det tilsyneladende indtil videre kun
er mænd i denne diskussion! Går "The Sims" ikke for at være et tøse-spil?
Jeg har haft en del positive varme følelser i Ultima Online. Mange venskaber
og virtuelle ægteskaber er dannet i det univers. "Desværre" har man en
statisk alder, og man kan ikke få børn.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-09-04 13:27

> [...]
sim'ere
> er meget udadvendte, og har tit en kollega med hjem. Disse kolleger plejer

Jeg har altid synes den "røde boblebad" var for meget. Altså alt det røde
farve og hjerter og det blødsøden romantisk pladder. Men det skal da sættes
op nu hvor du siger at gæster går direkte til den.

> Er der i øvrigt nogen af Jer, der har fået nogle karriere-point? Manden og
> kvinden er blevet forfremmet flere gange, men der er intet på den konto?!

Jeps. Både min mand og kvinde har fået deres karriere-belønning. Men det
kommer vist først i forfremmelse 7, 8 eller 9.

> [...]
venskaber
> og virtuelle ægteskaber er dannet i det univers. "Desværre" har man en

Både og. Jeg vil helst ikke tro at The Sims kun er et tøse-spil, for hvad er
jeg så?
Men angående alle pigerne/kvinderne som spiller The Sims, men som ikke
diskuterer her. Jeg tror det skyldes at de fleste af dem ikke er så
computer-nørdede at de bruger deres computer til andet end til at spille. Og
for nogle er newsgroupsene en avanceret program / form for kommunikation. Og
igen er der den sidste mulighed at pigerne/kvinderne er travlt beskæftiget
med at spille den nye The Sims 2!
Jeg kender desværre ikke Ultima Online, og tror ikke det er noget for mig.
Men netop det at man kan få børn som arver ens personlighed og ydre træk og
at man skal være "far" for dem gjort det sjovere.

Mvh

Emil

Fra : JH

Dato : 20-09-04 14:10

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> igen er der den sidste mulighed at pigerne/kvinderne er travlt beskæftiget

Eller også bruger de nicks, som ikke angiver hvilket
køn posteren er - som JH feks.
Hvilket iø ikke grunden til, at jeg bare bruger mine initialer.
Gad ikke lige bruge BloodyCoolDragonLady eller noget i den stil

Vh JH
- som altså er en hun - og ikke spiller Sims 2.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-09-04 14:41

> Eller også bruger de nicks, som ikke angiver hvilket
> køn posteren er - som JH feks.
> Hvilket iø ikke grunden til, at jeg bare bruger mine initialer.
> Gad ikke lige bruge BloodyCoolDragonLady eller noget i den stil

Okay... I de fleste debatter er det også ligegyldigt hvilket køn man er. Jeg
havde ikke tænkt på det med nicknames. Så er du en af de få piger som jeg
ser bruge newsgroup. Måske skyldes det også jeg mest bevæger mig i
drenge-røvs forums som bil, fodbold og computerspil?

Men der er en del piger hos www.thesims2.dk 's forum, hvis du nu skulle
savne nogle af samme køn at snakke med, altså om The Sims. Men for for min
skyld må du hellere end gerne forsætte med at bruge dk.spil.computer til
snak om The Sims 2, for kunne godt bruge nogle flere som diskuterer netop
det spil.

> Vh JH
> - som altså er en hun - og ikke spiller Sims 2.

Oh, ser først nu at du ikke har det omtalte spil. Skal du ikke have den?

Mvh

Emil

Fra : JH

Dato : 21-09-04 09:37

Emil Jensen [2100] wrote:

> Oh, ser først nu at du ikke har det omtalte spil. Skal du ikke have den?

Måske. Jeg blev meget hurtigt meget træt af Sims1,
og solgte det igen efter 3-4 dage.
Jeg synes feks, at det var irriterende og urealistisk,
at mine simmer skulle bruge 2 timer på at stå op,
bade og spise morgenmad.
Der var alt for meget babysitteri mht til mad,
toiletbesøg, hygiejne osv.
Det lyder dog som om en del af dette er blevet
ændret i Sims 2.

Desværre er der også en del, der har store problemer
med overhovedet at få spillet til at køre.
"alt.games.the-sims" er fyldt med klager.
Forhåbentligt bliver disse problemer imødegået
i kommende patches.
Jeg har dog ikke installeret Daemon, Clonecd mv,
så det er ikke sikkert, at jeg vil få problemer.
Men det undrer mig lidt, at andre spiludviklere
kan udvikle spil uden så mange installationsproblemer,
mens Maxis ikke kan - er det nogle kludeprogrammører
de har ansat eller hvad?

En sidste ting er, at jeg har flere gode spil stående på
hylden, som skriger på at blive spillet.
Civ3 + exps, Heroes 1+2+3 + exps, Neverwinter Nights
og Fallout 1+2 m fl.
- og de kører uden på problemer

Pyha - det blev en langt svar.

Vh JH

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-09-04 09:59

"JH" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
> Jeg synes feks, at det var irriterende og urealistisk,
> at mine simmer skulle bruge 2 timer på at stå op,
> bade og spise morgenmad.

Ja, det kunne også bringe min urin i kog.

> Der var alt for meget babysitteri mht til mad,
> toiletbesøg, hygiejne osv.
> Det lyder dog som om en del af dette er blevet
> ændret i Sims 2.

I 1'eren blev én af simmerne nødt til at sove på sofaen ved siden af barnet.
Lige snart barnet begyndte at skrige pausede jeg spillet, gav simmen diverse
kommandoer mht. barnet, og slog pausen fra. Første gang de havde et barn,
sov de voksne simmer på 1. salen, og ungen var i sin seng nede i stuen. Da
simmen var for lang tid om at stå op og gå ned til barnet, kom de sociale
myndigheder og tog barnet! Der blev jeg sur. I øvrigt skulle ungen passes så
meget i løbet af natten, og simmen var ved at gå omkuld af træthed og sult
osv.

I 2'eren kan barnet sove det meste af natten, og en af forældrene kan blive
hjemme fra arbejdet, og man kan hyre en barnepige, så man kan tage på job.
Denne barnepige gør også rent i huset.

En rigtig god ting i 2'eren er kun 5 arbejdsdage, så man kan nå en del ting
i fritiden.

> [...]
> med overhovedet at få spillet til at køre.
> "alt.games.the-sims" er fyldt med klager.
> Forhåbentligt bliver disse problemer imødegået

Jeg skal vist abonnere på alt.games.the-sims. Var ikke klar over, at den
fandtes.

> Jeg har dog ikke installeret Daemon, Clonecd mv,
> så det er ikke sikkert, at jeg vil få problemer.

Jeg har heller ikke sådanne programmer, og spillet kører i øvrigt fint på
Windows XP Pro m. SP2.

> Men det undrer mig lidt, at andre spiludviklere
> kan udvikle spil uden så mange installationsproblemer,
> mens Maxis ikke kan - er det nogle kludeprogrammører
> de har ansat eller hvad?

Jeg har ikke haft installationsproblemer overhovedet med nogle af mine spil,
men jeg havde jordens største problemer med at køre SimCity 4 Deluxe. Dette
spil kører dog perfekt på mit nye hardware. I øvrigt er The Sims 2 ret
ram-krævende. Det snupper rask væk 506 MB på min computer.

> [...]
> hylden, som skriger på at blive spillet.
> Civ3 + exps, Heroes 1+2+3 + exps, Neverwinter Nights

Ah, det er gode spil. Har dog ikke de der Heroes.

Fra : JH

Dato : 21-09-04 11:43

Jens Jensen wrote:

> Ah, det er gode spil. Har dog ikke de der Heroes.

Hvad!!
Kan du så se at få købt
Heroes of Might and Magic 3 Complete,
som indeholder begge 2 exps.
Kan fås til omkring kr. 100.
http://www.spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=33423&Sort=Total

JH

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-09-04 14:15

"JH" <spammers@goto.hell> skrev i en meddelelse
> [...]

Hmm... så kunne det godt være, at man skulle investere i det. 100 slanter er
jo ikke alverden. Jeg har tit kigget på dem, når jeg stod i butikken.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-09-04 11:47

> Måske.

Jeg kan se på Betafon (København) at der nu er kommet en DVD med The Sims 2
(Special Edition inkl. bonus DVD). Jeg ved så ikke hvad det indeholder, men
hvis du har DVD skulle du næsten købe dette, også selvom det koster lidt
mere.

Mvh

Emil

Fra : JH

Dato : 21-09-04 11:58

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
> hvis du har DVD skulle du næsten købe dette, også selvom det koster lidt

Aha - det må jeg lige undersøge nærmere.
Jeg så iø at El-Giganten har den "normale"
version til kr. 369,-.

Vh JH

Fra : JH

Dato : 21-09-04 12:13

JH wrote:

> Aha - det må jeg lige undersøge nærmere.
> Jeg så iø at El-Giganten har den "normale"
> version til kr. 369,-.

Har checket bonus DVD'en her:
http://www.ebgames.com/ebx/product/244513.asp

Ser ikke ud til at være ekstraudgiften
på kr. 549 - 369 = 180 værd IMO.

JH

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-09-04 12:33

> Har checket bonus DVD'en her:
> http://www.ebgames.com/ebx/product/244513.asp
>
> Ser ikke ud til at være ekstraudgiften
> på kr. 549 - 369 = 180 værd IMO.

Næeh, ikke hvis bonus-materialet overhovedet ikke får betydning for selve
spillet.
Havde ellers troet det kunne være noget som ekstra objekter, tapeter osv.,
men nej, bare interviews af folkene hos Maxis, screenshots og wallpapers
osv.

Tak for linket.

Mvh

Emil

Fra : Robert Eriksen

Dato : 21-09-04 17:12

JH wrote:

> [...]
> at mine simmer skulle bruge 2 timer på at stå op,
> bade og spise morgenmad.
> Der var alt for meget babysitteri mht til mad,

Du er ikke alene
Der er en der følger dig
lalala

http://www.google.dk/groups?selm=b98v4i%24rfm%241%40news.cybercity.dk&rnum=2

Fra : Heidi

Dato : 21-09-04 06:11

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> computer-nørdede at de bruger deres computer til andet end til at
> spille. Og for nogle er newsgroupsene en avanceret program / form for

Så er det vel heller ikke sværere Bortset fra Sims, så er
nyhedsgrupper faktisk det jeg bruger mest tid på med pcen.

--
Mvh. Heidi - som startede med Sims 1 sidste år, fik Sims 2 i torsdags,
og har været på news siden 1998

Fra : Anita

Dato : 21-09-04 21:00

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Så er det vel heller ikke sværere Bortset fra Sims, så er
> nyhedsgrupper faktisk det jeg bruger mest tid på med pcen.
>
> --
> Mvh. Heidi -

Den kan jeg tilslutte mig
Læser news og mail. Og spiller lidt Sims

Anita

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-09-04 18:00

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Så er det vel heller ikke sværere Bortset fra Sims, så er
> nyhedsgrupper faktisk det jeg bruger mest tid på med pcen.

Det kan jeg tilslutte mig:)

Karina

---

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-09-04 23:10

> Det kan jeg tilslutte mig:)

Tror jeg har forstået

Mvh

Emil

Fra : Heidi

Dato : 21-09-04 06:08

Jens Jensen wrote:
> [...]
> Ultima Online. Mange venskaber og virtuelle ægteskaber er dannet i
> det univers. "Desværre" har man en statisk alder, og man kan ikke få

Jeg er her også, jeg kigger bare kun indtil videre
Eller dvs. jeg læser mest med i alt.games.the-sims, men der foregår til
gengæld også så meget, at man knap kan nå at følge med. Men der kommer
masser af gode tips til spillet.

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 21:26

On Mon, 20 Sep 2004 12:51:33 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

> [...]
>andre spil er det jo jubel/nederlag (sportsspil), rædsel (horror spil),
>angst / skærpet saner (skyde spil), men ikke omsorg og familære føleser,

Man har nok aldrig spillet "Little Computer People" på 64'eren. Dét
var tider, hvor man skulle passe på sin lille ven i "dukkehuset". :)

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-04 21:54

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> Man har nok aldrig spillet "Little Computer People" på 64'eren. Dét
> var tider, hvor man skulle passe på sin lille ven i "dukkehuset". :)

HAN var fandemig sjov - når man fik telefonen til at ringe, eller når man
satte musik på osv osv...

Det var tider :)

> Mvh, Claus

Lars B

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-09-04 10:00

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse
> Man har nok aldrig spillet "Little Computer People" på 64'eren. Dét
> var tider, hvor man skulle passe på sin lille ven i "dukkehuset". :)

Det var tider. At se den lille gut spille klaver.