FTP sever på TDC Proaccess
Fra : WZUP

Dato : 15-05-01 19:46

Jeg har en del bøvl med at få sat en ftp-server, jeg har prøvet med både G6
FTP og Serv-U.
Min forbindelse er Proaccess 512/512, to computere, hvor jeg har rådighed
over den ene, er sluttet til routeren.
Begge computere er sat til auto IP. På min computer ønsker jeg at køre FTP
sideløbende med almindelig internet adgang.
Jeg kan sagtens sætte en server op via de to programmer, efter diverse
guides, men der er ingen der kan connecte til FTPén.
Al hjælp modtages!!!
På forhånd tak.
Mvh.
Christian

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 15-05-01 20:12

din ftpserver skal have fast ip som skal være 192.168.0.4 som jeg mener er
ftp, det kan du se i det brev du har fået sammen med din router, eller af
den søde og rare tdcmand som var og sætte filter op.

Fra : WZUP

Dato : 15-05-01 20:38

> din ftpserver skal have fast ip som skal være 192.168.0.4 som jeg mener er
Det er 192.168.1.4 , men det er ligegyldigt. Altså du mener at den computer
der agerer FTP server skal have tildelt denne IP??
Dette har jeg prøvet, men så kan den ikke connecte til internettet.
Mvh.
Christian

Fra : Christian Christense~

Dato : 15-05-01 22:19

Den skulle også gerne kunne komme på internettet selvom den har fast ip...
Men har du husket at udfylde resten af ip opsætningen, (dns default gw
osv)???

Fra : Flemming Madsen

Dato : 15-05-01 23:25

Sæt din ftp-server op med følgende:
IP-adresse 192.168.1.4
Undernetmaske 255.255.255.0

Gateway 192.168.1.1

DNS 194.239.134.83 og 193.162.153.164

mvh
Flemming Madsen

Fra : WZUP

Dato : 16-05-01 15:40

"> Sæt din ftp-server op med følgende:
> IP-adresse 192.168.1.4
> Undernetmaske 255.255.255.0
>
> Gateway 192.168.1.1
>
> DNS 194.239.134.83 og 193.162.153.164
Done, men folk kan ikke logge på, der er tilsyneladende ingen connection
overhovedet. Når jeg kigger på www.myip.dk giver den mig et andet svar
nemlig:
62.242.170.27

Takker for den foreløbige hjælp.
Mvh.
Christian

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 16-05-01 16:43

> "> Sæt din ftp-server op med følgende:

> Done, men folk kan ikke logge på, der er tilsyneladende ingen connection
> [...]

Hvilken IP-adresse prøver folk at connecte til din FTP på? Det SKAL være den
www.myip.dk oplyser. Hvis de prøver at connecte til 192.168.1.4 er det klart
de ikke kan få forbindelse da den IP kun gælder på dit interne net.

Fra : WZUP

Dato : 16-05-01 16:59

> [...]
klart
> de ikke kan få forbindelse da den IP kun gælder på dit interne net.

Ups, så er det derfor, Serv-U angiver elelrs addresse 192.168.1.4, men
trafikken bliver måske ledt videre dertil ??
Mvh.
Christian

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 16-05-01 18:17

> den
> klart
>
> Ups, så er det derfor, Serv-U angiver elelrs addresse 192.168.1.4, men
> trafikken bliver måske ledt videre dertil ??

Jeps, det er det routeren gør. At "route" noget betyder faktisk at lede det
videre...

--
Jimmy Nielsen