Hedgefonde
Fra : Peter Isager Henriks~

Dato : 15-10-04 17:34

Hej!

Jeg har gennem flere år investeret via netbank og har primært haft pengene
stående i Nordea Invest High Yield Bonds samt forskellige aktier. Nu lurer
jeg lidt på at sætte nogle penge i hedgefonde og er faldet over
www.dintryghed.dk - de tilbyder mulighed for at investere større eller
mindre beløb i hedgefonde, men hvad mener folk her i gruppen om dette?
Er der nogen som har hørt noget om firmaet eller kender til andre
hedgefonde, som man kan investere eksempelvis 100.000 kr. i?

Er der nogle faldgruber, man bør kende til? Jeg er forholdsvis ny udi
hedgefonde, så jeg vil naturligvis gerne vide om dintryghed.dk er et firma
som er til at stole på.

Gode råd modtages gerne.

På forhånd tak!

-Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-10-04 18:08

Søg på http://groups.google.com/

> Gode råd modtages gerne.

Min personlige anbefaling: Løb skrigende bort!

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Isager Henriks~

Dato : 15-10-04 18:54

Hej igen.

Tak for de gode råd. Det kan godt ske, jeg blot skal holde mig til mine
småinvesteringer via netbank i stedet. Det lød bare så attraktivt - men det
er måske netop dét, der er tricket i markedsføringen af hedgefondene...

Go' weekend.

-Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 15-10-04 20:25

Peter Isager Henriksen wrote:

> Tak for de gode råd. Det kan godt ske, jeg blot skal holde mig til mine
> småinvesteringer via netbank i stedet.

Min anbefaling var primært myntet på den webside, du henviste til.
Det er muligt, at der også findes seriøse folk, som laver hedgefonde. Så
behøver du ikke ligefrem at løbe skrigende bort, men kan nøjes med at
overveje risikoen grundigt, som Kim Ludvigsen skriver.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Hvis du tager et kig på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
bliver det nemmere at følge tråden.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-04 18:06

Peter Isager Henriksen wrote:

> Nu lurer jeg lidt på at sætte nogle penge i hedgefonde

De fleste hedgefonde gearer investeringerne. Der er mulighed for pænt
store gevinster, men det kan være en meget dyr investeringsform, fordi
risikoen for tab er tilsvarende større. Hvis du ikke er meget
risikovillig, skal du nok holde dig langt væk.

> og er faldet over www.dintryghed.dk

Pas meget på den! Tjek eventuelt tidligere debatter i news:dk.penge og i
news:dk.erhverv.direkte-salg. Søg evt. på GVC i Google Grupper:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&q=gvc+group%3Adk.penge&btnG=S%C3%B8g
og
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&q=gvc+group%3Adk.erhverv.direkte-salg&btnG=S%C3%B8g

Det er de samme mennesker som har med ovennævnte side at gøre. Kort sagt
er de ikke seriøse. De er ikke meget for at komme med vigtige
oplysninger, men udslynger i stedet påstande som ikke hænger sammen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bedre Windows XP med TweakUI

Fra : Anders Mørk

Dato : 18-10-04 15:40

> [...]
> Er der nogen som har hørt noget om firmaet eller kender til andre
> hedgefonde, som man kan investere eksempelvis 100.000 kr.

Hvis du er interesseret i hedgefonde som sådan kunne du evt. kigge på
http://www.cww-hedge.dk/.

Venligst,
Anders

Fra : CLM

Dato : 23-10-04 13:48

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du er interesseret i hedgefonde som sådan kunne du evt. kigge på
> http://www.cww-hedge.dk/.
>
> Venligst,
> Anders

www.dintryghed.dk synes jeg bestemt ikke du skal sende nogen penge til, de
har inden referencer, er ikke kendt, man kan ikke se tidligere performance
etc. Brug i stedet Carnegie som er anerkendt og respekteret.

Mvh
Carsten