Gør sandheden!
Fra : Adel

Dato : 26-10-04 17:40

Sal-OM

Joh 3, v16 For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn,
for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
v17 For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for
at verden skal frelses ved ham.

Vers 16 kaldes af mange 'mini-biblen'. Enhver, som tror på ham. Er det
nemt at tro? Er det nok at sige en lille bøn og bede Jesus om forladelse?
Tror man så? Det mener jeg ikke. Ikke at man ikke bør bede bøn, men der
skal mere til end det!

Lad os kigge på, hvad der står mere i det kapitel.

v19 Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene
elskede mørket frem for lyset, fordi deres gerninger var onde. v20 For
enhver, som øver ondt, hader lyset og kommer ikke til lyset, for at hans
gerninger ikke skal afsløres. v21 Men den, der gør sandheden, kommer til
lyset, for at det skal blive åbenbart, at hans gerninger er gjort i Gud.«

Den, der gør sandheden. Nu rejser sig spørgsmålet, hvad vil det sige at
gøre sandheden? Biblen giver svaret!

Joh 14, v4 Og hvor jeg går hen, derhen kender I vejen.« v5 Thomas
sagde til ham: »Herre, vi ved ikke, hvor du går hen, hvordan kan vi så
kende vejen?« v6 Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og
livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. v7 Kender I mig, vil I også
kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.

Giver det mening? Hvad er det Jesus forsøger at sige til os?

v11 Tro mig, at jeg er i Faderen, og Faderen er i mig; hvis ikke, så tro
på grund af selve gerningerne. v12 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den,
der tror på mig, han skal også gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større
gerninger end dem, for jeg går til Faderen; v13 og hvad I end beder om i
mit navn, det vil jeg gøre, for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen.
v14 Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det.

Kan man ikke se udfra dette, at gerninger netop er, hvad vi skal gøre,
hvis vi ønsker at komme til tro. Endog hvis vi vil forvisse os selv om, at
vi tror.

Og hvad er Jesu gerninger? Og kan vi gøre os håb om, at vi kan gøre dem?

v12 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der tror på mig, han skal også
gøre de gerninger, jeg gør, ja, gøre større gerninger end dem, for jeg går
til Faderen;

Jesus siger, at vi kan gøre dem, ja endog større gerninger! Nu må det være
op til dig at finde ud af, hvad de gerninger er. Læs biblen.

Adel

--
www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal finde!

Fra : jørgen

Dato : 26-10-04 20:21

"Adel" <adeldaharma@paradis.dk> skrev i en meddelelse
newssghklijt713jl7@familiecomputer...

> Jesus siger, at vi kan gøre dem, ja endog større gerninger! Nu må det være
> op til dig at finde ud af, hvad de gerninger er. Læs biblen.

Jeg tror at hvis vi elsker Gud og elsker vore medmennesker så vil
gerningerne følge naturligt. Selvom NT mange steder har konkrete og
praktiske formaninger om hvad vi bør gøre og ikke gøre (eks. jakobs brev) så
tror jeg hovedvægten og grundlaget for kristenlivet koncentrere sig om dette
ene, at elske.

Rom 13:8-10
1 Kor 13
Rom 8:37-39
Joh 15:9-17
1 Joh 2:10

mvh jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 26-10-04 22:27

Adel wrote:
> Sal-OM

Det transskriberes normalt "Shalom".

> [...]
>
> Kan man ikke se udfra dette, at gerninger netop er, hvad vi skal gøre,
> hvis vi ønsker at komme til tro. Endog hvis vi vil forvisse os selv om,

Nej.

Gerninger udspringer af troen, ikke omvendt.

Ellers ryger du lige præcis ud jo dén form for lovreligion, hvor
personer udelukkende gør rituelle ting fordi det er dem, foreskrevet af
religiøse autoriteter uden selv at have den fjerneste anelse om hvorfor.
Uden tro er enhver form for gerninger derfor "døde", altså meningsløse...

Anders Peter Johnsen

Fra : Adel

Dato : 28-10-04 18:52

On Tue, 26 Oct 2004 23:27:10 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

> Det transskriberes normalt "Shalom".

Det er nu Sal-OM.

Sal betyder salutation dvs hilsen. OM er Sanskrit og betyder
guddommelighed.

Derfor betyder Sal-OM, at jeg hilser Guddommeligheden indeni dig. 80)

> Nej.

> Gerninger udspringer af troen, ikke omvendt.

Der er jeg ikke helt enig. Hvordan kan man være sikker på, at man tror?

Klart, hvis man tror, så gør man også gerningerne. Men hvis man ikke tror
eller hvis man bilder sig ind, at man tror... hvad så?

Hvordan kan man kende en, der tror?

Jeg påstår, at det er meget svært at tro. Der skal mere til end en lille
bøn. Det siger selv biblen.

Mat 7 v13 Gå ind ad den snævre port; for vid er den port, og bred er den
vej, der fører til fortabelsen, og der er mange, der går ind ad den. v14
Hvor snæver er ikke den port, og hvor trang er ikke den vej, der fører til
livet, og der er få, som finder den!

Sådan som jeg forstår dette vers, så er det ret svært at finde den vej,
der fører til livet. Ikke mange finder den!

> [...]
> Uden tro er enhver form for gerninger derfor "døde", altså meningsløse...

Det er rigtigt, at hvis et ritual gøres uden tro, så er det meningsløst.
Men hvis man nu er klar over, at man ikke er sikker i sin tro, men gerne
vil komme til tro... så mener jeg, at riter er vigtige og kan "forbinde"
en.

Ser du fx en ateist, der ønsker at tro på Gud? Nej! Kan denne ateist komme
til tro? Hvis ja, hvordan? Helligåndens indgriben? Ja, men det står
skrevet, at den der søger finder.

Så hvis man ønsker at komme til tro, så mener jeg, at gerninger er vigtige.

--
http://www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal
finde!

Fra : Mr. D

Dato : 29-10-04 08:26

"Adel" <adeldaharma@paradis.dk> skrev i en meddelelse
newssglc8kbk713jl7@familiecomputer...
> On Tue, 26 Oct 2004 23:27:10 +0200, Anders Peter Johnsen
> <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:
>
> http://www.maitreya.org - Messias er på jorden... igen! Søg og du skal
> finde!

Hvor er han?

"Thi falske Messias'er og falske profeter skal fremstå og gøre store tegn og
undere for, om det er muligt, at føre endog de udvalgte vild. v25 Se, jeg
har sagt jer det forud. v26 Hvis de altså siger til jer: >Se, han er i
ørkenen,< så gå ikke derud; >Se, han er i kamrene,< så tro det ikke! v27 Thi
ligesom lynet, der kommer fra øst, lyser helt om i vest, sådan skal
Menneskesønnens komme være. v28 Hvor ådselet er, dér vil gribbene flokkes.
v29 Straks efter trængselen i de dage skal solen formørkes og månen ikke
skinne, og stjernerne skal falde ned fra himmelen, og himlenes kræfter
rystes. v30 Og da skal Menneskesønnens tegn vise sig på himmelen; og da skal
alle folkestammer på jorden jamre sig, og de skal se >Menneskesønnen komme
på himmelens skyer< med kraft og megen herlighed. v31 Og han skal sende sine
engle ud med mægtig basunklang, og de skal samle hans udvalgte sammen fra de
fire verdenshjørner og fra himlenes yderste grænser." Matt 24,24-32

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Adel

Dato : 30-10-04 23:14

On Fri, 29 Oct 2004 09:26:18 +0200, Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
wrote:

> "Adel" <adeldaharma@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> newssglc8kbk713jl7@familiecomputer...

> Hvor er han?

Hvor han er, er ikke vigtigt. Det vigtigste er budskabet. Således bliver
profetiet opfyldt.

Det er op til dig selv at erkende, at han er Messias. Han udfører ikke
store tegn og undere. Det han bringer er Budskabet.

Alle religioner bliver forenet med den nye Åbenbaring. Hele Guds Plan for
dette univers bliver forklaret.

Hver religion eller gruppe af religioner er kun en del af en større
sandhed. Som der står i Johannes Åbenbaring, så kommer den syvende engel
og lader sin røst høre og når det sker, vil Guds hemmelighed være
fuldbyrdet.(10, 7)

Det betyder, ingen har haft hele sandheden inden den syvende engel kommer.

Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path opfylder flere
profetier end nogen anden Profet.

Men det er op til dig selv at bevise, hvem han er.

For at kunne det så bliver du selvfølgelig nødt til at læse den nye
åbenbaring, så du kan se om den er fra Gud.

Vi kalder de udvalgte! De som ikke er faret vild.

Læs http://www.maitreya.org og i det mindste prøv at forstå, hvad
Budskabet er.

Du kan læse det mest grundlæggende her på dansk her
http://www.themaitreya.dk/danish

Fra : Mr. D

Dato : 31-10-04 09:39

"Adel" <adeldaharma@paradis.dk> skrev i en meddelelse
newssgpeovk4713jl7@familiecomputer...

> [...]
> store tegn og undere. Det han bringer er Budskabet.
>
> Alle religioner bliver forenet med den nye Åbenbaring. Hele Guds Plan for

Den første sætning har jeg det svært med. Den anden kan jeg godt genkende,
dersom "forklaret" betyder åbenbaret i fuld synlighed.

> [...]
> sandhed. Som der står i Johannes Åbenbaring, så kommer den syvende engel
> og lader sin røst høre og når det sker, vil Guds hemmelighed være

Der står ikke i Johannes Åbenbaring 10.7 at hver religion kun er en del af
en større sandhed. Der står heller ikke, at Gud fuldt ud vil give sin
hemmelighed til kende. Der står at Guds hemmelighed (eller hemmelige
rådsslutning) vil blive fuldbyrdet.

Og her er det vigtige: Den hemmelighed, som Gud *har* forkyndt sine
profeter. Her er altså tale om, at hemmeligheden allerede er forkyndt via
Guds profeter. Hemmeligheden skal ikke åbenbares ved den syvende engel, da
den allerede er åbenbaret profeterne. Den skal fuldbyrdes, hvilket betyder,
at det profeterne allerede har fået at vide, skal ske fuldt ud i den
virkelige verden ved den syvende engel.

At mene, at Åb.10.7 siger, at hemmeligheden endnu ikke er åbenbaret, er at
skævvride et ellers simpelt skriftsted.

Hemmeligheden er fuldt åbenbaret til profeterne (datid) i det glædesbud, der
står skrevet om i Åb.10.7. Det glædesbud gik ud med Jesus (Lukas 1.19 og 4
18) og de kristne (Rom.10.15)

Den hemmelighed, du venter på, men som allerede er åbenbaret menighedens
profeter, kan du finde andre steder i Bibelen, hvor bl.a. Paulus påstår, han
har fået den og givet den videre i kirken:

Jesus sagde:
"Han svarede og sagde til dem: »Jer er det givet at kende Himmerigets
hemmeligheder; men dem er det ikke givet. v12 Thi den, som har, ham skal der
gives, og han skal få overflod; men den, som ikke har, fra ham skal endog
det tages, som han har. v13 Derfor taler jeg til dem i lignelser, fordi de
ser og dog ingenting ser, og hører og dog ingenting hører eller forstår.
Men salige er jeres øjne, fordi de ser, og jeres øren, fordi de hører. v17
Thi sandelig siger jeg eder: mange profeter og retfærdige ønskede inderligt
at se, hvad I ser, men fik det ikke at se, og at høre, hvad I hører, men fik
det ikke at høre."
Matt 13,11-17

Altså kendte Jesus hemmeligheden og han gav den videre til disciplene.

Paulus fortæller, at den hemmelighed, der var fortiet i evigheder, og som de
gamle profeter ikke så, men som kom med Jesus, og blev givet videre til
disciplene, også blev åbenbaret ham (Rom.12.5) og at han og kirken er blevet
denne hemmeligheds husholdere og tjenere gennem alle tider, indtil den
bliver fuldbyrdet (1.Kor.4.1).

I brevet til Efeserne kap. 1 fortæller Paulus følgende:
"Den gav han os i overstrømmende fylde tillige med al visdom og forstand, v9
da han kundgjorde os sin viljes hemmelighed ifølge den beslutning, som han
havde fattet hos sig selv, v10 om den frelsesplan: i tidernes fylde at
sammenfatte alt, både det himmelske og det jordiske, i Kristus."

Altså er hemmeligheden allerede kundgjort (I øvrigt Kol.1.26-27).
Hemmeligheden er Guds frelsesplan, som han lagde før verdens grundvold. Og
hemmeligheden fuldbyrdes, når Guds frelsesplan er endelig fuldbragt.
Hemmelighedens fuldbyrdelse er ikke når den fulde hemmelighed er givet til
kende (det er den nemlig allerede). Hemmelighedens fuldbyrdelse er når alt i
himmelen og på jorden er sammenfattet i Kristus som en realitet, ifølge Guds
frelsesplan.

Denne hemmelighed har ikke været skjult blandt nogle få, men er blevet
forkyndt vidt og bredt gennem kirken gennem århundrederne (Ef.6.19 og
Kol.4.3) Ja, Paulus? hele arbejde og tjeneste har gået på mennesker måtte nå
til fuld indsigt i Guds hemmelighed (Kol.4.3)

Altså er hemmeligheden allerede åbenbaret. Der er forskel på at have en plan
og fortælle den til nogen, og så at føre planen ud i livet og fuldende den.

Guds plan (hemmelighed) blev lagt før verdens grundvold. Gud åbenbarede
(datid) den til sine profeter. Disciplene forkyndte den. Paulus arbejdede
for at mennesker måtte nå til fuld erkendelse af hemmeligheden.
Hemmeligheden skal fuldbyrdes - træde ud i fuldt flor - realiseres ikke blot
i den åndelige verden - engang i fremtiden. Den hemmelighed, vi kristne
bærer som et liv i vores indre, skal hele Guds skabning få del i.

....hvordan kan du få Åb.10.7 til noget som helst andet?

> Maitreya fra Mission of Maitreya, Eternal Divine Path opfylder flere
> profetier end nogen anden Profet.

Hvordan det?

> Men det er op til dig selv at bevise, hvem han er.

Hvordan kan M beviseligt opfylde flere profetier end nogen anden, samtidig
med, at bevisførelsen helt og holdent er op til den enkelte?

I det skriftsted, jeg citerede i mit første indlæg, siger Jesus, at mange
vil komme og sige, at han er her og der, og at vi blot skal gå og søge.
Jesus gør os opmærksom på, at dette er falskt, og at vi ikke skal lytte
efter sådanne røster. Dette fordi Jesu genkomst vil være fra skyerne, hvor
alle skal se ham så tydeligt, som når lynet slår ned. Hvis ikke Jesu komme
efterfølges af en formørket sol og måne og en rystelse af himmelens kræfter,
skal vi ikke tro det.

Hvor stor forskel er der ikke på denne Jesus, der kommer i skyerne og
advarer mod alle andre "jesuser" der står frem på jorden" og så den "jesus",
du præsenterer for os?

....eller havde Jesus blot ikke hele sandheden, dengang han sagde dette?

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Adel

Dato : 01-11-04 03:42

On Sun, 31 Oct 2004 09:38:31 +0100, Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
wrote:

> [...]
> en større sandhed. Der står heller ikke, at Gud fuldt ud vil give sin
> hemmelighed til kende. Der står at Guds hemmelighed (eller hemmelige

Måske skulle jeg have lavet to sætninger. Naturligvis står der ikke noget
om i Åb 10,7, at alle religioner er en del af en større sandhed. Det er jo
det, der var noget af Guds hemmelighed. Som man ser, vil det være den
syvende engel, der vil forkynde denne Guds hemmelighed. Ingen anden end
den syvende engel vil være istand til at gøre det. Ingen anden profet vil
kunne have gjort det. Det er Guds vilje, at det er den syvende engel, der
skal fuldbyrde Guds hemmelighed.

> [...]
> betyder,
> at det profeterne allerede har fået at vide, skal ske fuldt ud i den

Ja, profeterne har allerede fået det at vide, men de har ikke måttet
fuldbyrde det.

Am 3, v7 Nej, Gud Herren gør ikke noget, førend han har åbenbaret sine
planer for sine tjenere, profeterne.

Det er ikke noget nyt, at profeterne får at vide, hvad der vil ske. Selve
ordet profet siger jo netop noget om, at der bliver åbenbaret nogle
profetier til dem, altså noget, der vil ske i fremtiden. Når det så sker,
vil man kunne se, at den og den profet forudsagde det.

Intet nyt der.

SÃ¥ vi kan se, at hemmeligheden er blevet fortalt til profeterne, men ingen
har kunnet fuldbyrde den, alene den syvende engel.

> At mene, at Åb.10.7 siger, at hemmeligheden endnu ikke er åbenbaret, er
> at
> skævvride et ellers simpelt skriftsted.

Nej egentlig ikke. Som du ser i Am 3,7, så kan du se, at det er planerne,
der er blevet åbenbaret for profeterne, ikke Guds hemmelighed. Det er en
anden betydning af 'fuldbyrdet', dvs gøre noget fuldt, at fylde det ud.

Det vil altså sige, at de ved, at der kommer en og fuldbyrder Guds
hemmelighed. Det er det, der er blevet åbenbaret for dem. Ikke Guds
hemmelighed.

> [...]
> han
> har fået den og givet den videre i kirken:

Nej, hemmeligheden bliver først fuldbyrdet med den syvende engel.

Vær venlig at gå til begyndelsen af Johannes' Åbenbaringen og læs følgende:

Joh 1, v1 Jesu Kristi åbenbaring, som Gud gav ham for at vise sine
tjenere, hvad der snart skal ske, og som han kundgjorde og sendte med sin
engel til sin tjener Johannes...

Bid mærke i "hvad der snart skal ske". Det vil sige, at det er noget der
sker i fremtiden. Og selvfølgelig må du ikke lave den fejl at tro, at det
allerede er sket. Guds tidsopfattelse er anderledes end vores.

fx Mat 3, v2 »Omvend jer, for Himmeriget er kommet nær!« Det var næsten
2000 år siden. Se også dette her:

2Pet3 v8 Dette ene må I ikke glemme, mine kære, at for Herren er én dag
som tusind år, og tusind år som én dag.

Johannes' Ã…benbaringen er noget, der sker i fremtiden, som du sikkert er
klar over.

Noget af det er allerede sket.

> [...]
> det ikke at høre."
> Matt 13,11-17
>
> Altså kendte Jesus hemmeligheden og han gav den videre til disciplene.

Nu er det dig, der er på vildspor. For det første står der ikke, at Guds
hemmelighed er fuldbyrdet, der står Himmerigets hemmeligheder. Der er en
væsenlig forskel på at kende hemmeligheder og at fuldbyrde Guds
hemmelighed. Man kan ikke sætte lighedstegn mellem de to! Der er nemlig
mere endnu end det Jesus forkyndte. Det sagde han selv til sine disciple.

Joh 16, v12 Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu.
v13 Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele
sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører,
skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. v14 Han
skal herliggøre mig, for han skal tage af mit og forkynde det for jer.
v15 Alt, hvad Faderen har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af
mit og forkynde det for jer.

Som vi ser, så er der mere endnu. Dette er faktisk også et profeti.

> [...]
> blevet
> denne hemmeligheds husholdere og tjenere gennem alle tider, indtil den

v5 således er vi alle ét legeme i Kristus, og hver især hinandens lemmer.
v1 SÃ¥dan skal man betragte os: som Kristi tjenere og som forvaltere af
Guds hemmeligheder;

Se kommentar overfor vedr. hemmeligheder.

> [...]
> havde fattet hos sig selv, v10 om den frelsesplan: i tidernes fylde at
> sammenfatte alt, både det himmelske og det jordiske, i Kristus."

Paulus fik at vide, at Gud havde en frelsesplan, men Paulus fik
selvfølgelig ikke at vide, hvad denne frelsesplan konkret er. Det er jo
derfor, at det er en Guds hemmelige vilje.

> [...]
> alt i
> himmelen og på jorden er sammenfattet i Kristus som en realitet, ifølge

Jamen, hvis du ved, hvad denne hemmelighed er, så vær så venlig at fortæl
mig, hvad den er.
Du kender den nemlig ikke. Og det gjorde Paulus heller ikke, men hans
vidste, at der var en hemmelig plan.

> [...]
> bærer som et liv i vores indre, skal hele Guds skabning få del i.
>
> ...hvordan kan du få Åb.10.7 til noget som helst andet?

Det skulle jeg gerne have forklaret.

Vær opmærksom nu! Hvad er Guds frelsesplan? Hvis den allerede blev
forkyndt dengang af Paulus og Jesus, så bør du også vide, hvad den er.

GÃ¥ til www.maitreya.org hvis du virkelig er interesseret.

> Hvordan kan M beviseligt opfylde flere profetier end nogen anden,
> samtidig
> med, at bevisførelsen helt og holdent er op til den enkelte?

Kun du kan bevise for dig selv, hvem Maitreya er. Det kræver naturligvis,
at du rent faktisk går ind med åbent sind og læser den nye Åbenbaring.

> I det skriftsted, jeg citerede i mit første indlæg, siger Jesus, at mange
> vil komme og sige, at han er her og der, og at vi blot skal gå og søge.

Jeg siger jo ikke, hvor han er. Jeg ved godt, hvor han er, men som jeg
sagde, så er det vigtigste budskabet og at du forstår det. Dette opfylder
profetiet, da du ikke skal søge HAM men BUDSKABET.

Er det da ikke åbenlyst? Du skal selv se, hvem han er ved at se budskabet.
Hvis du læser budskabet, så vil du kunne erkende, hvem han er.

> Jesus gør os opmærksom på, at dette er falskt, og at vi ikke skal lytte
> efter sådanne røster.

Nemlig. Du skal ikke lytte efter min røst, du skal SELV find ud af, om det
er rigtigt eller ikke. Forstår du?

> [...]
> komme
> efterfølges af en formørket sol og måne og en rystelse af himmelens

Alle som er åndeligt vækkede, skal se ham. De, som er vågne, vil hurtigt
kunne se ud fra budskabet, at Maitreya sandelig er Kristus. Det har jeg
set, og nu er det op til dig selv at se sandheden. Hvis dine øjne er åbne,
så vil du se.

Lad være med at argumentere. Gå til www.maitreya.org og se selv, hvem
Maitreya er udfra budskabet.

Du kan også i første omgang nøjes med at læse
http://www.themaitreya.dk/danish

Når du har læst det, så har du fået den grundlæggende budskab.
Åbenbaringen er meget dybere end det, men du får en god introduktion.

Hvis det giver mening, så vil vi gerne høre fra dig igen.

Vi kalder de Udvalgte. De som ikke lader sig forføre af demagoger osv. De
som har søgt sandheden i lang tid.

Når de Udvalgte er samlet (144000 stk), så vil vi begynde med at bringe
Himmeriget på jorden.

> Hvor stor forskel er der ikke på denne Jesus, der kommer i skyerne og
> advarer mod alle andre "jesuser" der står frem på jorden" og så den
> "jesus",
> du præsenterer for os?

Igen... det er op til dig at afgøre det. Vær meget forsigtig med
fortolkning af biblen. Skyerne betyder ikke nødvendigvis, hvad du tror det
betyder.

Jøderne antog ikke Jesus som Messias. Hvorfor? En af årsagerne var bla at
de først ventede Elias. De ventede, at Elias skulle komme ned fra
skyerne/himlen.

Og hvad skete der? Elias kom ikke sådan, som de troede og derfor kunne de
ikke anerkende Jesus som Messias(Shiloh).

Vær opmærksom på, at der også står skrevet:

Åb 16 v15 – »Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der våger og
vogter over sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans
skam.«

Fra : Mr. D

Dato : 07-11-04 00:31

"Adel" <adeldaharma@paradis.dk> skrev i en meddelelse
newssgrlsvrn713jl7@familiecomputer...
> [...]
> om i Åb 10,7, at alle religioner er en del af en større sandhed. Det er jo

At det er *det* der er Guds hemmelighed, er noget du tillægger. Det fremgår
ikke af teksten.

> [...]
> gøre det. Ingen anden profet vil kunne have gjort det. Det er Guds vilje,
> at det er den syvende engel, der skal fuldbyrde Guds hemmelighed.

Som jeg skrev før, fremgår det både af dette skriftsted og af andre
skriftsteder om "hemmeligheden" at den syvende engel ikke åbenbarer den, men
proklamere, at den er ført ud i livet. Engelen fortæller altså ikke en
hemmelighed, men udfører den hemmelige plan. I stykket fremgår det - som det
gør mange andre steder - at hemmeligheden til fulde er blevet fortalt
profeterne op gennem tiden.

Ikke alene læser du noget ind, som slet ikke står der, men du er også nødt
til at trække en hel sætning fra skriftstedet for at få det til at passe med
det, du vil.

> [...]
> profetier til dem, altså noget, der vil ske i fremtiden. Når det så sker,
> vil man kunne se, at den og den profet forudsagde det.

Og profeterne har lært hemmeligheden i menighederne op gennem tiden uden at
holde noget tilbage, således at hemmeligheden allerede nu er fuldt åbenbaret
for de troende i menigheden. Ingen hemmelighedskræmmeri mellem Gud og hans
profeter og mellem profeterne og folket.

> [...]
>
> Det vil altså sige, at de ved, at der kommer en og fuldbyrder Guds
> hemmelighed. Det er det, der er blevet åbenbaret for dem. Ikke Guds

Det er blot at læse skriftstederne igennem, jeg bragte i mit sidste indlæg,
for at se, at det ikke stemmer overens med noget som helst. Guds hemmelighed
er åbenbaret for apostlene, heriblandt Paulus. Det er ikke den hemmelighed,
at Guds hemmelighed i fremtiden vil blive åbenbaret, men det er
hemmeligheden selv. Og det fremgår heller ikke nogen steder, at
hemmeligheden er det, du antyder. Hemmeligheden er hele tiden Kristus, som
er blevet åbenbaret i den troendes hjerte.

> [...]
> sker i fremtiden. Og selvfølgelig må du ikke lave den fejl at tro, at det
> allerede er sket. Guds tidsopfattelse er anderledes end vores.

Dette hidrører Åbenbaringen, som der også står og ikke specifikt
hemmeligheden i 10.7. Kristus åbenbarer endetidens begivenheder for
Johannes, og dem kan vi læse i åbenbaringsbogen.

> Johannes' Åbenbaringen er noget, der sker i fremtiden, som du sikkert er
> klar over.

Ja, og?

> [...]
> hemmelighed. Man kan ikke sætte lighedstegn mellem de to! Der er nemlig
> mere endnu end det Jesus forkyndte. Det sagde han selv til sine disciple.

Det er jo netop min pointe. Den syvende engel kommer ikke med en ny
hemmelighed, som ikke før var kendt. Og det må det være, dersom
hemmeligheden indbefatter, at alle religioner bærer en kim af sandhed i sig
og at Maitreya er den sande messias. For det vidste apostlene aldeles
ingenting om.

Hemmeligheden var allerede kendt. Ved den syvende engel er hemmeligheden
ikke længere blot en åbenbaring, en forkyndelse og et indre liv i den
troende, men fuldbyrdet (ikke fortalt) på den hele jord.

> [...]
> mit og forkynde det for jer.
>
> Som vi ser, så er der mere endnu. Dette er faktisk også et profeti.

Sandhedens Ånd kom på pinsedag for snart 2000 år siden, og hvad Jesus ikke
nåede at sige, sagde Ånden gennem apostlene. Derfor er apostlenes gerninger,
alle brevene og Åbenbaringen lige så vigtige som evangelierne.

> Paulus fik at vide, at Gud havde en frelsesplan, men Paulus fik
> selvfølgelig ikke at vide, hvad denne frelsesplan konkret er. Det er jo
> derfor, at det er en Guds hemmelige vilje.

Jeg ved ikke hvor du får det fra, men Paulus udtrykker ingen steder, at han
kun ved, der er en frelsesvej, men ikke hvad den indeholder. Paulus siger
bl.a.:

[...]
sammenfatte alt, både det himmelske og det jordiske, i Kristus. Ef 1,8 - Ef
1,11

Gud kundgjorde ikke kun "os" (menighedens tjenere) at der var en
hemmelighed, men han kundgjorde selve hemmeligheden. Hemmeligheden, Guds
frelsesplan er at sammenfatte alt, det himmelske og det jordiske i Kristus.
*Dette* er hemmeligheden.

så sandt som I har hørt om den husholdergerning, Gud i sin nåde gav mig med
henblik på jer, v3 at jeg ved en åbenbaring fik kendskab til den
hemmelighed, hvorom jeg før i korthed har skrevet. v4 Og når I læser det,
kan I deraf skønne, at jeg har indsigt i Kristi hemmelighed, v5 som i
tidligere slægter ikke var kundgjort for menneskenes børn, således som den
nu ved Ånden er blevet åbenbaret for hans hellige apostle og profeter
Ef 3,2 - Ef 3,5

Paulus påstår, han ved en åbenbaring fik kendskab til hemmeligheden /
frelsesplanen, og ikke nok med det. Han blev hemmelighedens husholder. Han
ved ikke blot om en hemmelighed, men han fik indsigt i den.

Med indsigt i selve hemmeligheden / frelsesplanen, og som husholder for den,
forkyndte Paulus hele indholdet af hemmeligheden i de menigheder, han fik
oprettet i hele romerriget.

Derfor vidner jeg for jer på denne dag, at jeg ikke er skyldig i nogens
blod; v27 thi jeg har ikke undladt at forkynde jer hele Guds frelsesplan.
ApG 20,26 - ApG 20,28

> Jamen, hvis du ved, hvad denne hemmelighed er, så vær så venlig at fortæl
> mig, hvad den er.
> Du kender den nemlig ikke. Og det gjorde Paulus heller ikke, men hans
> vidste, at der var en hemmelig plan.

Paulus påstår noget andet. Hemmeligheden er åbenbaret i Skriften, og
hemmeligheden er Kristus. det kan ikke skrives, så du kan få den ind som en
teori i hjernen. Det kan kun erfares som et indre liv i Kristus.

> Gå til www.maitreya.org hvis du virkelig er interesseret.

Det er jeg ikke. På det, du skriver, kan jeg se, at du er villig til at tage
det ud af Skriften, der kan vrides til fordel for din Messias, mens du ikke
har dårlig samvittighed over at skære det fra, som ikke ville passe ind.

Det står der ikke.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu