frikirkenet
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 21:22

har i læst om frikirkenet http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=4164 hvad
mener i og hvad forventer i af det?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-10-04 22:54

I news:417425d4$0$215$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

> har i læst om frikirkenet
> http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=4164 hvad mener i og hvad
> forventer i af det?

Umiddelbart, ud fra de få informationer der reelt er, samt udmeldingen
om dem der stod af undervejs, ser det ud til at det mest er for
herlighedsteologiske frikirker, at det "frikirkenet" kommer til at
omfatte.

Desværre ser det jo så også ud til at meget store dele af
pinsebevægelsen efterhånden slutter mere og mere op om den
herlighedsteologiske lære, og lader flere og flere forkyndere med
spiritistiske træk i deres lære, komme til orde på deres talerstole.
En yderst beklagelig tendens.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Mr. D

Dato : 18-10-04 23:14

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> om dem der stod af undervejs, ser det ud til at det mest er for
> herlighedsteologiske frikirker, at det "frikirkenet" kommer til at

Artiklen er låst, og jeg kan ikke læse meget af den.

Hvem er det, der har meldt fra undervejs?

Er det mest for "fremgangskirkerne"? Jeg ved ikke så meget om det, men havde
forståelsen af, at det hovedsageligt drejede sig om et ægteskab mellem
pinsekirkerne og Apostolsk Kirke

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-10-04 10:21

I news:41743ffb$0$266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Mr. D følgende:

> Artiklen er låst, og jeg kan ikke læse meget af den.
>
> Hvem er det, der har meldt fra undervejs?

Her kan du læse meget mere:
http://www.ressourcen.dk/frikirkenet/personproces.html

bl.a. følgende:

"Initiativgruppen
som har arbejdet med processen over en periode på nogle år, har
bestået af forskellige personer, bl.a.:
· Johannes Hansen og Jürgen Eisen, Apostolsk Kirke
· Jan Kornholt, Ole Thorndal, Ole Jørgensen og Hans Henrik Lund,
Baptistkirken
· Tonny Jakobsen og Jarle Tangstad, Pinsekirken.
· Peter Gøtz, Missionsforbundet.
Efter en fælles beslutning i forår 2003 om, at indstille samtalerne,
da der ikke var fuld enighed om grundlaget for samarbejde i alle
"kirkesamfund", så tog Johannes Hansen, Tonny Jakobsen og Jarle
Tangstad initiativ til at fortsætte visionen både i eget bagland, samt
overfor de enkelt menigheder i Danmark, der ønsker at være med i
samarbejdet."

Og videre her:
"Ny Netværks ledelse
På den første konference i Kristne Kirkers Netværk, nu FrikirkeNet,
blev en midlertidig netværksledelse nedsat. Den består af: Lars Bo
Olesen, Svend Løbner Madsen, Johannes Hansen, Hans Henrik Lund, Claus
Bækgaard, Jarle Tangstad og Tonny Jakobsen."

Som det ses ovenfor er flere fremtrædende herlighedsteologer blandt
netværksledelsen!

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-10-04 08:18

"Ole" <ole at detnyetestamente dk> skrev i en meddelelse
> har i læst om frikirkenet http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=4164 hvad
> mener i og hvad forventer i af det?
>
> Ole

hej venner det står der jo hvad det er, en fælles pressetjeneste for
frikirkerne.
den har været i støbeskén længe, jeg har i de verse medier læst og hørt om
den.
grunden skulle være at det næsten kun er folkekirken bliver spurt om
religiøse anliggender.

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Vær ordets gørere, ikke blot dets hørere, ellers bedrager I jer selv."
(Jak 1,22)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Vic.

Dato : 20-10-04 22:40

Børge Højlund Jensen wrote:

> [...]
> religiøse anliggender.

> Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
> "Vær ordets gørere, ikke blot dets hørere, ellers bedrager I jer

Er der nogen speciel grund til at din signatur skal fylde mere end det du
rent faktisk skriver?

Vic.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-10-04 22:58

"Vic." skrev

[ ... ]
> Er der nogen speciel grund til at din signatur skal fylde mere end det du
> rent faktisk skriver?
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Aha, einem net-"betjent" ...

Ja, så er du kommet i den helt rigtige gruppe, Vic.

Herinde *vrimler* det med selvudråbte net-betjente; den ene mere skør i
bolden end den anden.

Have a nice day.

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Vic.

Dato : 20-10-04 23:13

Jesus-loves-you wrote:
> [...]
>
> Ja, så er du kommet i den helt rigtige gruppe, Vic.
>
> Herinde *vrimler* det med selvudråbte net-betjente; den ene mere skør

Nej, jeg er langt fra en netbetjent. Men der er nu ikke nogen grund til, at
en signatur skal fylde det halve af et indlæg.

Vic.

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-10-04 11:09

"Vic." skrev

[ ... ]
> Er der nogen speciel grund til at din signatur skal fylde mere end det du
> rent faktisk skriver?
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Her er måske en lille hilsen fra Gud til bl.a. *dig*, Vic:

Input andagt fra www.ucb.dk
(torsdag den 21. okt. 2004)

(indtastningstidspunkt før 1. okt. 2004)

=== citat start ===

ER DU BEGÆRLIG?

Du må ikke begære... (2.Mos.20:17)

Gud sagde: "Du må ikke begære..." fordi begærlighed kan medføre, at du lider
skibbrud. Hvad er begærlighed? Her er en firdelt definition:
1) At ønske de forkerte ting. At ønske magt i kirken liden at være
villig til at tjene. At ønske kontrol for at være centrum for andres
opmærksomhed. At ønske sig rigdom udelukkende af selviske årsager. At
ønske ære og ros fra andre.
2) At ønske de rigtige ting med de forkerte motiver. Paulus skriver:
"Hvis nogen ønsker at blive tilsynsmand (episeopus, biskop), er det et
vigtigt arbejde, han tragter efter." (1.Tit.3: 1) At ønske at gøre et
indtryk det er en god ting! Men du skal ønske det med rene motiver. Hvis
du ønsker det af selviske grunde, såsom personlig anerkendelse eller magt
over andre, så er det begærlighed.
3) At ønske det rigtige - på det forkerte tidspunkt. Et ungt par siger:
"Vi elsker

16

Jesus og hinanden. Vi har forpligtet os på et helt liv sammen, og vi
gifter os om tre måneder. Men vi ønsker at sove sammen nu." De ønsker de
rigtige ting af de rigtige grunde, men på det forkerte tidspunkt - det er
begærlighed.
4) At ønske de rigtige ting, men i forkert mængde. Hvor meget er nok?
Vi ved det ikke, så vi svarer: "Mere!" Begærlighed er at ønske mere end det,
der er nødvendigt for at forsørge dig og dine behov og fuldføre din Gudgivne
opgave. Fang den her! Mere af noget andet end Gud vil aldrig
tilfredsstille den længsel efter fuldstændiggørelse, som han har lagt ned i
dig. Kun når du anerkender dette og bringer dit livs valg på linje med det,
vil du opdage nøglen til sand og vedvarende lykke.

=== citat slut ====

Jeg nyder - for øvrigt - dine mannakorn, Børge:

Fortsæt endelig (He.4,12) ...

[...]
File-number: 3099

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-10-04 11:26

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Vic." skrev
>
> [ ... ]

du kan jo selv få dem på http://jesusnet.dk/

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Vis mig den vej, jeg skal gå... Lær mig at gøre din vilje, for du er min
Gud."
(Sl 143,8 og 10)

Fra : Vic.

Dato : 21-10-04 16:51

Jesus-loves-you wrote:
> Her er måske en lille hilsen fra Gud til bl.a. *dig*, Vic:
[SNIP en gang lallende, højtravende pis.]

Jeg tror, at vi stopper den her. EOD.

Vic.

Fra : Lyrik

Dato : 19-10-04 09:54

"Ole" <ole at detnyetestamente dk> skrev i en meddelelse
> har i læst om frikirkenet http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=4164 hvad
> mener i og hvad forventer i af det?
>
> Ole
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Min umidelbare opfattelse er, at frikirkerne går tilbage. Betragter man
pinsemission, så ser man hvordan de i Kbhvn. gik tilbage og lukkede alle
deres kirker, hvorpå de samlede anstrengelserne i ét eneste kompleks på
Nørrebro.
Apostolsk kirke splittedes da halvdelen af deres pastorer gik med på
herlighedsteologiens bølge.
De er aldrig blevet det de var før denne splittelse.
Nu slår de "pjalterne sammen"!

Tendensen er tydelig. Folket foretrækker en kirke som et led i samfundet.
Som rent praktisk er en inspirator for- og en ven i liv og død.
"Sværrmeriske kirker" er ved at dreje nøglen om.

Hilsen
Jens

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 19-10-04 11:52

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Kære lyrik
nej frikirkerne er ikke på vej væk, men de er i fremgang , det er ikke hvad
folket vil havde , men hvad Gud vil.