OTT : Interesse i dk.livssyn.buddhisme
Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-10-04 08:54

En besked fra styregruppen, sakset fra dk.admin
--------------------------
Styregruppen annoncerer herved et "Oplæg Til Trafik" (OTT) for
dk.livssyn.buddhisme.

Alle interesserede i dk.livssyn.buddhisme bedes poste et indlæg i
dk.livssyn hvor de nævner de emner de gerne vil diskutere, og svare
på de øvrige indlæg der fanger deres interesse. Subject / emne linien
for indlæggene bør starte med [dk.livssyn.buddhisme] så de er lette at
finde for interesserede, og lette at filtrere fra for andre.

Yderligere opfordres alle interesserede i at kontakte ligesindede, og
bede dem deltage i diskussionen, hvis de ønsker oprettelse af
dk.livssyn.buddhisme.

Hvis der efter styregruppens skøn er kommet gang i en god debat senest
04.11.2004 vil dk.livssyn.buddhisme blive oprettet på bagrund af
nedenstående forslag.

OTT er en af de metoder styregruppen bruger til at vurdere interesse
for nye grupper, hvor der ikke i forvejen er tilstrækkelig
eksisterende trafik om emnet.

For yderligere information om OTT, læs venligst:
http://www.usenet.dk/otd/ott.html

Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Peter

Dato : 15-10-04 09:55

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse
> En besked fra styregruppen, sakset fra dk.admin
> --------------------------
> Styregruppen annoncerer herved et "Oplæg Til Trafik" (OTT) for
> dk.livssyn.buddhisme.

Hvis du nu havde brugt hjernen så kunne du ha kommet med et en gruppe der
dækkede både buddhismen og beslægtede filosofier såsom Vedanta, Hinduismen
således at at du fåt den bredest mulige dækning til din gruppe. Jeg tror
næppe at du eller kåre Lie kan få trafik til en gruppe bestående af
buddhister/nihilister.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-10-04 10:07

Peter wrote:

> [...]
> der dækkede både buddhismen og beslægtede filosofier såsom Vedanta,
> Hinduismen således at at du fåt den bredest mulige dækning til din

Jo, men målet var en buddhistisk gruppe. Ikke en fællesgruppe.
Hvis tiden ikke er inde til en buddhistisk gruppe, så kommer forslaget på et
fremtidigt tidspunkt, hvor der måske er mere behov.

>Jeg tror næppe at du eller kåre Lie kan få trafik til en
> gruppe bestående af buddhister/nihilister.

Buddhisme har INTET med nihilisme at gøre. Det må være en af de
misforståelser, der er så mange af hvad angår buddhismen.
Men en buddhistisk gruppe ville kunne aflive mange af de misforståelser.

Hvad angår trafikken, så har styregruppen netop skrevet en OTT fordi de ikke
selv har kunnet finde ud af om der var belæg nok for en buddhistisk gruppe.
Lige nu kører der f.eks. en tråd om buddhistisk meditation inde i
dk.videnskab.psykologi om brugen af meditation i behandlingssammenhæng.

Fra : Christina

Dato : 15-10-04 11:04

Peter wrote:

> [...]
> gruppe. Jeg tror næppe at du eller kåre Lie kan få trafik til en
> gruppe bestående af buddhister/nihilister.

Man kan jo søge at få en bredere gruppe også? Det ene udelukker vel ikke det
andet? Jeg er for en ren buddhistisk gruppe, hvor der er fokus på
buddhismen, og ikke alt muligt andet, selvom det også kan være
interessant...men 2 grupper er måske en ide?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-10-04 12:52

Christina wrote:

> [...]
> fokus på buddhismen, og ikke alt muligt andet, selvom det også kan
> være interessant...men 2 grupper er måske en ide?

Man kunne kalde den anden gruppe for "dk.livssyn.andre-asiatiske-retninger"

Fra : Christina

Dato : 15-10-04 13:17

Bhatu Peter wrote:

> Man kunne kalde den anden gruppe for
> "dk.livssyn.andre-asiatiske-retninger"

Er hinduisme asiatisk?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 15-10-04 14:45

Christina wrote:

> Er hinduisme asiatisk?

Hinduisme er vel Indisk og Indien hører vel med til Asien, men vel ikke
fjernasien.

Fra : Jahnu

Dato : 16-10-04 07:00

On Fri, 15 Oct 2004 15:44:53 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

>Hinduisme er vel Indisk og Indien hører vel med til Asien, men vel ikke
>fjernasien.

Indien hører til sydøst Asien. Der findes allerede et væld af hindu
konferencer på usenet, men vel næppe nogen på dansk.

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-04 07:10

> [...]
>nedenstående forslag.
>
>OTT er en af de metoder
>styregruppen bruger til at vurdere interesse

Goddag godag,

man kan sige at Zen buddhisme vil være godt som emne,

hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog