sanhedrin genopstået
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 04:48

http://www.israelnationalnews.com/news.php3?id=70349

jøderne mener åbenbart at et råd skal komme, de siger at tiden vil vise om
dette råd som det er nu vil være det de venter. Jeg tror vi skal lægge mærke
til dette, Gud bruger Israel som et banner, hvad det reelt betyder ved jeg
ikke.

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 08:21

"Ole" <ole at detnyetestamente dk> skrev i en meddelelse
> http://www.israelnationalnews.com/news.php3?id=70349

der er 70 rabbinere der er trænet i tempel tjenesten efter de gamle jødiske
lærde, dette er bare et skridt mere på vejen til at få genindført alle de
forskellige elementer til det jødiske samfund som det var engang, og et
skridt mere på vejen til at genindføre tempeltjenesten når det nye engang
kommer i Jerusalem. Jesus kommer snart.

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-04 08:38

Ole wrote:

> [...]
> det var engang, og et skridt mere på vejen til at genindføre
> tempeltjenesten når det nye engang kommer i Jerusalem. Jesus kommer

Jeg bryder mig ikke rigtig om perspektiverne, dels fordi jeg - så vidt jeg
læser Hebræerbrevet - slet ikke kan se nogen som helst kristen ide i et Nyt
Tempel, dels fordi det nok resulterer i regulær Verdenskrig, hvis jøderne
skulle finde på at ville placere Templet samme sted som de to tidligere...

Der står altså - desværre - lige en Klippemoske i vejen, uanset man kan lide
det eller ej...

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 08:52

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:416f7e4e$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> skulle finde på at ville placere Templet samme sted som de to tidligere...

kristent? jo, fordi at der skal ske nogle ting med Israel før at Jesus
kommer igen

> Der står altså - desværre - lige en Klippemoske i vejen, uanset man kan
> lide
> det eller ej...

Måske, måske ikke

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-04 15:43

Ole wrote:
> [...]
> meddelelse news:416f7e4e$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> kristent? jo, fordi at der skal ske nogle ting med Israel før at Jesus

Okay, dét mener du så: Jeg mener blot at Israels forjættelser principielt ER
indløst i Kristus. At nogle yderligtgående jøder vil bygge et Tempel for at
genoptage ofringer og praktiserer fysisk-rituel, gammeltestamentlig
tempeltjeneste kan jeg ligesom ikke rigtigt se, kommer os kristne ved, da vi
netop HAR vort endegyldige offer i Kristus.

Hvad skulle vi dog overhovedet kunne bruge et sådant Tempel til, når Templet
ifølge Hebræerbrevet kun er et fattigt billede på Kristus og vi allerede har
præsteskab gennem Ham? Han, som i øvrigt også forudsagde, at der ikke skulle
være sten på sten tilbage af Templet?

Jeg vil personligt råde dig stærkt til at droppe Esajas og i stedet
koncentrere dig om Hebræerbrevet: Vi har simpelt hen ikke brug for noget
Tempel, når vi netop har Kristus. Alt andet vil nemlig være dårlige kopier.

> Måske, måske ikke

Kan vi overhovedet blive enige om at der p.t. står en moske på
Tempelbjerget? Og at der nok bliver temmelig store problemer med muslimerne,
hvis man prøver at fjerne den?

Anders Peter Johnsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 16:14

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:416fe1df$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]

> har
> præsteskab gennem Ham? Han, som i øvrigt også forudsagde, at der ikke

der er noget du mangler, nemlig at antikrist skal tage sæde i templet, altså
må der være bygget et på det tidspunkt, derfor har det relavans

> [...]
> koncentrere dig om Hebræerbrevet: Vi har simpelt hen ikke brug for noget
> Tempel, når vi netop har Kristus. Alt andet vil nemlig være dårlige

men ikke sådan med Israel, det skal bygges for at nogle profetier kan gå i
opfyldelse

> Kan vi overhovedet blive enige om at der p.t. står en moske på
> Tempelbjerget? Og at der nok bliver temmelig store problemer med
> muslimerne,
> hvis man prøver at fjerne den?

jo, men der er jo også meget vi endnu ikke ved om fremtiden

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 16:19

I news:416fe916$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

[ ... ]
> der er noget du mangler, nemlig at antikrist skal tage sæde i
> templet, altså må der være bygget et på det tidspunkt, derfor har
> det relavans

Spørgsmålet er jo så, om der i den tekst er tale om et tempel af sten,
eller om der tale om et tempel i overført betydning!

Hvilke profetier?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 17:50

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
>I news:416fe916$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev

> Hvilke profetier?

daniel eller åb

der står at han (antikrist) skal tage sæde i templet

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 19:30

I news:416fffc2$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

> daniel eller åb
>
> der står at han (antikrist) skal tage sæde i templet

Kan du så ikke lige citere de præcise tekster, og vise ud fra den
sammenhæng hvori de står, at der vitterligt er tale om et bogstaveligt
tempel af sten, placeret i byen Jerusalem?

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 19:58

> [...]
> sammenhæng hvori de står, at der vitterligt er tale om et bogstaveligt
> tempel af sten, placeret i byen Jerusalem?

jeg ved ikek helt hvor det står, jeg har forsøgt, men kunne lige nu, men
det står der et eller andet sted

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 22:15

I news:41701da8$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

> jeg ved ikek helt hvor det står, jeg har forsøgt, men kunne lige
> nu, men det står der et eller andet sted

Prøv at sammenholde 1. Kor. 3, 16-17 og 2. Kor. 6,16 med 2. Tim. 2,14!

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 22:33

>I news:41701da8$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
> Ole følgende:
>

> Prøv at sammenholde 1. Kor. 3, 16-17 og 2. Kor. 6,16 med 2. Tim. 2,14!

1 Corinthians 3:16-17 16 Vide I ikke, at I ere Guds Tempel, og Guds Ånd bor
i eder? 17 Dersom nogen fordærver Guds Tempel, skal Gud fordærve ham; thi
Guds Tempel er helligt, og det ere jo I.
2 Corinthians 6:16 16 Hvad Samstemning har Guds Tempel med Afguder? Thi vi
ere den levende Guds Tempel, ligesom Gud har sagt: "Jeg vil bo og vandre
iblandt dem, og jeg vil være deres Gud, og de skulle være mit Folk."

2 Timothy 2:14 14 Påmind om disse Ting, idet du besværger dem for Herrens
Åsyn, at de ikke kives om Ord, hvilket er til ingen Nytte, men til
Ødelæggelse for dem, som høre derpå.

Meget godt, men der vil komme en tid hvor Gud selv vil bo iblandt mennesker.
De skriftsteder siger ikke at det andet er forkert. Dette tempel er et som
jøderne skal bygge.

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 22:39

I news:41704207$0$263$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

> De skriftsteder siger ikke at det andet er forkert.
> Dette tempel er et som jøderne skal bygge.

Jamen hvor i Bibelen finder du så en profeti der meget klart og
tydeligt siger at jøderne vil bygge et tredje tempel i Jerusalem, og
at dette med at jøderne skal bygge dette tempel er et led i Guds
planer for tiden kort før Jesu synlige og fysiske genkomst?

http://www.maranatha.dk/ + http://www.skabelsen.info/
http://www.ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://www.ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 23:39

> [...]
> at jøderne skal bygge dette tempel er et led i Guds planer for tiden kort

som sagt så kan jeg ikke finde det, men har læst det sidste gang jeg
studerede enten daneil eller åb

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 23:57

I news:41705179$0$301$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Ole følgende:

> som sagt så kan jeg ikke finde det, men har læst det sidste gang jeg
> studerede enten daneil eller åb

Så må du i gang med at lede

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 16:17

I news:416fe1df$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Anders Peter Johnsen følgende:

[ ... ]
> [...]
> koncentrere dig om Hebræerbrevet: Vi har simpelt hen ikke brug for
> noget Tempel, når vi netop har Kristus. Alt andet vil nemlig være

Jeg ville da langt hellere råde ham, og alle andre til at læse både
Esajas (GT's evangelist) og Ezekiel sammen med den fantastiske
undervisning der gives os i Hebræerbrevet.

Hebræerbrevet er et fantastisk "nøgleskrift" til forståelse af mange
ting i GT. Ja, man kan vel egentlig sige at Hebræerbrevet, sammen med
Johannes skrifter, sætter fokus på evangeliet i GT.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 15-10-04 08:31

Ole wrote:
> [...]
> vise om dette råd som det er nu vil være det de venter. Jeg tror vi
> skal lægge mærke til dette, Gud bruger Israel som et banner, hvad det

For os kristne er det vel pr. definition lidt svært at tage et jødisk
synedrie seriøst?

Vi bør vel - Vor Frelsers skæbne taget i betragtning - snarere være
naturligt skeptiske over for sådan en konstruktion og dens hævdede
legitimitet end ligefrem at bifalde den?

Dette sagt i anerkendelse at jøderne jo altså stadig har deres udmærkede
religion og deres udmærkede ret til at praktisere den. Dog mener jeg blot at
man som _kristen_ - og dét uanset hvor entusiastisk "evangelisk" (her i
moderne amerikansk, og ikke i traditionel luthersk, forstand ) man så end
er - bør vare sig _meget_ kraftigt for at tillægge den nogen positiv
teologisk betydning eller værdi...

Og for så vidt muligt også helst undgå at tillægge den de direkte modsatte
egenskaber, selv om det jo desværre kunne mindst lige så sørgeligt oplagt,
tidligere synedriers arbejde og afgørelser taget i betragtning...

Det er og bliver et jødisk anliggende, hvad jøderne vælger at tro på og
hvilke instanser, de derfor vælger at indføre.

Og dermed ikke noget, der kommer os ved...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-04 10:50

> [...]
> dette råd som det er nu vil være det de venter. Jeg tror vi skal lægge
> mærke til dette, Gud bruger Israel som et banner, hvad det reelt betyder

++++++++++++++++++++++++++++
En vidnedysse om Vor Herre og hans skæbne. Selve den domstol der dømte ham
til døden-genopstået!

Tankevækkende
Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 11:19

I news:cko6ei$rk$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> En vidnedysse om Vor Herre og hans skæbne. Selve den domstol der
> dømte ham til døden-genopstået!
>
> Tankevækkende

Ja, endda meget tankevækkende!

Fra : Claudio Adam

Dato : 15-10-04 16:58

> [...]
>
>Ja, endda meget tankevækkende!
>
>--
>Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Hej Falck, hvordan skær den?
Noget nyt under solen?

Man kan da kun indrømme at Jesus besidder en hvis form for Humor
hvis han tager turen engang til?

hilsen, Adam
--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 17:09

I news:10978560460.92881710866661@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet QJLSF) følgende:

[ ... ]
> Hej Falck, hvordan skær den?

Fint fint, nu hvor jeg ikke længere har en tisali-linie, og har indset
det håbløse i at kunne formå Tele2 til at forstå almindelig dansk, så
derfor har jeg i stedet fået mig en TDC-linie (meget mod min vilje -
men alternativet var 3-5 ugers ventetid uden netforbindelse).

> Noget nyt under solen?

Der sker hele tiden noget nyt! Ikke altid det jeg helst ville have
skulle ske, men sådan er der jo så meget

> Man kan da kun indrømme at Jesus besidder en hvis form for Humor
> hvis han tager turen engang til?

Ja, han har humor, men der er vel ingen grund til at han skulle den
tur én gang til, for ifølge Skrifterne var det fuldt tilstrækkelig med
den tur han allerede har taget.

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-04 07:22

> [...]
>
>Der sker hele tiden noget nyt! Ikke
>altid det jeg helst ville have
>skulle ske, men sådan er der jo så meget

Hvordan med Gibson film, hvad er din mening om den?

Man kan fristes til at tro på at Gud eller hvad folk kan kalde
denne magt:
Måske kunne tænke sig at spille lidt for os igen.
Jeg vil som menig indianer, mene at det tænkeligt er på høje tid
inden der er nogen der tager fuldstændigt monopol på deres tro.

Man kan i den henseende ikke komme udenom at den protestantiske
tro er den mest menneskelig venlige.

Jah vi haver i den henseende, hvis vi ellers kan finde ud af at
styre den et pragtfuldt land i Danmark!

Vedrørende TDC:
Haver aldrig selv haft andet, kører som sagt fint!

hilsen, Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 12:50

I news:10979078550.452931550509387@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet 0XW3U) følgende:

[ ... ]
> Hvordan med Gibson film, hvad er din mening om den?

En del der har set den, har været stærkt berørt af den.

Det er i vide kredse sagt, at filmen først og fremmest bygger på et
par nonners "Åbenbaringer" mere end den bygger på den Bibelske
beretning derom.

Om den er god eller dårlig, troværdig eller ej, og hvad jeg personligt
skal mene om den ved jeg ikke rigtig, da jeg altså *ikke* selv har set
den.

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-04 13:48

> [...]
>troværdig eller ej, og hvad jeg personligt
>skal mene om den ved jeg ikke
>rigtig, da jeg altså *ikke* selv har set

Vi spinder videre:

Hvor hører Korsfæstelsen egentlig til,
i nye eller gamle Testamente?

Jeg mener uanset hvad man mener om Bibel, NT elle GT for eller
imod:
Er det vel en egentlig sponsor-rering:
Af den Jødedommen/Tro.

Må jeg igen slå fast at dette er skrevet med al respekt for
diverse tros-retninger!

Hilsen Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 14:06

I news:10979310170.765604833617559@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet 057NW) følgende:

[ ... ]
> Vi spinder videre:

Vil du "spinde" videre, eller snakke seriøst

> Hvor hører Korsfæstelsen egentlig til,
> i nye eller gamle Testamente?

Du finder beretningerne om korsfæstelsen i Det Nye Testamente, nærmere
bestemt i Evangelierne.

> Jeg mener uanset hvad man mener om Bibel, NT elle GT for eller
> imod:
> Er det vel en egentlig sponsor-rering:
> Af den Jødedommen/Tro.

Ja, den kristne trosretning er egentlig en gren inden for den tids
jødedom, lige som farisæerne, saddukæerne osv. var det.

> Må jeg igen slå fast at dette er skrevet med al respekt for
> diverse tros-retninger!

Hold endelig fast i den retning og vinkel på debatten, så kan vi komme
meget langt med givende meningsudvekslinger tilfølge.

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-04 21:28

> [...]
>snakke seriøst

>Du finder beretningerne om
>korsfæstelsen i Det Nye Testamente, nærmere

Jah, det er næsten for meget af det gode:

Joh, men Falck hvor står mennesket så?
Hvor, står protestanten i denne henseende?

Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 21:55

I news:10979586550.830682152241497@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet Z6U34) følgende:

[ ... ]
> Jah, det er næsten for meget af det gode:

Ja, ikke sandt

> Joh, men Falck hvor står mennesket så?
> Hvor, står protestanten i denne henseende?

Protestanten? Er det ikke ham på barikaderne?

"Protestanten" er et temmeligt vidtfavnende begreb, der dækker et
meget stort gebedt inden for kristendommen.

Den "gren" (eller måske snarere "kvist") inden for den protestantiske
kristendom, som jeg hælder til, forsøger efter efter aller bedste evne
at tilegne sig en kristendom så lig den oprindelige kristendom som
muligt.

NB:
Kunne du ikke sætte linielængden i din newsreader til sådan ca. 65-70
tegns bredde, hvilket vil gøre dine indlæg langt mere læsevenlige!

Og det ville også være en meget stor fordel, dersom du klippede alt
det væk, som du ikke direkte svarer på, således at der kun blev
citeret nogle få essentielle linier til belysning af hvad du svarer
på.

Efterlevelse af disse to små enkle anmodninger vil gøre dig højt
elsket og inderligt værdsat i vide kredse på det ganske danske usenet.

Fra : Claudio Adam

Dato : 16-10-04 22:10

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> skrev:
> [...]

Hvad mener du med den oprindelige kristendom?

Jeg bor 200 meter fra en Protestantisk Kirke,
dog haver jeg indtil videre ikke set nogen der på barikadderne.

Den der med linie afstanden må du lige ud-rede: vedrørende indstilling
af sådan

Adam

--

www.sitecenter. dk/dannebrog

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-04 00:00

I news:10979611620.374777763186696@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet 63R0Y) følgende:

[ ... ]
> Hvad mener du med den oprindelige kristendom?

Den udgave af kristendommen vi får præsenteret i Bibelen. Læst og
forstået mest muligt ud fra den oprindelige kontext hvad tid og kultur
m.v. angår.

> Jeg bor 200 meter fra en Protestantisk Kirke,
> dog haver jeg indtil videre ikke set nogen der på barikadderne.

Så protesterer de åbenbart ikke specielt meget

> Den der med linie afstanden må du lige ud-rede: vedrørende
> indstilling af sådan

Jeg kan se at du sender via "TDC Online Nyhedsgrupper (version
tdconline/3.1.0)" og der ser det ikke rigtig ud til at der er nogen
indstillingsmuligheder!

I stedet for at læse/skrive i nyhedsgrupperne via din browser, hvorfor
ikke bruge et egentlig program til det, f.eks. Outlook Express, eller
en af de mange andre der også findes?

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-10-04 04:01

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> skrev:
> [...]

Falck, hvilken sekt tilhører du?

Protestant / Katolik / Jødedommen etc.

Adam

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-04 05:02

I news:10979822370.875979564752551@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet GC3WU) følgende:

[ ... ]
> Falck, hvilken sekt tilhører du?

Jeg tilhører ikke nogen sekt!

> Protestant / Katolik / Jødedommen etc.

Er protestantismen, katolicismen og jødedommen sekter? - Den er altså
ret ny for mig!

Fra : Claudio Adam

Dato : 17-10-04 07:57

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> skrev:
> [...]

Rolig Falck, der er vel ikke noget forbryderisk at kalde det
sekter.

Hvor-om alt er hvilken Tros-retning tilhører du så?

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-10-04 15:52

I news:10979963580.495542340417902@dtext.news.tele.dk skrev
Claudio Adam (slet Q661P) følgende:

> Rolig Falck, der er vel ikke noget forbryderisk at kalde det
> sekter.

Kommer jo helt an på hvad *du* helt præcist lægger i ordet sekt.
Lægger du det samme som Malka-klanen gør i det ord, så er det en
nedsættende og nedgørende benævnelse.

> Hvor-om alt er hvilken Tros-retning tilhører du så?

Jeg har en vis tilknytning til en evangelisk bibeltro protestantisk
retning der kaldes adventisterne. Men er bestemt ikke enig med dem i
alt, men det er nok dem jeg har størst trosfællesskab med.

Fra : a.a.#2066

Dato : 15-10-04 18:31

"Ole" <ole at detnyetestamente dk> wrote in message
> [...]
mærke
> til dette, Gud bruger Israel som et banner, hvad det reelt betyder ved jeg

Hvis du soeger efter tegn kan du maaske ogsaa bruge den her:
http://tinyurl.com/63vtt eller
http://www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_PrintFriendly&c=Article&cid=1097662732407&call_pageid=971358637177.