skvalderkål ?
Fra : amboeg@worldonline.d~

Dato : 15-05-01 15:19

Hvordan bliver man fri for dem ?Er der nogen, der har gode forslag ?

Hilsen marianne.

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 15-05-01 18:39

> Hvordan bliver man fri for dem ?Er der nogen, der har gode forslag ?

RoundUp!

Fra : Casper

Dato : 16-05-01 07:32

On Tue, 15 May 2001 19:39:00 +0200, "Gorm Joergensen"
<gjdkeu@get2net.dk> wrote:

>RoundUp!

Der blev sagt GODE forslag, ikke sjove...

Casper

Fra : Michael - DK

Dato : 16-05-01 12:02

Round Up er nok det bedste man kan bruge til dette. Tag den rene vare og en
lille pensel. så maler du simpelthen lidt R-U på bladene - vups de er væk.

mvh
Michael

Casper <caa@indbakke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8m74gto7bgdm15belpf9ff4155m6u39clf@4ax.com...

Fra : Bent E.

Dato : 16-05-01 14:53

Casper skrev i meddelelsen
<8m74gto7bgdm15belpf9ff4155m6u39clf@4ax.com>...

>Der blev sagt GODE forslag, ikke sjove...
>
>Casper

Kog suppe på dem.

Mvh.
Bent E.

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 16-05-01 00:36

> Hvordan bliver man fri for dem ?Er der nogen, der har gode forslag ?
>
> Hilsen marianne.

de friske, skinnende blade smager godt i salatskålen.
ellers er det med at få udløberne med op, når du hakker, og læg dem et sted
hvor rødderne kan tørre ud.
Men fred et hjørne til det grønne drys.
mvh Vibeke

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 16-05-01 14:42

amboeg@worldonline.dk wrote:

> Hvordan bliver man fri for dem ?Er der nogen, der har gode forslag ?

Jeg har et tillægsspørgsmål:
Hvordan undgår man at de kommer?
Jeg har skvalderkål forskellige steder i udkanten af min grund, og der
ser ud som om de pønser på et angreb. Angriber de kun fra landjorden,
eller risikerer jeg også luftangreb?
(læs rodskud og frø...)

--Johan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-05-01 20:33

On Wed, 16 May 2001 15:41:42 +0200, Johan Myhre Andersen
<jma@cpk.auc.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har skvalderkål forskellige steder i udkanten af min grund, og der
>ser ud som om de pønser på et angreb. Angriber de kun fra landjorden,

Hold en sti af klippet græs der hvor de ser ud til at komme fra. De
tåler ikke gentagen klipning.

De spreder sig også ved frø men den værste form for angreb må være en
invasion fra nabogrunden. Rodskud er sværere at få has på end en
lillebitte frøplante (hvis man da opdager den mens den endnu er
lillebitte)

Skvalderkål ser i øvrigt flotte ud når de blomstrer.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 17-05-01 00:43

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> lillebitte)
>
> Skvalderkål ser i øvrigt flotte ud når de blomstrer.

Det er da vist at lege med ilden... :)
Men tak for de strategiske råd!

--Johan

Fra : Astrid Vest Andrease~

Dato : 16-05-01 20:52

Johan Myhre Andersen <jma@cpk.auc.dk> skrev i en

> Jeg har skvalderkål forskellige steder i udkanten af min grund, og der
> ser ud som om de pønser på et angreb. Angriber de kun fra landjorden,
> [...]

Fjern blomsterstande så snart de viser sig, ellers risikerer du at blive
tæppebombet

Venlig hilsen
Astrid Vest

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 17-05-01 01:05

Astrid Vest Andreasen wrote:

> Fjern blomsterstande så snart de viser sig, ellers risikerer du at blive
> tæppebombet

Ja, jeg må liste mig ind til naboen, når han ikke ser det:)
Eller nyde synet, som Mads skriver.

--Johan

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-05-01 17:17

> Hvordan bliver man fri for dem ?Er der nogen, der har gode forslag ?

2 muligheder: Du kan sprøjte hele sommeren, eller slå dem med
græsplæneklipperen - hele sommeren. Det tager langt det meste.

Mvh Maria