Nikolaj Lauritzen wrote:
> Hej Hekto...
>
> Jamen vil det sige at jeg bare skal "køre til"?
Er man i tvivl, så følger man foreskrifterne for tilkøring... MEN, det
der menes med at køre til, er at man starter maskinen roligt op, lader
den varme stille og roligt igennem under rolig kørsel, hvorefter man
mens den er varm køre en meget skiftende kørsel, forstået på den måde at
man IKKE må holde omdr. samme sted for længe af gangen, og derved skal
skiftende veksle mellem rolig kørsel, hurtig acc... hurtig deacc..(svært
på en 2 takter), og så køle lidt igen, altså holde maskine det meste af
tiden på alm. drift temperatur, og så liiige vride ørede nogen gange i
10-20 sec.. hvoraf man lader den falde til alm. drift temperatur igen.
Et lille fuskertrick i nogens øjne er at man efter tilkørslen, tager
stemplet af, og meget fint liiiige sliber de steder hvor der er mærker
efter sizing, typisk foran omkring udstødningsporten, men kun liiiige
slibe lidt med noget fint noget. Men er man i det mindste i tvivl om
hvordan man vil gøre dette, så drop det, og det kan ikke anbefales
senere hen i forløbet, kun lige efter tilkørsel.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit