Gamle Røskva !
Fra : Coppi

Dato : 15-10-04 13:51

Hej.

Gamle Røskva er fløjet ind i hundehimlen, der kan hun nu sidde og hygge sig
sammen med sine 2 tidligere bofæller og kikke ned på os.

Hun fik dårligt hjerte i maj og har siden da levet et rimeligt godt hundeliv
på hjertemedicin, men for ca. 3 uger siden begyndte det, at gå ned af bakke,
hun pustede, sov det meste af tiden, havde tydeligvis ondt når hun skulle
bevæge sig o.s.v., heldigvis ville hun stadig spise.

Vi var ved dyrlægen for en uge siden og fik smertestillende, hjertet var
o.k., men de smertestillende piller blev hun næsten helt bevistløs af, så
prøvede vi uden, men det var bare ikke et værdigt hundeliv mere.

Så, i tirsdags tog vi os sammen og fik Røskva aflivet.
Det er hårdt, men det var den rigtige beslutning, hun blev 12,5 år og kunne
bare ikke leve mere og hun skulle bare ikke ende sit liv uværdigt.

Hun fik en god død, vi kørte til dyrlægen, hun blev i bilen.
Så hun kom slet ikke med ind, dyrlægen kom ud i bilen og gav hende en
bedøvende sprøjte og så blev hun fodret med frikadeller og rigtig hygget om
ind til hun faldt i søvn og derefter gik det stille og smertefrit ind i
hundehimlen.

Hun nåede slet ikke, at blive bange, men koncentrerede sig bare om, at spise
frikadeller og blive kælet for.

Men her er underligt stille, det sidste halve år har hun jo fyldt meget og
er blevet taget meget hensyn til, så vi savner hende.

Hun skal afløses af en lille ny rottweilerpige på et tidspunkt, nu må vi se
hvornår, vi har jo heldigvis både hund og kat, så helt tomt er her ikke.

Hilse Coppi

Fra : Christina Jensen

Dato : 15-10-04 14:06

Héjsa...ja det er sgu bare skide hårdt at skulle sige farvel til sin
allerbedste ven her i livet, har selv prøvet det 2 gange før, og det bliver
sgu ej lettere, men husk på de gode stunder i den svære tid der kommer.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-10-04 20:40

Hej Coppi

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Gamle Røskva er fløjet ind i hundehimlen, der kan hun nu sidde og hygge
> sig
> sammen med sine 2 tidligere bofæller og kikke ned på os.

Jeg sidder her med en stor klump i halsen, føler bare med jer midt i jeres
sorg. Men hun var en gammel tøs, og der er ingen tvivl om at i har taget den
rigtige beslutning.

Tænk på alle de dejlige stunder i har haft med hende, og som du skriver, hun
sidder nu i hundehimlen og passer på jer.

Mange medfølende hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 23:13

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Men her er underligt stille, det sidste halve år har hun jo fyldt meget og
> er blevet taget meget hensyn til, så vi savner hende.

Det er altid sørgeligt, at sige farvel, men i kan da trøste jer lidt med, at
hun fik et langt og godt liv, der sluttede på en god måde.
Stor medfølelse herfra. ;-(

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : qfha

Dato : 16-10-04 21:28

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message news:<416fc72e$0$140$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

Hej Coppi,

Din hund fik et godt og langt hundeliv, og en værdig afslutning. Det
er selvfølgelig ingen trøst i det tomrum, som der er efter en god og
elsket ven. Men I fik en god afslutning det er vigtigt.
Jeg ved det, for igår måtte jeg for 3. gang i år gå den tunge gang.
Det er trist, sørgeligt, men også rigtigt. Heldigvis har jeg stadig
nogle herlige hundetøser, som kræver min opmærksomhed. Jeg er sikker
på, at du også snart vil finde en ny og pragtfuld hvalp, som kræver
dig.

mvh
qfha