hvilket foder?
Fra : Christina Jensen

Dato : 14-10-04 13:18

hej alle sammen herinde...

jeg ville hører jeres mening om hvilket foder jeg skal bruge til min
lab/golden han på 5 år? han har meget sart mave. glæder mig til at hører fra
jer...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-04 13:34

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> jeg ville hører jeres mening om hvilket foder jeg skal bruge til min
> lab/golden han på 5 år? han har meget sart mave. glæder mig til at hører

Min generelle erfaring med Purina Pro-Plan gør at jeg uden at have prøvet
den vil anbefale:

http://www.proplan.com/product_detail.aspx?pid=91

--
mvh/rg. Christian

Fra : Tjinca

Dato : 15-10-04 16:40

> Min generelle erfaring med Purina Pro-Plan gør at jeg uden at have prøvet
> den vil anbefale:
>
> http://www.proplan.com/product_detail.aspx?pid=91

....og mine erfaringer med Pro-Plan gør at jeg ALDRIG nogen sinde vil
anbefale det, da jeg 2 gange har fundet madikker i deres foder.

Første gang, troede jeg at det blot var et enkeltstående tilfælde, og
forsatte med at anvende det. 2 gang jeg åbnede en pose myldrende med de små
kryb (1 år efter) fik jeg nok. Datoerne var ikke udløbet, og forhandlerens
opbevaring havde været ok. Så en skriftligt klage til importøren, medførte
en udskylning, samt en indrømmelse over at temperatur og lagerforhold ikke
var optimale, men ikke et ord om at de havde tænkt sig at gøre noget ved
det. Muligvis kunne temperatur og lagerforhold have påvirket udviklingen af
larverne, men hvordan æggene overhovedet er kommet i posen, i første omgang,
undre jeg mig over. Derfor er jeg gået over til Olivers. Deres lager er 1/4
mindre end Pro-Plans, og derfor også hurtigere med udskiftning, så man for
det meste får noget der er friskt. Hos Pro-plan derimod, stod flere paller
af foder, med overskredet/snart overskredet dato.

Tjinca

Fra : Jonny og Annika

Dato : 14-10-04 14:27

Hej.

Vi bruger olivers, det kan de fleste hunde tåle. Og til vores hunde som er
schæfere er det rigtig godt syntes vi.
www.olivers.dk Du kan få tilsendt prøve poser, og se om det er noget for
din hund.

Annika og Jonny Holm

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 14-10-04 19:03

"Jonny og Annika" <jones-annika@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Vi bruger olivers, det kan de fleste hunde tåle.

Vi fodre også med Olivers, hvilket er godt for en sart hundemave. Vores hund
havde nemlig også sart mave, men har det ikke mere, så det kan anbefales

Mange hilsner fra

Bolett
www.bolettes.dk

Fra : Mus

Dato : 14-10-04 14:36

Christina Jensen <ung24@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416e6e5f$0$217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> jeg ville hører jeres mening om hvilket foder jeg skal bruge til min
> lab/golden han på 5 år? han har meget sart mave. glæder mig til at hører

Jeg tror du vil få næsten lige så mange svar som der er mennesker herinde
Vi er lige skiftet over på Nutro, fordi vores hund havde problemer med
maven. Nu har hans mave det i hvert fald super.
Vores hund er meget kræsen, men Nutro er han desuden helt vild med.

Nutro indeholder ingen biprodukter, ingen farvestoffer,
ingen kemikalier, ingen soya, rene produkter, rig på linol syre, høj
optagelighed, naturlig konserveret.

Det var årsagen til at vi dengang valgte Nutro.

Men der findes sikkert mange produkter der er lige så gode - eller hvem ved,
måske bedre - vi har ikke prøvet alle.

Vi er i hvert fald yderst tilfredse.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 19:04

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Nutro indeholder ingen biprodukter, ingen farvestoffer,
> ingen kemikalier, ingen soya, rene produkter, rig på linol syre, høj
> optagelighed, naturlig konserveret.

Det foder vi bruger skulle også være et meget naturligt produkt.
Kan dog ikke finde Nutro`s indholdsfortegnelse nogen steder, så man kan
sammenligne.

...Og hvad skal man egentligt kigge efter på indholdet i hundefoder ?
Hvad er godt og hvad er skidt ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 14-10-04 23:12

Buffy <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:416ebfbd$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> sammenligne.
>
> ..Og hvad skal man egentligt kigge efter på indholdet i hundefoder ?

Nej jeg mener heller ikke den står på deres hjemmeside. Vi ville godt have
et fodder uden alt for meget kemi.
Vores hund har lidt sart mave og en anelse allergi (ikke generende for
hunden).
Vi har desuden gået lidt efter et foder hvor vi have fået gode anbefalinger.

LN

Fra : LS

Dato : 15-10-04 16:10

> jeg ville hører jeres mening om hvilket foder jeg skal bruge til min
> lab/golden han på 5 år? han har meget sart mave. glæder mig til at hører
fra
> jer...

Min forrige hund (lab.blanding) havde også allergi og lidt sart mave. jeg
fik anbefalet at prøve Arion, og må sige at det var rigtigt godt til ham.
flot pels og god mave. Jeg mener også at huske at det var uden farvestof. og
så var det heller ikke særligt dyrt i brug. Jeg ville ikke betænke mig med
at bruge det igen.

venlig hilsen Lene