vælg hunderace
Fra : Battlefield´s

Dato : 06-10-04 13:31

Hej
Pedigree Pal har en hjemmeside, hvor man kan teste hvilken hunderace, der
passer til én.
Prøv selv:

http://www.pedigree.dk/Pedigree/DK/_ConstantLeftMenu/3.0/Vælg+den+rigtige+hunderace.htm

Hilsen Vibeke (der dog ikke fodrer sine hunde med PP)

---

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-04 14:57

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nderace.htm

> Hilsen Vibeke (der dog ikke fodrer sine hunde med PP)

Ja tak for den da!

Min race passer ikke med min alder, og heller ikke med børn fra 0-6 år...

Gad vide om det betyder at Molly og Manfred må på hundehjem indtil "Mor"
bliver gammel nok?

Hilsen Camilla

Fra : Mus

Dato : 06-10-04 15:43

M&M <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4163f99f$0$318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
>
> Gad vide om det betyder at Molly og Manfred må på hundehjem indtil "Mor"

Det samme gælder for min hund. Den er vist lidt overdrevet den test. Min
hund elsker børn. Desuden skulle min hund vist have over to timer daglig
motion udover gåture.
Godt min hund ikke hører det

LN

Fra : Henriette Lund Larse~

Dato : 06-10-04 19:49

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Det samme gælder for min hund. Den er vist lidt overdrevet den test. Min
> hund elsker børn. Desuden skulle min hund vist have over to timer daglig

I flg. denne test kan alle os, som har børn under 6 år ikke have hund ! Øv
bare ærgeligt !! Min hund passer heller ikke - en breton kan åbentbart ikke
være en selvskabshund, men skal på jagt ! Det eneste hun jager er da
småkager og pølseender !! ( og så lige naboens lækre skår af en hanhund !)

Mvh. Henriette
www.sitecenter.dk/detlarsenskeparadis

Fra : malle-brok

Dato : 06-10-04 21:08

Hej.

www.canis.no har også en racevælger under opslagsværker.

Når jeg indtaster mine data, så foreslår den faktisk en ... da-da malinois
.
- Samtlige andre racevælgere jeg har prøvet, foreslå airedale terrier eller
andre racer, som efter min mening ligger meget langt fra de ønsker jeg har
til en hund....

Ved så ikke om det bare er mig der er heldig, eller om Canis er bedre til at
gætte ?!?

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://www.workingdogs.dk/malinois

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 07-10-04 07:11

"malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Ved så ikke om det bare er mig der er heldig, eller om Canis er bedre til
at
> gætte ?!?

Det er også den der har ramt mig bedst... Ud af 4 hunde lå både Flatcoat og
Golden - begge racer jeg har!

--
MvH.
Rinnie Ilsøe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-10-04 07:22

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message

> at
>
> Det er også den der har ramt mig bedst... Ud af 4 hunde lå både Flatcoat
og
> Golden - begge racer jeg har!

Det var også flat som passede bedst på mig, dog var der 2 ting som ikke
passede, vores datter er for lille og den får for lidt motion/aktivitet,
men det er svært at bedømme om det er 1, 2 timer eller mere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mus

Dato : 07-10-04 14:04

Rinnie Ilsøe <gimze@flatcoated-retriever.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4164de8b$0$59404$14726298@news.sunsite.dk...

> at
>
> Det er også den der har ramt mig bedst... Ud af 4 hunde lå både Flatcoat
> [...]

Hvad er Canis? en internetside? et blad?

LN

Fra : Mus

Dato : 07-10-04 16:06

Mus <Bastian@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41653ce8$0$144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> til

> og

> Hvad er Canis? en internetside? et blad?

Fandt siden www.canis.no

Mange hunde passede til mig, også den jeg har - boxeren. Men super god
beskrivelse af boxeren derinde.
Et par enkelte ting er jeg ikke helt enig i, men dog meget rammende.

LN

LN

Fra : Tjinca

Dato : 07-10-04 16:05

Hos mig passede den ene race, en Tervueren, også perfekt.

Men af en eller anden grund mener programmet ikke, at en papillon kan klare
2 timers motion om dagen, hvilket er gevaldigt fustrerende, idet flere
hundelitteratur beskriver små selskabshunde som være egenet til små
lejligheder, og ergo, hverken har behov eller kan klare meget motion.

Sikke noget skidt at mine to Paps ikke har læst bøgerne. Lige nu er de
nemlig ved at splitte sengetøj, dyner og puder ad, fordi det er 6 timer
siden de var ude på deres første 5 km., af de daglige 10 km gåture ...!

Tjinca
....som skal ud og lufte hunde!

Fra : Broegger

Dato : 11-10-04 09:02

"malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev

> Ved så ikke om det bare er mig der er heldig, eller om Canis er bedre
> til at gætte ?!?

Imponerende... Det er den første racevælger der foreslår mig en Toller...
Det bliver Koda jo så nok glad for!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk/koda

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-10-04 19:14

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<4163e5a5$0$13755$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...
> [...]
>
> http://www.pedigree.dk/Pedigree/DK/_ConstantLeftMenu/3.0/Vælg+den+rigtige+hunderace.htm
>
> Hilsen Vibeke (der dog ikke fodrer sine hunde med PP)

Ja den er da god nok - men altså kun en vejledning!
For et års tid siden var der en amerikansk breed selector oppe at
vende her i gruppen. Ud af de 5 racer den foreslog mig, var de 3
uddøde i første halvdel af 1900 tallet, de to andre var under ingen
omstændigheder noget for mig, såe.. det er altså kun for sjov!

Hilsen Kim