Tørhandsker?
Fra : Lars K.

Dato : 01-11-04 17:33

Hej

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg ikke kan bestemme mig for
om jeg skal have monteret tørhandsker på min nye tørdragt!

Er der nogle som skal sige for og imod for sådanne handsker?

Er det træls med de store ærmer som det kræver for at få ringen til at
passe?
Fungerer de eller er luffer lige så varme?
Har dem som har fået dem monteret fortrudt det?

Lars

Fra : Kasper H

Dato : 01-11-04 18:30

Hej Lars

Jeg har aldrig fortrudt at jeg har monteret tørhansker. Nu ved jeg ikke hvad
det er for et system du tænker på, men det som jeg kender gør det muligt at
fjerne igen hvis det ikke var noget. Hvad angår store ærmer, så ved jeg ikke
hvad du mener.

Tørhansker er varmere end våd... Hvis de ikke bliver våde, og det er nok det
der værste ved dem. Man skal passe godt på når man skal ud i RIBèn.

Kasper H

Fra : KC

Dato : 01-11-04 20:12

Hej Lars!

Jeg var i din situation for godt et år siden. Indtil da havde jeg dykket med
en tørdragt med latexmanchetter hvor jeg selv havde monteret "ringene", som
så kunne fjernes igen. Men på den nye dragt (Otter) har jeg fået det
fastmonteret og det fortryder jeg absolut ikke. For mig fungerer det perfekt
og jeg har meget sjældent fået våde hænder med dem.

Man skal lige vende til at få "ringene" med igennem harnesset men det lærer
man hurtigt.

Kan maile billeder hvis du er i tvivl om hvordan det ser ud.

KC

Fra : Lars K.

Dato : 02-11-04 17:06

In article <41868ac2$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, kc@kcdk.com
says...
> [...]
> man hurtigt.
>
> Kan maile billeder hvis du er i tvivl om hvordan det ser ud.

Du må gerne maile et billede, det er også en otter jeg er ved at købe

Mail til lkj@person.dk , du får godt nok en mail tilbage om at jeg ikke
har modtaget den, men jeg kan godt finde den nu når jeg ved der kommer
en mail til denne adresse :)

Lars

Fra : Thomas Andersen

Dato : 29-11-04 19:36

> Er det træls med de store ærmer som det kræver for at få ringen til at
> passe?

Næ, det har ikke rigtigt noget at sige...

> Fungerer de eller er luffer lige så varme?

De fungerer, men det kommer an på hvordan du dykker. Til erhvervsdykning
bruger jeg sorte gummihandsker på vikings ring system hvis jeg dykker i
ekstremt forurenet vand. Her skal jeg bare være opmærksom på ikke at rive
dem i stykker. Dvs. hvis du dykker meget på vrag og bare_skal_ røre det hele
;) så skal du nok hive lappegrejet frem ret ofte ;) Ved "almindelig"
erhvervsdykning bruger jeg bare neopren handsker om sommeren og neopren
tørluffer om vinteren. Jeg slider dem selvfølgelig relativt hurtigt op i
forhold til almindelig dykning, men det betyder ikke så meget for mig.
Så... det kommer an på hvordan du dykker.

> Har dem som har fået dem monteret fortrudt det?

nej :)

mvh.
Thomas Andersen
www.skagen-dykkerservice.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 20:48

Hej Thomas Andersen,

"Thomas Andersen" <noinfo@joe.dk> skrev i en meddelelse

> De fungerer, men det kommer an på hvordan du dykker. Til erhvervsdykning
> bruger jeg sorte gummihandsker på vikings ring system hvis jeg dykker i
> ekstremt forurenet vand.

jeg har hafte et par SI-tech ring tør hansker, men var ikke tilfreds med
dem, så på min nye dragt, som jeg får D. 12/1-05 vil jeg have Viking ring
system på, men hvor køber du dem, og hvad giver du for ringe, hansker osv ?
(man ser ikke mange butikker der ramlamer med Viking)

mvh Morten Dall Darmer