Certifikat i DK + Egypten
Fra : Uffe Zeuthen

Dato : 23-10-04 18:39

Hej,

Er der nogen her, der ved om det er mulig at tage f.eks. PADI OW teori +
svømmehal herhjemme og afslutte med åbentvandsdyk i f.eks. Sharm el Sheihk
eller Marsa Alam - vel at mærke uden man kommer til at betale for 2 x
certifikat?

Mvh. Uffe

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-10-04 20:04

> [...]
> svømmehal herhjemme og afslutte med åbentvandsdyk i f.eks. Sharm el Sheihk
> eller Marsa Alam - vel at mærke uden man kommer til at betale for 2 x

Ja det kan man godt, snak med et dansk dykkercenter om at tage de ting
derhjemme, og så får du en referral som du så tager med til Egypten, og
giver et dykkercenter hernede.

Nævn det evt. til rejsefirmaet du tager med.

Med venlig hilsen
Søren Reinke
PADI Instructor Sharm el Sheikh

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-10-04 15:52

"Søren Reinke" <disky@disky.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

> Nævn det evt. til rejsefirmaet du tager med.

Men tag deres anbefaling om dykkerskole med et gran salt. Rejseselskaberne
vælger ikke nødvendigvis at samarbejde med det bedste dykkercenter i
området, men derimod ofte med det dykkercenter hvor de tjener mest på at
sende deres kunder hen.

Thomas Jakobsen
PADI Master Scuba Diver Trainer
http://dykkerteori.dk - lær at dykke på den fede måde...

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-10-04 18:38

Hej Uffe

Som så meget andet skal man altid se sig for, når du går på indkøb.
Benytter du f.eks. Atlantis rejser kan du trygt følge Søren Reinke
råd. Atlantis Rejser samarbejder bl.a. med Ocean College i Sharm.
Indehaveren er Course Director, hvilket burde være et kvalitets
stempel i sig selv.

Du skal være indstillet på at et kursus der afsluttes med en referrel,
altid er dyrere end et "helt" kursus, ved dit "første"
uddannelsessted. Er du parat til at "ofre" 2 ferie dage på kursus
aktiviteter ?

Valget er dit, men vores råd til dig er at tage kurset i Danmark. Du
vil lære at dykke i 11 grader varmt vand (I går), med en en sigt der
på en god dag kommer op på 15 meter. Tager du din uddannelse her
hjemme vil du have et mentalt overskud og dine dyk i Rødehavet
sammenliget med Danmark vil være meget lettere, og ikke mindst - det
er lettere at komme "hjem" igen og dykke.

Den største chance for succes, er at benytte et PADI resort eller
dykkercenter. Se på PADI's hjemmeside:
http://www.padi.com/english/common/search/dcnr/search.asp?Country=DENM&City=&Name=&CourseType=ALL&Submit=Submit

Held og lykke

Alpha Diving

Aksel Pedersen
www.alphadiving.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-10-04 15:46

"Uffe Zeuthen" <uzeuthen[removethis]@tdc[andthis]adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:PGwed.11269$C%1.9548@news.get2net.dk...
> [...]
> svømmehal herhjemme og afslutte med åbentvandsdyk i f.eks. Sharm el Sheihk
> eller Marsa Alam - vel at mærke uden man kommer til at betale for 2 x

Ja, det kaldes et referral kursus!
Open vands kurset består af tre dele:
teori
5 lavtvandssessioner
&
4 åbent vands dyk.

Når du har fuldført en af delene har du et år til at starte på den næste
del.

Mange dykkercentre prissætter hver af de tre dele som en tredjedel af den
samlede kursus pris.
Så hvis du eksempelvist allerede har bestået teoridelen, kan du regne med at
skulle betale 2/3 dele af den samlede kursus pris hvor du nu end vælger at
afslutte kurset
Jeg vil umiddelbart anbefale dig også at tage lavtvandssessionerne i varmt
vand. Det er noget sjovere at kigge på levende fisk mellem benene end grønne
alger i en dansk svømmehal mens man sidder og venter på at resten af holdet
gennemfører de forskellige øvelser.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte mig.
Adressen finder du på websiden i min signatur.