Dyk i Kattegatcentret
Fra : Jacob Mondrup

Dato : 18-10-04 08:58

Hej.

Som man kunne se i TV for nogle uger siden, samt på deres internetside, kan
man dykke en tur ned i det store akvarie i Kattegatcentret. Jeg kan forstå
på dem, at et dyk normalt er ca 30 minutter - men så har man også dykket med
alle deres hajer, havål og andet spændende...

MEN: Er der nogen som har prøvet det, og er der noget ved det? Det er ikke
fordi det er dyrt, men for os københavnere er det jo noget af en køretur for
et 30 minutters dyk

Hvad siger I ?

mvh

Jacob Mondrup
RD

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 18-10-04 09:17

Gør det !!!
Det er en fed oplevelse.
Fyld bilen med vennerne..
Og hvis man medregner at kunne nulre rundt i kattegatcentret og få en god
dag ud af det så holder prisen da nogenlunde.

god tur

Tommy
www.scubagear.dk
www.goplerne.dk

Fra : skawdiver

Dato : 18-10-04 09:33

Blot til lidt inspiration:
http://www.skawdiver.dk/kattegatcentret.html
mvh.

"Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk>" <info@<sletmig> skrev i en
meddelelse news:wSKcd.58630$Vf.2782080@news000.worldonline.dk...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-10-04 15:58

On Mon, 18 Oct 2004 09:57:48 +0200, Jacob Mondrup wrote:

> [...]
> på dem, at et dyk normalt er ca 30 minutter - men så har man også dykket med
> alle deres hajer, havål og andet spændende...

Ikke med alle deres hajer, de store af slagsen går i et andet akvarie
hvor man ikke lige får lov til at dykke. De har dog nogle arrangementer
hvor man får lov til at prøve det i et bur (og så er der også et eller
to alm. dyk i åbenvand). Men der svømmer da hajer på en god meters
penge, rundt i det store akvarie.

> MEN: Er der nogen som har prøvet det, og er der noget ved det? Det er
> ikke fordi det er dyrt, men for os københavnere er det jo noget af en
> køretur for et 30 minutters dyk
>
> Hvad siger I ?

Jeg har prøvet det to gange nu. Een gang med klubben (aalborgdyk.dk) samt
een gang med min lillebror på et prøvedyk. Det er en alle tiders
oplevelse, men som du siger, så er det langt at køre for 30mins dyk (og
2-300 kr i betaling til centret).

Min lillebror var vildt oppe at køre over at prøve at dykke der (han
havde aldrig prøvet at dykke før) så det var hvert fald en stor success.

Men man kunne jo kombinere det med et tur til centret og så køre ud og
dykke fx. ved Fornæs Fyr (15-20mins kørsel fra centret nordpå) eller
ved Stensmark strand, som er blevet anmeldt i nyeste udgave af
sportsdykkeren.

/Thomas

/Thomas

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-10-04 19:39

Jacob Mondrup skrev i Message-ID: <4173777c$1@news.wineasy.se>:

> MEN: Er der nogen som har prøvet det, og er der noget ved det? Det er
> ikke fordi det er dyrt, men for os københavnere er det jo noget af en
> køretur for et 30 minutters dyk

Det er faktisk ret sjovt. Jeg var der for halvanden uge siden (dagen
efter de filmede) i forbindelse med et møde.

Kombiner evt. turen med en tur med Havgus (www. osv .dk) - som er klart
det mest imponerede dykkerskib (ikke -båd, men -_skib_) jeg nogen sinde
har været på. At dækket stod i 45 grader mens vi var ude pga. vinden kan
jo ske... :)

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Jacob Mondrup

Dato : 19-10-04 09:41

Super. Tak for Jeres indput... det lyder til at være en sjov tur, og jeg er
så godt som på vej

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 19-10-04 14:34

Hej

Vi havde en tur historie i vores klubblad for et halvt år siden. I er
velkomne til at downloade bladet og læse historien (og resten af bladet
hvis I er nysgerrig), der starter på side 10.

http://dykkerklub.dk/RSK/RSKNyt/RSKNyt04-02.pdf

mvh
Nikolaj

Fra : Peter Weis

Dato : 22-10-04 22:38

"Jacob Mondrup" <jm@jacobmondrup.com> wrote:

> Hvad siger I ?

Jeg er ny dykker, med et ellers ubrugt NASE-certifikat fra i sommers.
I efterårsferien var jeg derovre med tre gutter i samme situation, og vi
havde alle en fed oplevelse.

Endeligt oplevede vi god sigt, tid til at arbejde med afbalancering etc.

Vi fik også en lille times tid i bassinet. Det var nok i overkanten, får så
kendte vi alle stenene dernede. Men dejligt "brugte" og opstemte over at
have tyllet 100 - 150 bar luft.

mvh
Peter