Sprgsm. af almen interesse : ROV.
Fra : Jp J

Dato : 13-10-04 18:33

Som vinterprojekt er vi et par stykker, der for øjeblikket diskuterer at
lave en ROV til lidt indledende "Bottom-sweeping"
Nogen der har forsøgt sig udi den noble kunst ? Hvis det er tilfældet, kunne
jeg da godt bruge et par tips til motorkonsoller

Mvh.
JpJ
( jpj"snabeldyr"123mail-dk )

Fra : Morten Dall

Dato : 14-10-04 07:28

"Jp J" <ask.me@not_valid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der har forsøgt sig udi den noble kunst ? Hvis det er tilfældet,
> kunne jeg da godt bruge et par tips til motorkonsoller

jeg har ikke selv erfaringer, men har tit tænkt på at jeg ville prøve at
lave noget
jeg læste i en anden gruppe, om nogle der havde lavet en ROV med et trådløst
overvågnings kamara, de skrev at den var da meget sjov at lege med, men at
det stort set var umuglig at se hvad der skete der nede.

hvis man skal have nogle chance for at bruge det til noget, med den sigt vi
har her hjemme, vil jeg tro at der skal en MEGET MEGET kraftig vidvinkel på
kamaraet.

mvh Morten

Fra : Jens P. Jensen

Dato : 14-10-04 12:40

Kameraet er ikke det store problem, det har vi. Vi har også fundet
nogle som kan fremstille den ½-kugle af klar acryl, der skal sidde
foran kameraet. At der også skal lys med ned giver sig selv - no
problemo.

Det jeg tumler med her og nu, er som sagt at få lavet huse til
motorerne, og tætte aksler ( tror sgutte el-motorer har så hulens
godt af saltvand )

JpJ

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 13:29

"Jens P. Jensen (slet UQNAS)" <jp.jensen@UQNAStdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det jeg tumler med her og nu, er som sagt at få lavet huse til
> motorerne, og tætte aksler ( tror sgutte el-motorer har så hulens

Måske kan simmerringe fra vaske-, opvaske maskiner bruges, ellers så findes
de på undervandsscootere.

Poul B-H

Fra : Jp J

Dato : 14-10-04 14:52

> Måske kan simmerringe fra vaske-, opvaske maskiner bruges, ellers så
> findes
> de på undervandsscootere.

En af mine egen tanker var at bruge almindelige simmerringe, men at vende
dem "forkert" sådan at trykket fra vandet vil "åbne" dem og øge presset mod
akselen i hht. dybden.

JpJ

Fra : Allan Jensen

Dato : 14-10-04 11:05

.....en interressant tanke, at dykkere (hvis i da er dykkere) vil snyde sig
for den oplevelse det er, selv at komme ned og se hvad det er der gemmer sig
på havbunden.

Jeg har selv haft mange dyk på store sten, mistede ankre og tabte trawl, som
jeg gerne havde været foruden. Men alligevel er det det der gør den slags
dykning spændende; at man aldrig ved, hvad der dukker op for enden af linen.

m.v.h. Allan J.

Fra : Jens P. Jensen

Dato : 14-10-04 12:53

Allan Jensen <alj@vrag.dk> skrev:
>....en interressant tanke, at dykkere
>(hvis i da er dykkere) vil snyde sig
>for den oplevelse det er, selv at
>komme ned og se hvad det er der gemmer sig
>på havbunden.

Om vi er dykkere eller ej, er en diskusion vi kan tage på et andet
tidspunkt. Det svarer vel sådan set til, at en ivrig cyklist også
har en bil, til de lange seje stræk.

Så kan i andre overtage den her del af diskusionen herfra.

>Jeg har selv haft mange dyk på store
> [...]

Naturligvis er det spændende at komme nedad, det er det da hver
gang. Men nogle gange kan det bare være praktisk at kunne
smugkikke.

Desuden, så er det et sjovt projekt at sysle med - tror faktisk du
kan finde mindst en i hver klub i Dk, der har puslet med tanken på
et tidspunkt, og jeg tror også der står flere halv- og
kvartfærdige projekter rundt omkring landet.

Jeg har det fint med at du ikke kunne tænke dig at anvende den
form for "hjælp" eller hvad vi skal kalde det, men jeg kunne alså
snildt finde på det. Om ikke for andet, så for tilfredsstillelsen
af at bygge den.

JpJ
*som skam også får våde fødder fra tid til anden*

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 18:37

"Jp J" <ask.me@not_valid.dk> wrote in message
> [...]
kunne
> jeg da godt bruge et par tips til motorkonsoller

Du kan evt. prøve at søge på www.dykkesiden.com
Der er bl.a. en tråd her:
http://www.dykkesiden.com/forum/index.php/topic,13129.0.html

Mvh Peter

Fra : Jp J

Dato : 14-10-04 20:29

> Du kan evt. prøve at søge på www.dykkesiden.com
> Der er bl.a. en tråd her:
> http://www.dykkesiden.com/forum/index.php/topic,13129.0.html

Kanon ..... og hvis man følger de forskellige links, så glemmer man helt at
aftensmaden står på komfuret

JpJ
*som nu overvejer et kokkespeciality*