Dykkerferie i Thailand i først i April Mån~
Fra : Tp

Dato : 04-10-04 16:52

Hej. Jeg har fundet et billigt tilbud på en 14 dages rejse til Thailand med
afrejse d. 1 April. Hotellet ligger i Karon som ligger lidt syd for Patong
Beach. Jeg er klar over at grunden til at rejsen er billig er
rejsetidspunktet. Men hvordan er dette rejsetidspunkt.

Vi er 2 unge mennesker, vi vil dykke en del af tiden og ellers opleve noget
af landet på nogle små turer.

Har set på dmi.dk at det er ca. i April at rejntiden begynder at starte, men
det skulle være meget varmt og kun regne nogle få timer nogle enkelte dage
på en 14 dages ferie.

Er der nogle som kan fortælle mig om tidspunket er okay for en dykkerferie /
oplevelsesferie for 2 unge mennesker i Thailand. Og hvordan selve stedet
Karon er for en dykkerferie. ?

På forhånd tak.

Tim

Fra : Thomas VJ

Dato : 04-10-04 23:18

"Tp" <dsl52001@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men
> det skulle være meget varmt og kun regne nogle få timer nogle enkelte dage

Det største problem er ikke så meget regnen i regntiden. Det værste er at
vinden vender ude over det Indiske Ocean og når det sker kan det være meget
svært at komme ud i båd.
Men, som regel er det først i slutningen af April at det går helt galt, så
hvis i tør satse lidt og kender nogle gode regn danse så burde i kunne
få nogle dyk. Det bedste dykning i nærheden af Karon er nok Similan Islands
hvor jeg vil anbefale at jer at tage ud med en live aboard (hvis ellers
vejret tillader det).

mvh,
Thomas

Fra : Tp

Dato : 12-10-04 23:11

Hej.

Er der ikke andre der har nogle kommentarer til afrejse omkring den. 25
Marts 2005. ? Altså vedr. hvordan forholdene er til dykning ?

Mvh Tim

Fra : Troels F. Smit

Dato : 13-10-04 00:40

Mulighederne for at se hvalhaj er optimale på den årstid.
Ifølge de rygter jeg har hørt er det nok det optimale tidpunkt I tager
afsted på.

--
Mvh.
Troels F. Smit

Fra : Tp

Dato : 13-10-04 17:43

Hvalhaj... ?? Okay.. det lyder godt... Når du siger optimal, hvad tænker du
så på i forbindelse med det. ?

Mvh Tim

Fra : Troels F. Smit

Dato : 14-10-04 10:04

On 2004-10-13, Tp <dsl52001@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hvalhaj... ?? Okay.. det lyder godt... Når du siger optimal, hvad tænker du
> så på i forbindelse med det. ?

Svært at sige, jeg dykkede på Koh Tao sommeren over, og de folk som
plejede at arbejde på vestkysten var på Koh Tao i lav-sæsonnen for
vestkysten. Well, de fortalte at April var tidspunktet at komme på
(Similian, Koh Lanta) hvis man gerne vil se Hvalhaj, det samme gælder
forøvrigt for den Thailanske Golf (Koh Tao). Det var bare det jeg tænkte

--
Mvh.
Troels F. Smit