Indsætte stregkode i Excel - hvordan?
Fra : Peter Fly

Dato : 19-01-01 10:45

Er der mulighed for at indsætte en EAN13 stregkode i en Excel-celle, sådan
at jeg skriver et 13-cifret varenummer, og "vupti" så sættes stregkoden ind
med nummeret under?

Skal der installeres en eller anden "plug-in" og hvordan gør jeg det?

P.S. Denne mail er sendt til to nyhedsgrupper, da jeg ikke vidste hvilken
den egentlig tilhørte. Håber i bærer over med mig!

Peter Fly
Aalborg

Fra : FeZ

Dato : 20-01-01 19:37

"Peter Fly" <fly@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg skriver et 13-cifret varenummer, og "vupti" så sættes stregkoden

Der findes EAN13 skrifttyper som kan hentes
på nettet - har ikke lige et link ved hånden
men prøv at søge lidt selv. Du skal dog
forvente at skulle betale for sådan en font.

--
FeZ

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-01 00:06

"FeZ" <fez@LOVELYSPAM.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på nettet - har ikke lige et link ved hånden
> men prøv at søge lidt selv. Du skal dog
> forvente at skulle betale for sådan en font.

I word gruppen har jeg netop sendt følgende indlæg......
Da jeg flere gange har set folk efterlyse mulighed for at indsætte
stregkoder i Worddokumenter m.m., vil jeg lige pege på at Avery har lavet et
lille program, Avery Design Pro, som er freeware. Det er selvfølgelig
beregnet til at blive brugt sammen med deres etiketter, men i programmet er
der også et lille program, hvor man indtaster sine tal, hvorefter de
omsættes til stregkode. Det foregår i en flydende boks, så man kan
efterfølgende flytte og skalere den, som man har lyst.
Man kan ikke umiddelbart kopiere hverken indholdet eller boksen til andre
programmer, men hvis man selv er lidt kreativ, kan man vel lave sin egen
opstilling i programmet.
Programmet fås på dansk, og ligger bl.a. på den cdrom, som fulgte med bladet
Datatid 1 fra 2001. Der ligger i øvrigt også Avery assistent programmet, som
ved installering integreres i Word, så man får adgang til skabeloner til
alle Avery og Zweckforms produkter via et ikon.
Da det fylder ca. 68 mb må man selv skaffe det.
Det kan formentlig downloades fra
www.avery.com
hvis man har en hurtig forbindelse.

Det kan du muligt bruge til noget, da der nødvendigvis jo må følge en font
med programmet. Jeg aner ikke, hvad fonten hedder, og da jeg ikke selv har
brug for stregkoder, vil jeg ikke umiddelbart forske mere i det.
Hvis du installerer det, kan du et bemærke hvilke fonte du har før og efter
installationen, så kan du muligt finde ud af, hvad den hedder. Om den så
også kan bruges i excel uden videre, aner jeg ikke.

Kurt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-01 11:14

"Peter Fly" <fly@mad.dk> skrev:

>P.S. Denne mail er sendt til to nyhedsgrupper, da jeg ikke vidste
>hvilken den egentlig tilhørte.

Hvis du har brug for at sende den samme meddelelse til flere grupper, bør
du altid sende indlægget som krydspost - dvs. ét indlæg sendt til flere
grupper i stedet for flere identiske indlæg. På den måde vil svar også være
synlige for alle - ligegyldigt om man læser den ene eller den anden gruppe.
Som regel vil man ved en krydspost sætte FUT - dvs. opfølgning til - én af
grupperne. Det betyder at selvom indlægget sendes til flere grupper, havner
alle svarene kun i den man har sat FUT til.

Kig evt. på www.usenet.dk der blandt meget andet forklarer om gruppevalg og
gode usenetvaner.

> Håber i bærer over med mig!

Jo jo - det går nok. Men husk krydspostningen næste gang

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fidoso.dk)