Er pude nødvendig til Tripp Trapp?
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-10-04 15:39

Ja, vi er også faldet til patten og har investeret en halv børnecheck
i en Tripp Trapp-stol til vores datter, der nærmer sig de fem måneder.

Vi har købt en bøjle med, men nu er spørgsmålet: Er puden nødvendig?
Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-10-04 15:46

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
> Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

hvad med at bruge hendes dyne til at putte omkring hende??

jeg har aldrig ejet en trip trap, men har dog lidt svært ved at se at den
skal være så forskellig fra en almindelig højstol*G* ihvertfald hvad lige
pudespørgsmålet angår ;)

vi har ike brugt færdigsyede puder, men i stedet improviseret med diverse
puder og som nævnt babydyner og tæpper.... alt efter hvor stort barnet er,
og hvor stort behovet for støtte er... det er nemmere at stoppe lidt ekstra
dyne ind omkring barnet hvis der er ekstra behov ;) end der feks er ved en
færdigsyet pude *S*

--
Knus, Sabina
DK Shadowfax

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-10-04 16:04

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg har aldrig ejet en trip trap, men har dog lidt svært ved at se at den
> skal være så forskellig fra en almindelig højstol*G* ihvertfald hvad lige
> pudespørgsmålet angår ;)

Fordelen er, at de kan bruges af barnet selv helt op i skolealderen - og jeg
bruger min (21 år gl.) som trappestige, nu da "barnet" er flyttet hjemmefra.
Og det regner jeg da med at gøre resten af mine mobile dage.
Se, det ville jeg skiseme være ked af med en almindelig høj stol

Enig.

Hilsen Inger

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-10-04 16:36

Inger Pedersen wrote:

> [...]
> mobile dage.
> Se, det ville jeg skiseme være ked af med en almindelig høj stol

jaja, det er jeg skam klar over*G* men jeg er nok sådan indrettet at det er
lidt en luksusting som jeg anser for unødvendig*G*jeg har selv brugt
arvestykke som højstol, og nu har jeg sørme en smadder god trappestige fra
ikea som kun kostede 80 kr ;)
men som nævnt så var det lidt i forbindelse med selve pudespørgsmålet ;)

Fra : Anja

Dato : 30-10-04 19:46

--
"Henrik Pedersen" <h.bendix@SLETDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
> Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

Hej

Her købte vi puden til ham der nu er 2½ år - han har aldrig brugt puden ret
meget for når så han havde spist og spildt på den så røg den til vask... Nu
har vi så en lille fyr på 6½ m han har også fået en triptrap for det er en
super stol - han har arvet sin brors pude men igen bruger vi den ikke så
meget for den ligger i vaskekælderen
Jeg kan ikke se det vigtige i puden og jeg tror faktisk ikke en ble-numse
kan mærke den store forskel

Anja

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 30-10-04 21:31

> [...]
> Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
> Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

Vi købte nu en brugt Trip Trap for 300.- kroner og den er i fin stand med
bøjle og læderstrop, der var dog ingen pude. Den ønskede vi os i dåbsgave og
fik den.
Da min søn var omkring 6 md. og skulle til at bruge stolen var det
nødvendigt med en pude i ryggen. Puden som man kan købe til stolen vil jeg
ikke undvære da det er nemt og min søn sider mere fast (glider ikke rundt på
et glat sæde). Senere når barnet skal spændes fast (der er vi nu, har købt
en gå sele i babyvest) er der ikke noget andet alternativt der genere såsom
store dyner eller puder (slap af jeg driller lidt).
Hvis man syntes 245.- kr er for dyrt kan man jo låne en og selv sy en kopi
hvis man har tid og gider, men helt ærligt, en Trip Trap stol en så solid og
holdbare at en brugt kunne have gjort det og på den anden side hvis man
gerne vil have nyt (hvilket er en ærlig sag) så er der vel også råd til en
pude. Jeg har set forældre med børn der nemt brænder 245.- kr. af på
cigaretter på 8-10 dage .
Og hvis man syntes at det er et stort problem at skulle vaske puden en gang
i mellem, helt ærligt......

Mvh
Henrik

Fra : Daniela Althof

Dato : 31-10-04 01:28

Hej

Her i huset har vi to Tripp-Trapp stole og tre søt hynner til.. Ganske
simpelt af den grund at drengene er nogle grissebasser, så der er altid
en hynne til vask.. I starten havde vi kun en, men da vi så fik barn nr.
2 og dermed en Tripp-Trapp mere i dåbsgave fulgte der også en hynne med,
og de blev brugt til den store, så vi har efterfølgende fået os en 3.
for at der er nok..
Det kan godt virke lidt overdrevent, men jeg selv syntes altså også selv
at det er rarest med en hynne når jeg sidder på en stol.

Hilsen Daniela..

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 31-10-04 07:55

"Daniela Althof" <superdilbert@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan godt virke lidt overdrevent, men jeg selv syntes altså også selv
> at det er rarest med en hynne når jeg sidder på en stol.

God ide´ , vi har dog ikke de store problemer endnu men det kommer nok

Mvh
Henrik

Fra : Nette

Dato : 31-10-04 07:31

"Henrik Pedersen" skrev

> Vi har købt en bøjle med, men nu er spørgsmålet: Er puden nødvendig?

Nej!! En almindelig pude i ryggen eller et tæppe i ryggen og om siderne, så
længe barnet er helt lille, er rigeligt.
Vi har aldrig ejet sådan en pude, og har aldrig savnet den.
Hvis den lille glider for meget rundt, kan du blot lægge et håndklæde ned på
sædet og op over ryggen på stolen.

Nette

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 31-10-04 07:54

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi har aldrig ejet sådan en pude, og har aldrig savnet den.
> Hvis den lille glider for meget rundt, kan du blot lægge et håndklæde ned

Og for 245.- kr. eller som gave kan man undgå alt dette besvær, lige min
stil . Nogle gange går der totalt Günther i den i denne news gruppe når
vi snakker om hvad der er nødvendigt og ikke, jeg kunne forstå det hvis vi
snakkede om flere tusinde kroner men ikke i dette tilfælde. Med hynde er der
kun EN ting der skal vaskes og tingene hynden sidder fast på stolen og vi
alle hvordan børnene sparker med benene når de skal i stolen.

Mvh
Henrik

Fra : TriDane

Dato : 31-10-04 08:40

"Henrik Bruun-Petersen" <insideout( @ )tele2adsl.dk> wrote in

> [...]
> tilfælde. Med hynde er der kun EN ting der skal vaskes og tingene
> hynden sidder fast på stolen og vi alle hvordan børnene sparker med

Normalt er det nu rart at kunne spare lidt penge, hvor man kan:
Børnefamilier har oftest ikke for mange penge at smide om sig med. I
dette tilfælde må jeg dog give dig ret i at puden er rigtig god. Ikke
mindst fordi den kan gå direkte i vaskemaskinen med fyld og det hele.
Tidsbesparende og et godt produkt.

mvh.
Kim

Fra : Nette

Dato : 31-10-04 20:38

"Henrik Bruun-Petersen" skrev

> [...]
> kun EN ting der skal vaskes og tingene hynden sidder fast på stolen og vi
> alle hvordan børnene sparker med benene når de skal i stolen.

Det er da fint, Henrik, at du har råd og lyst til at punge 250 kr. ud til
noget, der ikke er nødvendigt. - Men sådan har mange andre det altså ikke!
Jeg har endnu aldrig vasket noget, som den lille har brugt i stolen. Jeg har
allerhøjst tørret stolen af efter brug og har faktisk aldrig haft problemer
med børn der sparker meget med benene, når de skulle sættes i stolen.

Nette

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 12:00

Hejsa

Jeg sidder lige og tænker på om det ikke er surt sparede penge når der
nu skal puttes diverse puder eller dyner omkring barnet i stedet for.
Vi har en tripptrapp stol med både ryg og sæde hynde og vi har aldrig
brugt andet. Til gængæld har vi lagt et viskestykke eller håndklæde
foran for at undgå at stol, hynder og gulv blev "pletter". Det virker
fint og ingen vask af hynder. ikke så tit i hvertfald.

Og så er der lige en anden lille ting som jeg synes virker lidt
morsomt og det er at nogen godt kan købe dyrt børnetøj eller barnevogn
eller andet og så måske vil spare hynden. Jeg ved selvfølgelig ikke om
det er de samme personer. Men er det ikke lidt tankevækkende?

Vi fik stolen med hynder i dåbsgave af mormor og morfar.

Hilsen Leif

Fra : Nette

Dato : 31-10-04 20:35

"Leif" skrev

> Jeg sidder lige og tænker på om det ikke er surt sparede penge når der
> nu skal puttes diverse puder eller dyner omkring barnet i stedet for.

Nææ, det synes jeg nu ikke. Vi greb bare lige en pude fra sofaen i det i tog
ungen op, og vupti....Intet besvær. Og puden var i ryggen og blev aldrig
beskidt.

> [...]
> foran for at undgå at stol, hynder og gulv blev "pletter". Det virker
> fint og ingen vask af hynder. ikke så tit i hvertfald.

Hvad er forskellen på at snuppe et viskestykke og på at snuppe en pude?
Er det ikke surt at skulle traske helt ud og snuppe et viskestykke hver gang
OG at skulle vaske hynde ind imellem? Husk på den lille har ble på og sidder
faktisk ret godt polstret uden pude.

> [...]
> eller andet og så måske vil spare hynden. Jeg ved selvfølgelig ikke om
> det er de samme personer. Men er det ikke lidt tankevækkende?

Nej, det synes jeg nu ikke det er. Hvorfor bruge penge på noget unødvendigt?
Man kan da sagtens gå op i at ungerne er pæne i tøjet og så netop spare de
steder, hvor det kan lade sig gøre.
Vi lægger jo alle vægten forskellige steder.

For vores vedkommende kan jeg da fortælle, at vi har sparet puden OG den
dyre barnevogn. Den er købt brugt. Det samme er stolen, klapvognen og
tremmesengen og dette er ikke det første af vores børn, der bruger det. - Så
vi er i hvert fald ikke nogle af dem, du sidder og undrer dig over.

Nette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-10-04 21:11

Leif wrote:
> [...]
> eller andet og så måske vil spare hynden. Jeg ved selvfølgelig ikke om
> det er de samme personer. Men er det ikke lidt tankevækkende?

dyrt børnetøj?? alt min søns tøj er købt i kvickly, føtex og lignende steder
(de seneste år også H&M), lige bortset fra de ting vi har fået i gave
(hvilket stadig sker mindst et par gange om året*G*) og de få gange jeg har
været heldig og finde noget fedt på genbrug, eller har arvet noget.....
barnevogn... hmmm min søns kostede 300 kr brugt... vi lånte en sivkurv, og
fik senere en brugt barnevogn og lift af min svigermor (som også havde
kostet under 500 kr)... klapvogn fik vi i dåbsgave, det samme med
højstol.... sengen var arvet....
dåbskjolen var hjemmesyet og så videre og så videre..... vi fik faktisk
oprindeligt en hynde med til vores højstol (nu jeg tænker efter) men brugte
den sjældent dels fordi den var uhandy, og hurtigt blev beskidt, og dels
fordi der kun var den ene, så vi alligevel havde gang i alle mulige andre
ting for at støtte ham....

så ja, det er tankevækkende at man vil spare på en hynde, men hvorfor dog
bruge 750 kr på 3 hynder, når nu flere siger de er unødvendige? det er
immervæk 750 kr man kunne bruge på andre ting i stedet...

Fra : TriDane

Dato : 01-11-04 09:39

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> [...]
> i gave (hvilket stadig sker mindst et par gange om året*G*) og de få
> gange jeg har været heldig og finde noget fedt på genbrug, eller har

-snip-

Jeg havde en tilsvarende oplevelse mens min kone var i Californien og
jeg passede babyen. Nogle af hans bodystockings var blevet noget
"nedringede" så da jeg alligevel var i Kvickly købte jeg en stak på
tilbud. Hvis det så viste sig de var for ringe kvalitet ville jeg købe
nogle andre næste gang jeg var afsted.

Det viste sig, trods mine forventninger, at Kvicklys bodystockings til 5
for 100 kr. er super-duper kvalitet - den fås ikke bedre selv for flere
penge.

mvh.
Kim

Fra : Tina & Morten Thor

Dato : 31-10-04 11:42

Kig evt på denne side
http://www.sitecenter.dk/axeloghonemor/interir/
De laver bl.a. puder til 150,- i valgfrit stof.

Jeg har intet med siden at gøre vil jeg gerne gøre opmærksom på, men kiggede
derind i et andet ærinde. Derfor kan jeg heller ikke sige noget om
kvaliteten!

M.v.h.
Tina

Fra : Ditte

Dato : 01-11-04 12:51

> [...]

> Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
> Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

Hej Henrik,
Vi har 2 Trip Trap stole og begge med de originale puder. Når ungerne er små
er det måske besværligt med alt den vasken, men fra 2 år og opefter mener
jeg at puden er uundværlig, og så er det også mere begrænset med spilderiet.

Vi kunne dog aldrig finde på at betale fuld pris for de puder, vi har i
stedet købt dem brugt gennem dba.dk. Vi betalte 50,- for den ene og 75,- for
den anden. De er begge rigtig flotte og endda i samme farve.

--
Mvh. Ditte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 01-11-04 17:39

Tak for alle jeres svar. Vi forsøger os uden (original) pude til at
starte med, og hvis det ikke går, prøver vi at finde en billig pude i
Den Blå Avis. 245 kr. er trods alt også en slags penge.

Med mange venlige hilsner,
Henrik

Fra : Henrik Petersen

Dato : 07-11-04 17:10

> [...]
> Hvordan er jeres erfaringer med puderne fra Stokke?
> Er der gode alternativer til den 245 kr. dyre pude?

Vi har en trip trap stol som vi har fået brugt, den har svigerfar så fjernet
lakken på og hvidpigmenteret, så har vi købt en ny ben rem og selv sytet
puderne i noget lækker designer stof. Men vi fandt hurtigt ud af, at sidde
puden ikke var så bevendt, så den samler nu støv, men rygpuden er rigtig
go...

henrik