Individuelle datoer på hver side i Word
Fra : Thomas Makro

Dato : 18-01-01 14:00

Hej alle sammen.

Jeg er ved at lave et hæfte i Word 2000, der - når det er udprintet -
skal indsættes i en ringmappe.
Da der jævnligt vil komme rettelser, ønsker jeg, at der nederst på
hver side står en dato. Hver gang der så kommer en rettelse, kan man
nøjes med at udskifte den pågældende side. Og mappeindehaverne kan se
på datoen nederst, hvilken side der er den nye, og hvilken der er den
gamle.

Problemet er, at hvis jeg manuelt indsætter en dato i sidefoden, vil
den dato komme til at stå på alle siderne i den sektion. Og det er jo
ikke meningen. Så kan jeg lave hver side til sin egen sektion, men det
er temmelig bøvlet. Hvordan kan det gøres smartere?

--
Mvh.
Thomas Makro

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 18-01-01 18:32

du skal indsætte datoen 'som felt' et afkrydsningspunkt i dialogboksen
'indsæt- dato'
Du kan bestemme mere ved 'indsæt -felt' og vælge datomulighederne. Her kan
vælges mellem redigerings, oprettelses og udskrivningstidspunkt mm.

finn

Fra : Thomas Makro

Dato : 25-01-01 14:04

On Thu, 18 Jan 2001 18:32:04 +0100, "CykelSmeden fra Aalborg"
<outlook@acnord.SLET.dk> wrote:

> [...]
>Du kan bestemme mere ved 'indsæt -felt' og vælge datomulighederne. Her kan
>vælges mellem redigerings, oprettelses og udskrivningstidspunkt mm.

Hej Finn.

Som jeg forstår dit indlæg, vil du have mig til at gøre følgende:

Indsæt-menuen - Felt. I rubrikken Kategorier vælger jeg "Dato og
Klokkeslet", og i feltnavne "edittime". Men det er jo hele dokumentets
edit-time, og ikke den aktuelle sides edittime.

Det bedste vil være, hvis det felt der indsættes på hver sides
sidefod, automatisk opdateres, når der laves en ændring på lige præcis
den side. Altså skal datoen på de øvrige sider ikke ændres!

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 30-01-01 16:05

Ups! jeg havde ikke forstået du vil have 'rettelsesdato pr side' (forstår
jeg ret ?!)

Det tror jeg ikke er 'ladesiggørligt', i hvert fald uden programmering. -
der må vi nok ha' fat i eks. Per A.

Jeg kunne forestille mig at man kunne indsætte sektionsskift/ny side,
indsætte rette-date, markere feltet, kopiere/sætteindsomtekst (for at undg
ændringer ved opdaterering af næste sider)

Nu har jeg ikke beskæftiget mig så meget med VBA, men med WordBasic /
delphi.
Men PerA er en ørnj.

Fra : Per Andersen

Dato : 30-01-01 21:21

Måske denne snip kan hjælpe - måske smartere som vedhæftet til en
skabelon. Juster efter behag (det har jeg selv gjort med originalen)
--
Venlig hilsen
Per Andersen

*********************************
Private Sub RedigeretDen()
With ActiveDocument.Sections(1).Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range
' Flyt evt teksten ==>
.InsertDateTime dateTimeFormat:="MM/dd/yy", _
insertAsField:=False, DateLanguage:=wdDanish
.InsertBefore Text:="Ændret den "
.Font.Bold = True ' Sæt font efter smag
End With
MsgBox "Husk at slå makroen til hvis den skal bruges igen"
End Sub

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 31-01-01 01:07

Hva' sa' a'?

Spøg tilside-
såvidt jeg kan se burde den blive automatisk ved at hedde autogem.
jeg kan bare ikke lige se hvor den kommer til at stå på den aktuelt rettede
side?
er det "ActiveDocument.Sections(1).Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range" ?

finn