Web interface apache og en ftp
Fra : Jesper Vels

Dato : 31-10-04 18:41

Hej

Findes der et webinterface til at styre vhost i apache? evt en guide?

Hvad med ftp jeg ved der er en ftp man kan få til at bruge mysql til at
hente bruger osv fra, nogle der kender en guide til at installere den +
hvad den hedder?

Et helt andet spørgsmål, jeg skal ha bixet en mail server sammen til mig
selv, jeg kan ik rigtig finde ud af om det skal være Postfix eller
Qmail? Hvad køre bedst og hvad er mest enkelt? Findes der er et
webinterface til Postfix? Jeg ved der gør til Qmail.

Mvh
Jesper Vels

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-10-04 21:59

Jesper Vels <jesper@vels.dk> skrev 2004-10-31:
> Hej
>
> Findes der et webinterface til at styre vhost i apache? evt en guide?

www.webmin.com

[snip, postfix eller qmail]
> Hvad køre bedst og hvad er mest enkelt?

JEg synes postfix er ret enkelt og den har fungeret godt for mig.

>Findes der er et

www.webmin.com

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 01-11-04 12:29

Jesper Vels wrote:
> Hvad med ftp jeg ved der er en ftp man kan få til at bruge mysql til at
> hente bruger osv fra, nogle der kender en guide til at installere den +
> hvad den hedder?

Både pureftpd og proftpd understøtter authentication fra MySQL. Dog vil
jeg mene at pureftpd er langt den nemmeste at konfigurere.
Dokumentationen på pureftpd.org er mere end rigeligt for at sætte det
op. http://pureftpd.org/README.MySQL

> [...]
> Qmail? Hvad køre bedst og hvad er mest enkelt? Findes der er et
> webinterface til Postfix? Jeg ved der gør til Qmail.

Personligt er jeg mest til qmail, jeg har langt nemmere ved at forstå
hvordan den er skruet samme og hvordan man konfigurere den, end jeg har
med postfix. Jeg ved ikke om qmail er bedre end postfix, det vil jeg
mene, men andre har sikkert en anden opfattelse. Hvis du tager qmail er
lifewithqmail.org guld værd.

Jeg kan godt forstå du gerne vil have et webinterface til bruger
administration i qmail, men hvorfor er det lige du vil have det til
Apache, jeg kan dårligt forestille mig at du vil have brug for at ændre
i vhosts specielt ofte, så spørgsmålet er om det ikke er ligeså nemt at
gøre det manuelt. Nogle gange er webinterfaces bare overkill, men det er
selvfølgelig dit valg.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk