Ubuntu Live CD
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-04 16:57

Er der nogen der kender til subjekt?
Kan det virkeligt være rigtigt, at den ikke indeholder en newsreader?
Eller er det mig der er gal på den?

Ved at Ubuntu skulle inkludere Mozilla Thunderbird 0.8 og Live CD skulle jo
være et spejl, så jeg kan ikke forstå jeg ikke kan finde nogen newsreader.

Mvh. Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-04 17:32

Jan Allan Andersen skrev:

> Er der nogen der kender til subjekt?

Ja.

> Kan det virkeligt være rigtigt, at den ikke indeholder en newsreader?

Jeg må være svar skyldig. Pan skulle jeg ihverfald selv installere.
Mozilla Thunderbird skulle også installeres bagefter.

> Ved at Ubuntu skulle inkludere Mozilla Thunderbird 0.8 og Live CD skulle
> jo være et spejl, så jeg kan ikke forstå jeg ikke kan finde nogen
> newsreader.

Men kan du så ikke bare installere den rigtigt på HD ?

En Live CD er vel bare til lige hurtigt at kigge på systemet i 10 min. og
så ellers installere og lege rigtigt.

Eller er jeg fejl på den? En Live CD vil jo aldrig give et 100% korrekt
indtryk.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-10-04 20:35

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> writes:

> Eller er jeg fejl på den? En Live CD vil jo aldrig give et 100% korrekt
> indtryk.

Prøv Knoppix. Den har godt nok mange sjove ting med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-04 21:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg må være svar skyldig. Pan skulle jeg ihverfald selv installere.
> Mozilla Thunderbird skulle også installeres bagefter.

Så er der desværre jo nok ikke en med - Temmeligt uforståeligt synes jeg.

> Men kan du så ikke bare installere den rigtigt på HD ?

Skulle jeg installere Ubuntu, så ville jeg hente 4.10 og ikke bruge Live
CD'en.

> En Live CD er vel bare til lige hurtigt at kigge på systemet i 10 min. og
> så ellers installere og lege rigtigt.

Det kommer vel an på hvordan man bruger den.
Personligt bruger jeg en Live CD på mit arbejde, hvor vi godt nok har
net-adgang til fri brug, men hvor vi overhovedet ikke må installere
noget som helst på PC'erne.
Så kan jeg bruge en Live CD i stedet for, hvor jeg (normalt) har en
newsreader jeg kan bruge, og hvor jeg kan surfe hen hvor jeg vil, uden
at risikere at blive stillet til (moralsk) regnskab for hvor jeg surfer
rundt.

Syness det er meget underligt at der ikke er en newsreader med på Ubuntu
Live CD, da det efter min mening er en rimelig vigtig del af nettet.

Mvh. Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-04 21:49

Jan Allan Andersen skrev:

> Så er der desværre jo nok ikke en med - Temmeligt uforståeligt synes
> jeg.

Jeg tror det heller ikke. Desværre.

> Skulle jeg installere Ubuntu, så ville jeg hente 4.10 og ikke bruge Live
> CD'en.

Det er klart.

> [...]
> newsreader jeg kan bruge, og hvor jeg kan surfe hen hvor jeg vil, uden at
> risikere at blive stillet til (moralsk) regnskab for hvor jeg surfer

Hmm sådan har jeg slet ikke set på en Live CD. Jeg ser dem mere som et
redskab til om systemet er noget for en.

Men hvis din arbejdsgiver logger nettrafikken så bliver du nok stillet
til regnskab alligevel

> Syness det er meget underligt at der ikke er en newsreader med på Ubuntu
> Live CD, da det efter min mening er en rimelig vigtig del af nettet.

Enig.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 01-11-04 11:15

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hmm sådan har jeg slet ikke set på en Live CD. Jeg ser dem mere som et
> redskab til om systemet er noget for en.

Det fungerer de vel ogsaa i hoej grad som.
Det vil jeg da ogsaa goere, for at se om jeg synes om / kan vaenne mig
til Gnome fremfor KDE, som jeg ellers plejer at foretraekke.
Det der nok vil vaere "vaerst" for mig at vaenne mig til, det er manglen
af de mange smaa mere eller mindre nyttige og/eller "sjove" programmer
der foelger med KDE / Isaer KStars syntes jeg er et rigtigt godt program.
Men jeg bruger som sagt ogsaa en Live CD (lige nu, i mangel af en
newsreader paa Ubuntu Live CD, bruger jeg PCLinuxOS) til at gaa paa
nettet fra min arbejdsplads.
Det giver mig de fordele, dels at jeg kan laese i nyhedsgrupper
(saafremt der er en newsreader med paa Live CDen), dels at jeg kan laese
mine e-mails - Foruden at jeg er fri for at bruge Microsoft produkter

> Men hvis din arbejdsgiver logger nettrafikken så bliver du nok stillet
> til regnskab alligevel

Det er nok mere et spoergsmaal om, at eftersom mine kollegaer ogsaa
bruger denne PC, saa synes jeg ikke der er grund til at de ser jeg gaar
paa Scor og andre "obskure" steder

Mvh. Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-04 09:53

Jan Allan Andersen skrev:

> Det er nok mere et spoergsmaal om, at eftersom mine kollegaer ogsaa
> bruger denne PC, saa synes jeg ikke der er grund til at de ser jeg gaar
> paa Scor og andre "obskure" steder

Hehe

Fra : Sune Vuorela

Dato : 31-10-04 17:49

On 2004-10-31, Jan Allan Andersen <akkernospam@ofir.dk> wrote:
> Kan det virkeligt være rigtigt, at den ikke indeholder en newsreader?
>
> være et spejl, så jeg kan ikke forstå jeg ikke kan finde nogen newsreader.

hmm.. er der ikke en af følgende:

slrn
gnus
pan
pine
knode

....men hvis alt glipper, så er der vel altid telnet?

--
Sune