Kan ikke "bygge" emacs i Ubuntu!
Fra : JS

Dato : 29-10-04 03:11

Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg kører "configure" i emacs
biblioteket:

johs@ubuntu/emacs-21.3 $ ./configure
checking host system type... i686-pc-linux-gnu
checking for gcc... no
checking for cc... no
configure: error: no acceptable cc found in $PATH
johs@ubuntu/emacs-21.3 $

Er der nogen som kan forklare hvad der går galt?

Mvh
Johs

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 29-10-04 07:18

"JS" <dsa.@asdf.com> writes:

> [...]
> configure: error: no acceptable cc found in $PATH
> johs@ubuntu/emacs-21.3 $
>
> Er der nogen som kan forklare hvad der går galt?

Du mangler en C-compiler.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-10-04 08:30

I dk.edb.system.unix, skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> Du mangler en C-compiler.

Som du sikkert skal finde ved at tilføje "universe" i din
/etc/apt/sources.list fil.

http://www.ubuntulinux.org/wiki/AddingRepositoriesHowto

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Sune Vuorela

Dato : 29-10-04 11:03

On 2004-10-29, JS <dsa@asdf.com> wrote:
> Jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg kører "configure" i emacs
> biblioteket:

Er der nogen bestemt grund til at du vil kompilere den selv?
Kan du ikke installere med apt-get install emacs?

--
Sune

Fra : JS

Dato : 29-10-04 12:48

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen bestemt grund til at du vil kompilere den selv?
> Kan du ikke installere med apt-get install emacs?
>
> --
> Sune

Nu har jeg fået det til at du, netop ved at skrive som du anbefaler
ovenover. Men nu kan jeg ikke finde min .emacs fil som er krævet hvis man
vil have mosml til at du under emacs. Har du noget kendskab til dette? Skal
man selv lave en og hvordan gør man dette?

Mvh
Johs

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 29-10-04 13:46

JS <dsa.@asdf.com> wrote:

> Nu har jeg f?et det til at du, netop ved at skrive som du anbefaler
> ovenover. Men nu kan jeg ikke finde min .emacs fil som er kr?vet hvis man
> vil have mosml til at du under emacs. Har du noget kendskab til dette? Skal
> man selv lave en og hvordan g?r man dette?

Du skal selv lave den. Desuden skal du have fat i sml-mode til emacs. Det
findes nok som en ubuntu-pakke et eller andet sted...

--
< Keltus> .. now back to reading my /. and compiling my \
l33t gentoo linux which makes it 5000% faster than \

Fra : JS

Dato : 29-10-04 14:26

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@miracle.mongers.org> skrev i en meddelelse

Skal

> Du skal selv lave den. Desuden skal du have fat i sml-mode til emacs. Det
> findes nok som en ubuntu-pakke et eller andet sted...

Har du nogen ide om hvordan man finder den rigtige ubuntu pakke? Jeg har
netop downloadet Mosml som har nogle instruktioner om hvordan man får det
til at du i emacs, men det er ikke rigtig lykkeds mig endnu.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-10-04 14:24

On Fri, 29 Oct 2004 13:48:06 +0200, JS wrote:

> Men nu kan jeg ikke finde min .emacs fil som er krævet hvis man vil
> have mosml til at du under emacs. Har du noget kendskab til dette?
> Skal man selv lave en og hvordan gør man dette?

touch .emacs

Mvh.

--
"parsley, sage, rosemary and KOMPRESSOR" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk