Mpg / Wmv
Fra : Mike

Dato : 25-10-04 20:41

Hej NG

Hvad skal jeg installere i RedHat 9 for at kunne afspille MPG og WMV?

MVH
Mike

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-10-04 20:48

Mplayer tager de fleste. Se <http://www.mplayerhq.hu>.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-10-04 22:26

Jes Vestervang wrote:

> Mplayer tager de fleste. Se <http://www.mplayerhq.hu>.

Jeg har for det meste kørt med rpm pakkerne fra:
http://freshrpms.net/

Jeg ved ikke om det gør den store forskel hvor man
får pakkerne fra. (Det ser faktisk ud til, at
mplayerhq.hu også hoster et mirror af freshrpms).

--
Kasper Dupont

Fra : Mads Jensen

Dato : 26-10-04 18:23

Kasper Dupont wrote:
> [...]
>
> Jeg ved ikke om det gør den store forskel hvor man
> får pakkerne fra. (Det ser faktisk ud til, at
> mplayerhq.hu også hoster et mirror af freshrpms).

Den eneste forskel er at du får en precompileret pakke (rpm) fra
freshrpms.net, mens du fra udviklerens hjemmeside får en tarball, som
indeholder kildekoden, som du selv kan compile på din maskine.

Foretrækker selv det sidste, da man så får tilpasset programmet, så det
passer til ens maskine.

Men kommer de prækompilerede pakker fra en kilde, man stoler på,
burde/er der ingen problemer ved at benytte dem.

/Mads

Fra : Mike

Dato : 26-10-04 19:26

> [...]
> passer til ens maskine.
>
> Men kommer de prækompilerede pakker fra en kilde, man stoler på, burde/er

Uha lyder kompliceret med det der kildekode, det er jeg nok ikke hardcore
nok til at arbejde med... Har rigeligt problemer med at installere RPM
filen.

Når jeg dobbeltklikker på filen, begynder den selv at pakke ud, men da den
er færdig, kan jeg ikke finde programmet nogen steder. Den ligger sig
hverken inde i "start" menuen eller noget... Jeg har også været i mappen
/usr/ og kigge men uden held... Noget siger mig at den ikke bliver helt
færdig med at pakke ud, men at pakkeprogrammet går ned inden den er færdig.
Hvad kan der være galt.

Mike

Fra : Mads Jensen

Dato : 28-10-04 19:25

Mike wrote:
> [...]
> færdig med at pakke ud, men at pakkeprogrammet går ned inden den er færdig.

Prøv at gå ud i en console og skriv noget med:

rpm -Ivh pakke.rpm

Nogen, der kan afkræfte om parametrene er rigtige ?

/mads

Fra : Kristian Thy

Dato : 28-10-04 19:57

Mads Jensen uttered:

> Prøv at gå ud i en console og skriv noget med:
>
> rpm -Ivh pakke.rpm
>
> Nogen, der kan afkræfte om parametrene er rigtige ?

Hvis det er Rødhætte, så ville jeg bruge -Uvh - updater hvis pakken er
der i forvejen, ellers bare installering (eller sådan var det i hvert
fald i RedHat 7.3 som er den sidste jeg har brugt...).

--
--------------- [if( you->toppost() ) { killfilter->append( you ); }] --