Mozilla langsom i RedHat
Fra : Mike

Dato : 24-10-04 10:09

Hej NG

Jeg har lige installeret RedHat 9, men jeg syntes den er langsom til at
starte diverse programmer op, især Mozilla er en krig om at starte op... Er
der noget at gøre ved det, eller skal jeg bruge en anden Webbrowser?

MVH
Mike

Fra : Kent Friis

Dato : 24-10-04 10:39

Den Sun, 24 Oct 2004 11:08:36 +0200 skrev Mike:
> [...]
> starte diverse programmer op, især Mozilla er en krig om at starte op... Er
> der noget at gøre ved det, eller skal jeg bruge en anden Webbrowser?

Hvor meget bruger du af Mozilla? Hvis du kun bruger browseren, så
prøv firefox i stedet for. Det er samme browser, bare uden mail, IRC,
HTML designer, osv.

Mvh
Kent

Fra : Mike

Dato : 24-10-04 10:46

> Hvor meget bruger du af Mozilla? Hvis du kun bruger browseren, så
> prøv firefox i stedet for. Det er samme browser, bare uden mail, IRC,
> [...]

Ok det tjekker jeg lige...

MVH
Mike

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 24-10-04 11:23

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> writes:

> [...]
> starte diverse programmer op, især Mozilla er en krig om at starte op... Er
> der noget at gøre ved det, eller skal jeg bruge en anden Webbrowser?

Du kan prøve at prelinke den, har aldrig prøvet så det selv, så jeg
kan ikke sige om det virker.

Christoffer Olsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-10-04 11:49

> [...]

> starte diverse programmer op, især Mozilla er en krig om at starte op... Er
> der noget at gøre ved det, eller skal jeg bruge en anden Webbrowser?

Der kræves en del af maskinen i vore dage. Hvad kører du på?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Mike

Dato : 24-10-04 21:28

> Der kræves en del af maskinen i vore dage. Hvad kører du på?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Jeg har installeret det på min gamle 700 Mhz maskine, med 512 MB RAM.

MVH
Mike

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-10-04 22:27

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> writes:

> Jeg har installeret det på min gamle 700 Mhz maskine, med 512 MB RAM.

Hvad er langsom så?

Ofte skyldes den slags ting iøvrigt, at man har ged i sin
DNS-opsætning.

Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 25-10-04 08:07

> Hvad er langsom så?
> Ofte skyldes den slags ting iøvrigt, at man har ged i sin
> DNS-opsætning.

Det skidt med DNS har en del uheldige bivirkninger, f.eks. har jeg haft
en del problmer med at ftpd og sshd er langsomme til at lade mig logge
på - hvilket jeg også kunne forstå på folk kunne skyldes DNS.

....problemet er at jeg aldrig rigtigt har fået det løst.

Hvordan skal det løses?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-04 10:06

Kasper Skjødt Nielsen <ksn@smsweb.dk> writes:

> ...problemet er at jeg aldrig rigtigt har fået det løst.
>
> Hvordan skal det løses?

Kør ren DHCP og lad din udbyder fortælle din maskien hvordan verden
ser ud.

Unlad desuden at opfinde dit eget domæne selv.

Fra : Kasper Skjødt Nielse~

Dato : 25-10-04 10:21

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Kør ren DHCP og lad din udbyder fortælle din maskien hvordan verden
> ser ud.
>
> Unlad desuden at opfinde dit eget domæne selv.

Min maskine HAR et "rigtigt" domæne og benytter ren DHCP

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-10-04 11:13

Kasper Skjødt Nielsen <ksn@smsweb.dk> writes:

> Min maskine HAR et "rigtigt" domæne og benytter ren DHCP

Hvad er så problemet?

Fra : Michael J. Andersson

Dato : 25-10-04 16:43

Den Sun, 24 Oct 2004 23:26:36 +0200. skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> Hvad er langsom så?
>
> Ofte skyldes den slags ting iøvrigt, at man har ged i sin
> DNS-opsætning.

Jamen jeg installerede Firefox, med lidt besvær (nok på grund af min
ringe viden om linux)...

Og den åbner lige med det samme.

MVH
Mike

Fra : Martin Andersen

Dato : 24-10-04 13:10

Mike wrote:
> [...]
> starte diverse programmer op, især Mozilla er en krig om at starte op... Er
> der noget at gøre ved det, eller skal jeg bruge en anden Webbrowser?

Den er en gammel fætter du har installeret der, Redhat laver ikke længre
rettelser til den. Hvad med at forsøge med Fedora Core 2 ? Det er
Redhat, bare
med andet navn.
http://fedora.redhat.com/

Martin.

Fra : Mike

Dato : 24-10-04 21:29

> [...]
> rettelser til den. Hvad med at forsøge med Fedora Core 2 ? Det er Redhat,

Aha, tak for det.

Den vil jeg da hente i stedet for så... Er faktisk lidt ny i linux-faget

MVH
Mike