Debian "sarge" Apache2 virtual host ændrin~
Fra : Flemming Frederiksen

Dato : 21-10-04 11:23

Nogle der ved hvor jeg kan finde dokumentation omkring debians nye Apache2 virtual host opsætning?

Før lagde jeg alle i httpd.conf, men nu ser det ud til at det er flyttet til /etc/apache2/sites-available og /sites-enabled..

???

Takker.

/FAF

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 21-10-04 11:46

Flemming Frederiksen wrote:
> [...]
>
> Før lagde jeg alle i httpd.conf, men nu ser det ud til at det er flyttet til /etc/apache2/sites-available og /sites-enabled..

Dokumentation ligger på apache.org, de tager dog ikke højde for Debian
måde at splitte filerne op på.

I site-available ligger du en configurations fil per virtualhost, dem du
rent faktisk vil enable, linker du ind i site-enable. Det er faktisk
lidt smart

Eksempel på en virtualhost fil:

NameVirtualHost *
<VirtualHost *>
ServerAdmin webmaster@domain.dk

DocumentRoot /www/
ServerName domain.dk

UserDir /users/*/public_html
UserDir disabled root
</VirtualHost>

Som du kan se er det ikke anderledes end hvis du have lavet det hele i
apache.conf (httpd.conf), det er bare nemmere at administrere med en fil
per virtualhost.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-10-04 11:47

"Flemming Frederiksen" <news@faftech.dk> writes:

> Før lagde jeg alle i httpd.conf, men nu ser det ud til at det er
> flyttet til /etc/apache2/sites-available og /sites-enabled..

Normalt vil man definere sine vhosts i filer i sites-available og dem
der skal være aktive linker man så til fra sites-enabled som
apacheopsætningen så inkluderer.

Pointen er vist at pakker kan lægge opsætninger i sites-available og
eje opsætningen af dem.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Flemming Frederiksen

Dato : 21-10-04 12:23

Takker.

Det lyder til at være rimeligt logisk :) ... ja og lidt smart.

/FAF