MySQL virker ikke har installeret pakker, ~
Fra : Mathias

Dato : 20-10-04 15:38

Hej alle!

Jeg har læst en glimrende artikel om hvordan Apache, PHP og MySQL
installeres på http://www.blazonry.com/scripting/install_apache.php .
Men, nu har jeg downloadet og installeret pakkerne, rebooten maskinen,
men når jeg skriver # mysqladmin -u root password 'my_password' får jeg
fejlen:

bash: mysqladmin: command not found

Jeg har også browset hen til /etc/rc.d/init.d hvor 'mysql' ligger,
skrevet det i Konsole: # ./mysql
Så får jeg: Usage: ./mysql start|stop|restart
Så prøver jeg med: # ./mysql start
Jeg får intet tilbage.
Prøver så med # mysql som der står i vejledningen, og får:

bash: mysql: command not found

Prøver:
# ./mysql
Usage: ./mysql start|stop|restart

--
Mvh. Mathias | @: mathias der bor på mrside *i* dk
Registrered Linux user #369699 (http://counter.li.org)

Fra : Jørgen

Dato : 20-10-04 18:20

Mathias wrote:

> [...]
> Så prøver jeg med: # ./mysql start
> Jeg får intet tilbage.
> Prøver så med # mysql som der står i vejledningen, og får:

På Suse ligger mysqladmin i biblioteket /usr/bin

Fra : Mathias

Dato : 20-10-04 19:42

Wednesday 20 October 2004 19:20 sagde Jørgen noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> På Suse ligger mysqladmin i biblioteket /usr/bin

Tak for budet!

# cd /usr/bin
# dir mysql*
mysqlbug, mysqld_safe, mysql_fix_privilege_tables,
mysql_secure_installation, mysql_zap, mysql_convert_table_format,
mysql_explain_log, mysqlhotcopy, mysql_setpermission, mysqld_multi,
mysql_fix_extensions, mysql_install_db, mysqltest

# ./mysqladmin
bash: ./mysqladmin: No such file or directory
# ./mysql
bash: ./mysql: No such file or directory

En masse mysql, men ingen mysqladmin, og heller ingen mysql.

Fra : Kasper Holtze

Dato : 20-10-04 20:13

Mathias wrote:

> [...]
> # ./mysql
> bash: ./mysql: No such file or directory
>
> En masse mysql, men ingen mysqladmin, og heller ingen mysql.

prøv at køre
/usr/bin/mysqld_safe &

så skulle den starte.

// Kasper

Fra : Kasper Holtze

Dato : 20-10-04 20:14

Kasper Holtze wrote:

> prøv at køre
> /usr/bin/mysqld_safe &
>
> så skulle den starte.
>
> // Kasper

Nå, det var vist ikke det du ville..

find / -name 'mysqladmin'

// Kasper

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-10-04 07:27

Mathias wrote:
> [...]
> Så prøver jeg med: # ./mysql start
> Jeg får intet tilbage.
> Prøver så med # mysql som der står i vejledningen, og får:

du kan logge på som root med su og skrive
service mysql status
for og se om mysqld er startet op

Fra : Mathias

Dato : 21-10-04 16:00

Thursday 21 October 2004 08:27 sagde Jesper Hansen noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> du kan logge på som root med su og skrive
> service mysql status
> for og se om mysqld er startet op
bash: sevice: command not found

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-10-04 16:02

I dk.edb.system.unix, skrev Mathias:
> Thursday 21 October 2004 08:27 sagde Jesper Hansen noget à la dette i
> dk.edb.system.unix:

> bash: sevice: command not found

Det har den jo ret i.. der mangler jo også et "r"

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Mathias

Dato : 21-10-04 17:46

Torsdag den 21. oktober 2004 17:02 sagde Jesper Krogh noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> Det har den jo ret i.. der mangler jo også et "r"

Ups :)
Ellers siger vi bare jeg stavede forkert til Usage...

# service mysql status
Usage: /etc/init.d/mysql start|stop|restart
# service mysql start
# mysqld
041021 18:44:57 Warning: Asked for 196608 thread stack, but got 126976
041021 18:44:57 Can't start server: Bind on TCP/IP port: Address already
in use
041021 18:44:57 Do you already have another mysqld server running on
port: 3306 ?
041021 18:44:57 Aborting

041021 18:44:57 mysqld: Shutdown Complete