ClamAV og opdateringer af programmet?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 20-10-04 08:58

Hej NG

Jeg har installeret ClamAV på postfix med spamassassin og amavisd, det kører
bare, jeg har så sat

yum crash-hat http://crash.fce.vutbr.cz/crash-hat/1

ind i /etc/sysconfig/rhn/sources så jeg kan køre up2date -u clamav for at
opdatere programmet, og det virker skam også fint nok. MEN den opdatere ikke
freshclam, når jeg kører freshclam --cofig-file=/etc/freshclam.conf siger
den at min installation er outdated, og jeg skal opdatere, men kører jeg
clamd --version skriver den v. 0.80 og freshclam skriver 0.80rc3

Hvordan får jeg opdateret freshclam ?

Mvh Jacob

Fra : Soren Jensen

Dato : 20-10-04 22:06

Hej Jacob

Der er vist noget med at du skal tage højde for de
rigtige rettigheder (User= clamav Group=amavis),
siger min støvede hukommelse mig, men er ikke sikker?

Prøv at læse i denne newsgroup:

news.gmane.org
gmane.comp.security.virus.clamav.user

Der er måske lidt flere muligheder for at finde / få svar.

Med venlig hilsen
Søren