BOGOMIPS
Fra : Peter

Dato : 18-10-04 11:37

Hvordan anvendes BOGOMIPS i praksis?

Er det til at regne med?

Findes der en måde at måle BOGOMIPS på en windows maskine?

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-04 11:49

Peter wrote:
> Hvordan anvendes BOGOMIPS i praksis?

Ikke til meget..

> Er det til at regne med?

Nej,

Bogo kommer fra Bogus, altså noget der er falsk

Kig http://www.tldp.org/HOWTO/BogoMips/x78.html#AEN81

> Findes der en måde at måle BOGOMIPS på en windows maskine?

Det ville ikke give mening.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-10-04 11:51

Peter <just@forget.it> writes:

> Hvordan anvendes BOGOMIPS i praksis?

Bogomips anvendes vist nok i kernen visse steder til at lave
busy-wait. Det vil sige steder hvor kernen har brug for at vente et
meget bestemt tidsrum og at det går forud for alt. Så kan kernen
udføre et givet antal gange i et tomt loop.

> Er det til at regne med?

Du kan ikke bruge det til noget som helst andet. Det har intet med
processorens generelle ydeevne at gøre.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-10-04 11:57

Peter Makholm <peter@makholm.net> skrev 2004-10-18:

> Bogomips anvendes vist nok i kernen visse steder til at lave

Det gør det også. Det bruges til at lave ultra små delay i kernen -- de
steder hvor andre metoder tager for lang tid at sætte op.

Man kan tænke på tallet som: hvor god er min processor til at lave ingenting.

Thomas

Fra : Martin Andersen

Dato : 18-10-04 12:34

Peter wrote:
> Hvordan anvendes BOGOMIPS i praksis?
>
> Er det til at regne med?
>
> Findes der en måde at måle BOGOMIPS på en windows maskine?
>
> Peter

BogoMips (from "bogus" and MIPS) are an unscientific measurement of CPU
speed made by the Linux kernel when it boots, to calibrate an internal
busy-loop. An oft-quoted definition of the term is "the number of
million times per second a processor can do absolutely nothing".

The MIPS here can mean either Millions of Instructions Per Second or
Meaningless Indication of Processor Speed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bogomips

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-10-04 12:41

Martin Andersen <martin@al-data.dk> writes:

> internal busy-loop. An oft-quoted definition of the term is "the
> number of million times per second a processor can do absolutely
> nothing".

En mere præcis definition ville tilføje ' but looping'. Ellers ville
folk bare lave en lan liste NOP-instruktioner og få nogle helt andre
tal.

--
Peter Makholm | There are 10 kinds of people. Those who count in
peter@makholm.net | binary and those who don't