Transparente vinduer i xorg-x11 v6.8.0
Fra : Stig Mogensen

Dato : 17-10-04 17:28

Jeg ville lige prøve ovenstående, og fulgte derfor vejledningen på;
http://gentoo-wiki.com/TIP_Xorg_X11_and_Tranparency

Det virkede fint, og KDE's vinduere får flotte skygger og kan blive
transparente.

Men, grafikken bliver voldsomt langsom?. At flytte feks. Konsole rundt,
foregår i hak.

Jeg har lagt linien

Option "RenderAccel" "true"

ind i min /etc/X11/xorg.conf, og det virkede lidt....men langtfra
tilstrækkeligt.

Jeg har en Pentium4 1,6ghz maskine, med 512mb ram, og et GeForce4 TI-4800SE
grafikkort......det må da kunne følge med??? Feks. giver glxgears ca 4040
fps.

Jeg kører Gentoo, med KDE 3.3.0, x.org-X11 v6.8.0, nVidia 61.11, og kernel
2.6.8.1.

/Stig