firewall
Fra : andy

Dato : 11-10-04 19:48

Hvordan sætter man en firewall op i sme-server. Jeg regner med at det
også skal gøres med itables, men hvor skal jeg ligge min firewall fil,
og er der noget bestemt jeg skal gøre?

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 11-10-04 21:04

"andy" <andy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sætter man en firewall op i sme-server. Jeg regner med at det
> også skal gøres med itables, men hvor skal jeg ligge min firewall fil,
> og er der noget bestemt jeg skal gøre?

Prøv at søge på www.contribs.org
Det er forummet for SME brugere.
(Mener der er en contrib, så du kan klare konfiguretionen i server-config)

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : HT-8732

Dato : 11-10-04 21:06

> [...]
> skal gøres med itables, men hvor skal jeg ligge min firewall fil, og er

Se, det vil jeg også gerne vide. Så slipper jeg for at have en ekstra
maskine stående til at køre firewall.

HT

Fra : P og T

Dato : 11-10-04 22:36

> [...]
> skal gøres med itables, men hvor skal jeg ligge min firewall fil, og er

Der ER sat firewall op i SME.
Den konfigureres automatisk efter hvilke services du vil køre og om de skal
køre local eller remote. Det er simpelthen standard.
Man kan så som Søren også nævner installere nogle contribs der kan lidt
mere, men find hellere ud af hvordan din SME boks virker, inden du begynder
at rode med den....
Start med at kigge din server manager igennem, som jeg har set i en anden
tråd, at du har fundet.

En SME box er en distro hvor du ikke behøver at gøre noget ekstra, medmindre
du har specielle krav.

Per

Fra : andy

Dato : 11-10-04 23:20

P og T skrev:
> [...]
> tråd, at du har fundet.
>
> En SME box er en distro hvor du ikke behøver at gøre noget ekstra, medmindre

Er der en måde hvor på jeg kan teste om min firewall er ok. Så jeg ikke
behøver at have en firewall på alle mine andre Pc`er. Da det hvist også
kan give nogle problemer.

Fra : P og T

Dato : 12-10-04 08:17

> Er der en måde hvor på jeg kan teste om min firewall er ok. Så jeg ikke
> behøver at have en firewall på alle mine andre Pc`er. Da det hvist også
> kan give nogle problemer.

Prøv fra denne side: http://scan.sygate.com/
Der vil være åbne porte på din server, for ellers kan den ikke køre web,
mail, ftp og ssh eller hvad du nu har sat til at køre.

På min er det sådan her i TCP

FTP 21
SSH 22
SMTP 25
HTTP 80
POP3 110
IDENT 113
HTTPS 443

Per

Fra : andy

Dato : 13-10-04 12:42

P og T skrev:

> [...]
> Der vil være åbne porte på din server, for ellers kan den ikke køre web,
> mail, ftp og ssh eller hvad du nu har sat til at køre.

Tak jeg har lidt flere lukket. 21 og 22 da jeg ikke bruger dem.

nu har jeg sat en post server op, jeg er lidt i tvivel om de går over
serven, da jeg har en anden mail adresse, og midt mail program muligvis
bruger denne instiling. kan jeg se på dervern at der er post over den?
har ledt lidt på den men fand intet. og har sendt en mail til den.

--
Ny linux side er under opbygning

http://www.brandorff.net