Mozilla på to "displays"
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-10-04 15:40

Jeg har søgt lidt på google, men uden at finde noget relevant. Er det
muligt at få mozilla til at åbne vinduer på to forskellige "displays" på
en gang?

--
Lars Kongshøj

Fra : Mads Jensen

Dato : 10-10-04 16:23

Lars Kongshøj wrote:
> Jeg har søgt lidt på google, men uden at finde noget relevant. Er det
> muligt at få mozilla til at åbne vinduer på to forskellige "displays" på
> en gang?

Jeps. Det er det, der hedder tabs, hvis jeg ikke misforstår dit
spørgsmål. Højreklik på et link, og så "Open in new tab". Ctrl+T åbner
et nyt tab. (hvis genvejstasten ikke virker, så er det
File->New-Navigator Tab)

/Mads

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-10-04 19:24

Mads Jensen wrote:
> Jeps. Det er det, der hedder tabs, hvis jeg ikke misforstår dit
> spørgsmål.

Nej, jeg burde nok have formuleret mit spøgsmål lidt mindre indforstået,
jeg mente X-displays, altså på to forskellige X-terminaler.

--
Lars Kongshøj

Fra : Kent Friis

Dato : 10-10-04 17:35

Den Sun, 10 Oct 2004 16:39:33 +0200 skrev Lars Kongshøj:
> Jeg har søgt lidt på google, men uden at finde noget relevant. Er det
> muligt at få mozilla til at åbne vinduer på to forskellige "displays" på
> en gang?

Hvis det er separate displays, og ikke Xinerama, tror jeg ikke det er
muligt. I hvert fald ikke samme (runtime) kopi af Mozilla, men du kan
starte to Mozilla'er op under hver sin profil, på hver sit display.

Mvh
Kent

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 10-10-04 19:25

Kent Friis wrote:
> Hvis det er separate displays, og ikke Xinerama, tror jeg ikke det er
> muligt. I hvert fald ikke samme (runtime) kopi af Mozilla, men du kan
> starte to Mozilla'er op under hver sin profil, på hver sit display.

Nej, det er måske for sjældent et ønske til at nogen har gidet
implementere det, selv om der vel ikke skulle være nogen tekniske
hindringer for det...

--
Lars Kongshøj

Fra : Kent Friis

Dato : 11-10-04 16:24

Den Sun, 10 Oct 2004 20:25:26 +0200 skrev Lars Kongshøj:

> Nej, det er måske for sjældent et ønske til at nogen har gidet
> implementere det, selv om der vel ikke skulle være nogen tekniske
> hindringer for det...

Nej, det kan sagtens lade sig gøre at et program connecter til to
displays. XBlast (den gamle version, ikke TNT) gør det fx.

Men hvad skulle fordelen være i at lade Mozilla connecte til to
displays, fremfor at starte to kopier af Mozilla? Jeg kan godt se
ulempen, når Mozilla crasher forsvinder begge sæt tabs.

Mvh
Kent

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-10-04 20:51

Kent Friis wrote:

> Nej, det kan sagtens lade sig gøre at et program connecter til to
> displays. XBlast (den gamle version, ikke TNT) gør det fx.

Et af de mere "brugbare" eksempler er emacs. Jeg har
dog ladet mig fortælle, at man skal lade være med at
bruge musen, hvis man vil arbejde i begge på en gang.

Jeg savner bare en mulighed for at køre en emacs, der
både kan tilgås gennem en screen terminal og gennem
vinduer på flere displays.

> Men hvad skulle fordelen være i at lade Mozilla connecte til to
> displays, fremfor at starte to kopier af Mozilla? Jeg kan godt se
> ulempen, når Mozilla crasher forsvinder begge sæt tabs.

Fordelen ville være at du kan tilgå den fra flere
steder med samme cache, history, bookmarks, etc.

--
Kasper Dupont

Fra : Kim Hansen

Dato : 13-10-04 00:28

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Jeg savner bare en mulighed for at køre en emacs, der
> både kan tilgås gennem en screen terminal og gennem
> vinduer på flere displays.

Det kan lade sig gøre med gnuclient, man skal bare have gnuserv
startet i det første vindue inden man har brug for det andre steder
fra.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Vadgårdsvej 3, 2.tv. | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.