schell script
Fra : Carsten F

Dato : 08-10-04 20:13

Hej
har fået en ide til et schell script, men er helt på bar bund

det skal kunne kopiere nogle udvalgte filer til alle de biblioteker
der ligger under det bibliotek hvor i det bliver afviklet

nogle gode forslag ??
/Carsten

Fra : Michael Knudsen

Dato : 09-10-04 14:31

Fra : Carsten F

Dato : 10-10-04 12:24

Michael Knudsen wrote:

> Dette er ikke testet men boer nu virke:
>
> #!/bin/sh
>
> find . -type d -maxdepth 1 -exec cp $(cat /etc/filelist) {} \;
>
> /etc/filelist er en fil med absolutte stier til de filer, du vil have
> kopieret, eet filnavn per linie.
>
> Mvh. Michael.

det duer ikke !!
/Carsten

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-10-04 16:32

Carsten F wrote:
> det duer ikke !!

Det var da en yderst imponerende fejlrapport -- og ja, det betyder, at
den er fuldstaendig ubrugelig.

Det virker ganske fint paa OpenBSD. Du maa bare laese manualsider, for
det der er maaden at goere det paa. Tilpasningen til dit system kan du
vel selv overkomme.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Carsten F

Dato : 10-10-04 19:19

Michael Knudsen wrote:

> [...]
>
> Det virker ganske fint paa OpenBSD. Du maa bare laese manualsider, for
> det der er maaden at goere det paa. Tilpasningen til dit system kan du

jeg fandt fejlen
fejlen opstår når man bare markere teksten og flytter den over i et tekst
dokument, så får space værdien 0xA0 som er LF og ikke 0x20 som er den
rigtige værdi for en space

/Carsten

Fra : Niels Baggesen

Dato : 10-10-04 20:35

Carsten F <spam@spam.dk> wrote:
> fejlen opstår når man bare markere teksten og flytter den over i et tekst
> dokument, så får space værdien 0xA0 som er LF og ikke 0x20 som er den
> rigtige værdi for en space

0xa0 er nu non-breakable-space (&nbsp;). LF er 0x0a

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Carsten F

Dato : 11-10-04 09:20

Niels Baggesen wrote:

> 0xa0 er nu non-breakable-space (&nbsp;). LF er 0x0a
>
> /Niels
hov det var mig der lige var lidt for hurtig
0x0a er LF
0x20 er space

og fejlen ligger i det svar Michael Knudsen kommer med,
hvis man makkere hele teksten og kopiere den over i et tekst dokument
og der efter bruger en editor som kan vise hex værdierne af indholdet
kan man se at der er forskæld på hvilken hex værdi "spacen" har

P.s. dette er ikke skrevet for at kritisere men for at oplyse

Mvh
Carsten