MS Windows
briani 27239
Mediaplayer og mit dvd-drev hader mig?
Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 28-10-04 17:44

Hej NG

Min computer har været nede i et stykke tid (VGA-probs), men det er løst nu.
Det nye problem er som følger:
Når jeg prøver at afspille en fil der ligger på computeren melder
mediaplayer (9) at filen ikke kan afspilles.
Det skal siges at jeg har afinstaleret 10'eren, pga. andre problemer og det
eneste jeg kunne finde var mediaplayer 9...
Nogen der kan hjælpe her? Skal jeg til at skrive alle mine cd'er ind i
'puteren igen eller er der håb?

Kan heller ikke finde mit dvd-drev i "denne computer" længere... Nogen
forklaring på det?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Simon

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-10-04 18:03

"Simon Skarum-Kristoffersen" <simon@FjernMigskarum.net> skrev i en
meddelelse news:418121e1$0$214$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> 'puteren igen eller er der håb?
>
> Kan heller ikke finde mit dvd-drev i "denne computer" længere... Nogen

Prøv at køre en systemgendannelse fra før du installerede Version 10, så
tror jeg næsten du slipper af med problemet.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : ///JJ

Dato : 28-10-04 18:50

Simon Skarum-Kristoffersen wrote:
> Når jeg prøver at afspille en fil der ligger på computeren melder
> mediaplayer (9) at filen ikke kan afspilles.

Fil? Mangler du et codec til en film, eller snakker du om musik-filer
(WMA/MP3)?

> Skal jeg til at skrive alle mine cd'er ind i
> 'puteren igen eller er der håb?

Skrive ind? Altså hvis de er originale er der 99% sandsynlighed for at CDDB
gør det for dig, når du smider den i drevet (forudsat du får det til at
virke igen) :)

> Kan heller ikke finde mit dvd-drev i "denne computer" længere... Nogen
> forklaring på det?

Måske det har "tabt" sit bogstav (fx. G:) - det kan du checke/stille under
Disk Management under Computer Management.

///JJ

Fra : Simon Skarum-Kristof~

Dato : 29-10-04 20:45

"///JJ" skrev i en meddelelse...

> Fil? Mangler du et codec til en film, eller snakker du om musik-filer
> (WMA/MP3)?

En helt almindelig mp3

> Skrive ind? Altså hvis de er originale er der 99% sandsynlighed for at
CDDB
> gør det for dig, når du smider den i drevet (forudsat du får det til at
> virke igen) :)

Jeg mener at jeg skal til at lægge alle mine cd'er (ja, ægte) ind på
computeren igen.... Det tager jo også tid ;)

> Måske det har "tabt" sit bogstav (fx. G:) - det kan du checke/stille under
> Disk Management under Computer Management.

? Hjælp! Forstår ingenting.... (iq på under 5, du kender typen :)

Mvh.
Simon Skarum

Fra : ///JJ

Dato : 30-10-04 14:05

> Jeg mener at jeg skal til at lægge alle mine cd'er (ja, ægte) ind på
> computeren igen.... Det tager jo også tid ;)

Problem 1:
Nej, jeg tor ikke dine filer fejler noget - det er nok snarere mediaplayer
der driller :)
Mit gæt er at du har fået afinstalleret dit mp3-codec da du afinstallere v.
10 - at få det til at virke igen, kan muligvis lade sig gøre ved at
installere 9'eren igen. Hvis du vil være sikker på at det er her problemet
ligger, kan du prøve at installere en anden afspiller, fx. Winamp, der
kommer med sine egne codecs (drivere).

Problem 2:
> ? Hjælp! Forstår ingenting.... (iq på under 5, du kender typen :)

Alle drev (harddiske, cd-drev, memory sticks osv) har i Windows et bogstav -
startende fra A til ? afhængig af hvor mange drev, partitioner osv. du har.
Måske dit dvd-drev har smidt/tabt det bogstav, for så figurerer den ikke i
din drev-liste. Jeg ved ikke hvad der skule forårsage det, men det ville
forklare problemet. Du kan som sagt checke det ved at gå ind i
"Controlpanel - Administrative Tools - Computer Management - Disk
Management". Kig i listen i højre side hvor dine drev er listet om dit drev
har et bogstav. Er det der slet ikke, skal vi lede efter en hardware fejl
(sikkert kabel eller strøm).

///JJ